Springwedstrijd met Coffee in de barrage! :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Springwedstrijd met Coffee in de barrage! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 22:28

Deze avond had ik een springwedstrijd bij onze manege in Cadier en keer en ik deed mee op Coffee Lachen. Dit is een nogal langzame pony die soms wel maar ook soms geen zin heeft in springen Haha! Ofwel je moet er flink aan rijden om hem over de hindernis te krijgen! Sommige foto's zijn daarom ook niet zo heel charmant en ik had ook maar een 6 voor mijn stijl maar dat is opzich wel terecht dus.
Die 6 hoefde alleen niet mee te tellen want Coffee was iets midner sloom dan bij het oefenen donderdag en we waren zelfs foutloos!

De 1e ronde, 60 cm:
1e hindernis (zeer charmant Tong uitsteken )
Afbeelding

3e hindernis de dubbelsprong, hier de 2e hindernis daarvan:
Afbeelding

Hindernis 4:
Afbeelding

Nog charmanter hindernis 7 Tong uitsteken
Afbeelding

Hindernis 8 en dus foutloos! Lachen
Afbeelding

Toen dus de barrage die op 70 cm stond en dat merkte je goed aan de sprongen van Coffee Haha! Die waren zelfs nog artistieker dan in de 1e ronde. Maar Coffee had er zin in gekregen en zette zijn turbo aan! De bel ging en hij werd al wat bokkig en het ging nog goed tot de dubbelsprong waar we 2 keer weigerden op de 2e hindernis. Toen nog een weigering op hindernis 4 en de turbo ging echt aan Lachen Toen sprong hij wel super en verder wel zonder fouten door gereden! Lachen Het was echt gaaf Lachen Er waren wel 17 mensen door naar de barrage van de 25 dus een hoge plaatsing had ik niet (15e) maar ik vond het echt gaaf! Lachen

De barrage:
Hindernis 2:
Afbeelding

Hindernis 3 weigering Haha! Ziet er best dozig uit zo op de foto maar hij trok echt heel erg naar rechts en heb hem te weinig aangemoedigd toch te springen.
Afbeelding

Hier met voldoende aanmoediging maar wel zeer oncharmante sprong Tong uitsteken
Afbeelding

Hindernis 4 na een weigering :
Afbeelding

Hindernis 5
Afbeelding

Hindernis 7
Afbeelding

En de laatste hindernis:
Afbeelding

Maar het was echt leuk geweest Lachen

Vientje

Re: Springwedstrijd met Coffee in de barrage! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:33

De eerste Hyper!

Gefeliciteerd met het resultaat Haha! Mijn mening over de foto's is dat die pony echt te raar springt om wat nuttigs over de stijl te zeggen Clown Het lijkt net of je hem te weinig ruimte geeft in zijn hals maar in het echt zag je dat niet zo, het is meer zijn hoofdhouding die echt niet klopt....maf beest Haha!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:01

De foto's zien er inderdaad nogal wazig uit maar toch goed gedaan Haha! (zeker dat je het parcours had onthouden Tong uitsteken) Vind het al heel wat dat je met coffee tot de barrage bent gekomen!

s_sr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:22

Ik ken de pony verder ook niet, en misschien hoort dat wel bij die maffe springstijl maar mijn tip is om te proberen wat rechter over de sprongen te gaan. Op meerdere foto's neem je de sprong namelijk meer naar de buitenkant. Knipoog
Ik vindt het er verder toch wel erg leuk uit zien jullie zijn een lekker stel Tong uitsteken en ik vind ook zijn naam heel charmant, net als zijn springstijl Haha!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 22:57

Ja, dat klopt dat ik soms wat te veel aan de buitenkant de hindernis neem. Dit komt namelijk omdat hij er liever langs rende en dus vaak heel erg naar 1 kant toe trok. In de barrage is hem dit ook dus 3 keer gelukt maar gelukkig niet altijd Lachen Maar vandaar dat ze soms zo aan de zijkant zijn, ik probeerde wel in het midden te springen Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:25

hm denk dat je hem boven de sprong iets meer teugel moet geven, op deze manier kan hij geen kant uit met zijn hoofd en maak je het hem dus moeilijker om te springen. Knipoog

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 23:34

Ja, dat viel mij ook al op! Maar het kan ook zo zijn dat de pony gewoon zo springt? Als je bijvoorbeeld naar foto 2 en 4 kijkt zie je dat er zelfs boogjes in mijn teugels hangen! Ik had ook niet het gevoel dat ik hem zo weinig ruimte gaf maar het viel mij inderdaad ook al op toen ik de foto's zag!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 01:43

Kan ook zijn dat jij gewoon contact hield met de mond en dat hij idd zo springt. Je zou het hoofd scherper moeten zien( lees de mond) om daar echt over te oordelen Haha! Vandaar ook dat ik zei 'ik denk' ik wist het nl niet zeker! Kan ook wat jij zegt hoor Lachen

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:12

Mij viel het ook al op maar normaal heb je daar niet zo'n last van dus daarom had ik niets gezegd Lachen

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:21

ziet er goed uit fleur, de pony sprong iig!
Je houding heeft denk ik met de pony te maken