Sterion @ Training in nieuw HH "Sky" setje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_SteR_Jarig

Sterion @ Training in nieuw HH "Sky" setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 21:29

Het werd wel weer eens tijd voor een nieuw HAW topic van Sterion en mij. Het gaat de laatste tijd zo goed, en dat moet natuurlijk weer even vastgelegd worden.
Foto's zijn niet van super goede kwaliteit in verband met verkleinen en schemering.

Even wat achtergrond informatie over Sterion. Anderhalf jaar geleden heb ik Sterion gekocht. Over zijn verleden weet ik niks, maar wat we vrijwel zeker weten is dat hij voor het rennen/draven gefokt is (Dit zie je erg goed terug in het weiland!) De stap, draf en galop zat erop, maar zonder enige ontspanning en alleen maar snel.
Dus wat we nu op de foto's laten zien, ben ik al super trots op!

Het rijden vanavond ging erg lekker. Hij had wel veel 'heet' momenten. Sterion kan zich namelijk erg opblazen, en dan barst de bom weleens Clown We hebben gewerkt aan het inbuigen op beide kanten, vooral op de rechterhand. Dit vindt hij nog erg moeilijk.

Foto's van de galop zijn gigantisch mislukt. Erg jammer, want de galop ging super fijn.

Nou, genoeg gekletst. Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Instappen

Afbeelding
Ook instappen

Afbeelding

Afbeelding
Dit vind ik een erg fijne foto

Afbeelding
Terug rijden na een 'heet' moment

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Terug rijden naar stap

Afbeelding
Klaar!

Edit: Typfoutje..

_SteR_Jarig

Re: Sterion @ Training in nieuw HH "Sky" setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 07:52

Niemand die een leuk/opbouwend berichtje kan/wil plaatsen? Bloos

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:56

hai,

leuk setje en leuk paardje hoor.

(zo er is iig iemand die gereageerd heeft)

gr

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:01

Hoi! Ik wil wel een berichtje plaatsen hoor Tong uitsteken

Je armen lijken af en toe wat gespannen doe eens van voor naar achteren draaien met je schouders dat jezelf ook los in je lijf bent net als je paard,probeer ook absoluut je handen wat meer te dragen en je duimen omhoog(naar de bovenkant) dus geen pianohandjes..

Houd je tenen naar binnengedraait en hakken uitdruiken,maak je zelf flink lang ook met aandrijven probeer zo min mogelijk been tegeven en alleen op kuitdruk te rijden niet met je hele hiel/been af en toe zie je dat je,je been optrekt!Zo geef je je paard onbewust meer been dan misschien nodig is,en als je verder komt kan je dan moeilijk je hulpen nog gan verfijnen.
Ook zou ik graag wat meer stelling,buiging zien op de juiste manier af en toe er even op een kleine volte overdreven er doorheen vragen dan weer ontspannen een beetje spelen.Af en toe wat contrastelling en veel volte's,slangenvolte's,overgangen rijden.Ik vind je paardje al best wel netjes op het achterbeen probeer ook wat wisseling in de hoofhouding wat lager instellen dan weer eens wat hoger en probeer je paard te gaan laten zitten voor je gevoel en nog meer op het achterbeen! Knipoog

Als je nog vragen hebt,pb dan even!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:01

heey het ziet er leuk uit Haha!
oowk leuk setje en leuk paard!! Haha!

_SteR_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 08:08

Bedankt voor de reacties! Tong uitsteken

@Dancertjje:
Hij moet inderdaad meer buiging en stelling aan gaan nemen. Dit vindt hij nog erg moeilijk en wordt hier ook super heet van. Ik oefen het kleine stukjes met hem, veel voltes en voltes sluiten en dan gaat het al aardig. We zijn er volop mee bezig. Ik vind het leuk dat je dit opmerkt. Twee weken geleden namelijk clinic gehad, deze vrouw merkte precies hetzelfde op.
Over mijn eigen benen, en de handen proberen te ontspannen; ik zal erop letten. Deze week waarschijnlijk weer les, dus ik neem het mee! Knipoog

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:12

ziet er al goed uit, jammer de de foto's beetje op het 'verkeerde' moment genomen zijn. maar veel succes nog met je paard Knipoog

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:14

Wat een leuk paardje heb je!
HH sky staat ook echt leuk!
Commentaar is verder al gegeven, daar heb ik niks meer aan toe te voegen. Verder vind ik het er goed uit zien!

