erleyne schreef:De longe zit inderdaad aan het bit vast, daar zijn we sinds kort me begonnen, ik doe hem nog wel eens slag door de neusriem, dus dat niet alles in zijn mond terecht komt.
Toch zou ik een paard wat nog regelmatig een snok aan zijn hoofd te verduren krijgt, puur omdat het nou eenmaal nog niet zo makkelijk op een volte loopt, niet lastig vallen met een longe aan zijn bit. Het is gewoon niet fijn te noemen.
erleyne schreef:Ik ben het met je eens dat hij meer voorwaarts moet, ik ben nog veel te voorzichtig met hem. Ik heb trouwens wel een longeerzweep bij me, alleen die zie je denk ik niet zo goed. Het probleem op het moment is, dat hij wel moet bewegen, maar niet mag vliegen. HIj is nog aan het herstellen van een verrekt bandje in zijn knie en bovendien hoest hij nog steeds, dus mag hij niet in het zweet. Vandaar ook de wat kleinere volte.
Ik ga je tips bespreken met mijn instructrice, maar ik denk dat ze wat het voorwaartse betreft het wel met je eens is.
Ik snap dat je voorzichtig moet zijn met die knie (ik wist ook niet dat dit aan de orde was, ja nu je het zegt
), maar een voorwaartse draf en galop brengt hem als het goed is niet in het zweet als je het kort en bondig houdt. Hij heeft ook meer aan 3 rondjes goeie voorwaartse galop als 30 rondjes dat zwerige loopje van hem. Lekker een stukkie voorwaarts galopperen zorgt er ook voor dat evt. slijmen die zijn hoest veroorzaken, lekker loskomen.