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:15

_SteR_ schreef:
Bedankt voor de reacties! Tong uitsteken

@Dancertjje:
Hij moet inderdaad meer buiging en stelling aan gaan nemen. Dit vindt hij nog erg moeilijk en wordt hier ook super heet van. Ik oefen het kleine stukjes met hem, veel voltes en voltes sluiten en dan gaat het al aardig. We zijn er volop mee bezig. Ik vind het leuk dat je dit opmerkt. Twee weken geleden namelijk clinic gehad, deze vrouw merkte precies hetzelfde op.
Over mijn eigen benen, en de handen proberen te ontspannen; ik zal erop letten. Deze week waarschijnlijk weer les, dus ik neem het mee! Knipoog

Oké top! Als je nog eens vragen hebt of tips wilt moet je maar even pben Knipoog

_SteR_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 09:57

Hollybolly schreef:
ziet er al goed uit, jammer de de foto's beetje op het 'verkeerde' moment genomen zijn. maar veel succes nog met je paard Knipoog

Tja, niet iedereen is in het bezit van een goede fotograaf.
Het was mijn zusje die mee was Tong uitsteken

Verder bedankt voor de aardige reacties! Knipoog

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:18

Ziet er goed uit Lachen Wat een mooi hoofdstel en super mooie frontriem, heb je die nieuw?? En het setje staat hem ook heel mooi Lachen ...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:19

Leuk beestje!
Ziet er goed uit Lachen

_SteR_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 16:26

noraahlover schreef:
Ziet er goed uit Lachen Wat een mooi hoofdstel en super mooie frontriem, heb je die nieuw?? En het setje staat hem ook heel mooi Lachen ...

Heey,

Ja, een nieuwe frontriem, neusriem + sperriem en kopstuk. Ik was dat wit onderlegde een beetje beu, haha Tong uitsteken Je weet wel hoe dat gaat als je bij de Divoza gaat shoppen hé Clown

Verder bedankt voor jullie reacties!
Haha!

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:54

_SteR_ schreef:
noraahlover schreef:

Heey,

Ja, een nieuwe frontriem, neusriem + sperriem en kopstuk. Ik was dat wit onderlegde een beetje beu, haha Tong uitsteken Je weet wel hoe dat gaat als je bij de Divoza gaat shoppen hé Clown

Verder bedankt voor jullie reacties!
Haha!

Vind het hem wel heel stoer staan Lachen

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:02

Leuk setje staat goed zeg op je paard Lachen
Ik vind het er netjes uitzien en mooi paard

_SteR_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 14:52

Bedankt! Pling

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:56

Het geeft een fijn beeld, jullie vertrouwen elkaar duidelijk.
Het valt mij alleen wel op dat hij erg op de voorhand valt (in de stap niet, maar in de draf juist wel).
Probeer hem in de draf iets meer op je benen vooruit te rijden (niet in tempo) en met je handen hem nog wat meer op te vangen. Erg lastig, zeker als het een draver is, dus veel succes Haha!.

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:57

leuk paard en mooi setje!
Heb je nog wedstrijden gereden? Het rijden op de foto's ziet er wel goed uit Pling
Ik zie je wel weer in harich..

_SteR_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 15:57

mariettek schreef:
Het geeft een fijn beeld, jullie vertrouwen elkaar duidelijk.
Het valt mij alleen wel op dat hij erg op de voorhand valt (in de stap niet, maar in de draf juist wel).
Probeer hem in de draf iets meer op je benen vooruit te rijden (niet in tempo) en met je handen hem nog wat meer op te vangen. Erg lastig, zeker als het een draver is, dus veel succes Haha!.

Bedankt voor je berichtje. Ik vond hem wel aardig actief achter? Dat staat ook al in 1 van de bovenstaande berichten van iemand anders. Maar.. het kan natuurlijk altijd beter..
Bedankt voor je tip! Ik zal het meenemen in de trainingen Pling

@ Miscza; Bedankt voor je berichtje! Nee, mijn laatste wedstrijd was in Cornwerd. Waar ik waardeloze punten reed, terwijl hij voor mijn gevoel (En ook zeker voor anderen!) aardig lekker liep. Die jury's.. ik snap er niks meer van. Maar we trainen hard verder Knipoog

Ik zie je in Harich!

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:53

Leuke foto's