Sarah (L2 haf) at work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Sarah (L2 haf) at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 12:27

Ben ik al een tijdje lid van bokt, en ik heb nog nooit rijfoto's van Saar en mij geplaatst (schaamt zich diep Bloos ) .
Kort verhaaltje vooraf: ik kreeg Saar toen ze nog 0,0 niks kon en een ontzettend dik propje was, heb alles haar zelf moeten leren.

Maargoed, eens moet de eerste keer zijn, dus bij deze rijfoto's Haha!

Ze liep niet echt lekker in die ontzettend mulle buitenbak en mijn mams is geen goede fotograaf (waar is dit knopje voor dan? Oooow maak je zo de foto? Blond )

Verwacht er dus niet te veel van Lachen
Hier de foto's, ze staan niet op volgorde.

Afbeelding

Afbeelding
zoals ik al zei, mijn moeder is geen beste fotograaf

Afbeelding
Poging tot wijken (zie die bos manen lekker wapperen Cool )

Afbeelding
Stukkie middenstap

Afbeelding
Wijken ROFL Net te vroeg geklikt

Afbeelding
Afbeelding
Weer wijken, vandaar dat ik mn beugel uit heb

Afbeelding
Afbeelding
Hoeii wat scheef Tong uitsteken

Opbouwend commentaar laat ik aan jullie over, maar hou het lief aub Tong uitsteken

aleida_thijs

Re: Sarah (L2 haf) at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:35

ik vind je haf een mooi dier! Maar is het nodig om met slof te rijden als je met haar L2 rijdt? Het ziet er namenlijk minder ontspannen uit zo. Ik vind het iig goed dat je haar zelf hebt opgeleid, ze is in die tijd vast veel vooruit gegaan.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:40

Mooie haf:D
Maar idd zoals hierboven word gevraagt, is dat nodig met slof...??

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:41

is dit van vroeger of van nu?

ik vind het er niet echt als L2 uitzien.
waarom hangt die slof erom eigenlijk?

probeer je hakken uit te drukken en je tenen naar voren te laten, je hebt heel erge kapstokken. beugels uitdoen bij het wijken is niet echt functioneel, of heb je een reden voor?

krisjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:44

leuk paardje,, maar ik ga echt met die andere mee. Die slof erom snap ik niet echt..??
ik vind het er ook niet echt als L2 eruit zien,
een tip: draai je knieen goed in het zadel, dan gaan je tenen ook al meer naar je paard en heb je niet zulke kapstokken..
Succes verder

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:57

leuke pony! moet helaas de anderen gelijk geven, waarom nou die slof? die verpest zo het geheel plaatje, zoals ik het van de foto kan beoordelen zit hij ook te strak, ben sowieso niet voor hulpteugels maar als je hem dan toch gebruikt, hij zit goed wanneer hij er losjes in een boog onder hangt en dus alleen werkt als pony met hoofd omhoog komt. Succes verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:57

Ik ga ook met de andere mee, het zelfde commentaar!
Oja, met het wijken doet hij/zij eerst de achterhand, als je je buitenbeen naar achteren legt en af en toe bij drijft is het al een stuk minder!

Mooie haf!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 17:31

Ik ga met jullie mee dat deze foto's geen goed L2 beeld geven idd.
Volgende keer zal ik proberen een filmpje te plaatsen Knipoog

En ja ik rijd met slof Ja Sla me maar Tong uitsteken
Slof zit er vooral om omdat ze zó ontzettend sterk is (vooral in galop).

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:35

Aranel schreef:
Ik ga met jullie mee dat deze foto's geen goed L2 beeld geven idd.
Volgende keer zal ik proberen een filmpje te plaatsen Knipoog

En ja ik rijd met slof Ja Sla me maar Tong uitsteken
Slof zit er vooral om omdat ze zó ontzettend sterk is (vooral in galop).

Je paard zou zich alleen maar sterker proberen te maken als die slof constant zo strak zit. Dan gaan ze zich er uit proberen te drukken en zetten ze hun onderhals er op...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:36

Het oogt niet als L2, maar waarschijnlijk geven de foto's geen goed beeld.
Je kunt het sterk worden van je pony ook door andere manieren corrigeren! Ik heb de slof ook gebruikt bij mijn pony toen ik hem in het begin had, maar dat heeft juist zijn nadelen gehad. Zonder slof was hij niet meer te houden en ging ik alleen maar hangen, waardoor mijn pony er zéker niet lekkerder door ging lopen!
Probeer je pony eens wat meer aan je been te rijden, en werk meer met je zit. Ga vooral veel overgangen met haar rijden zodat ze beter aan je been is en er respect voor krijgt, waardoor ze misschien minder sterk in haar mond word. (wat ik aanneem dat ze sterk in haar mond is?) Als je haar beter aan je been hebt kun je haar meer van de hand afrijden. Rijd de overgangen van bijvoorbeeld draf naar stap met je benen en je zit, maar ga zeker niet aan haar hangen. Ga diep zitten maar houd wel je benen eraan!

Ik neem aan dat je les krijgt, rijd je dan ook met slof?
Laatst bijgewerkt door Mowoah op 09-04-07 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:37

En met een slof los je zoiets op ja Gestoord

Zorg ervoor dat ze geen steun op je handen kan vinden. Als jij haar die steun geeft dan is het niet moeilijk dat ze zich zo sterk maakt. Laat haar maar op haar eigen benen lopen. Probeer veel voorwaarts-neerwaarts met haar te rijden maar hang er toch echt geen slof aan.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 17:37

Of niet..
Die slof heeft me vooral in het begin juist er geholpen.
En op wedstrijd loopt ze ook echt wel aan de teugel, en mijn instructrice heeft morgen starten op de Olympische spelen en zegt dat de slof er af en toe aan juist goed is voor Saar.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:40

Nu zeg je dat je de slof hebt voor aan de teugel? Wat is het nou?
De slof kan je nuttig gebruiken ja, maar aan je foto's te zien staat de slof de hele tijd strak.
Ik kan goed geloven dat ze op wedstrijd wel aan de teugel loopt, wat doe je dan anders dan thuis?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 17:42

Jeetje typisch bokt reacties he, lekker offtopic gaan we hier.
Goed ik zal het nog 1 x zeggen, ik rij met slof omdat Saar zo sterk is in de mond- en dan dus niet naar beneden loopt-. Dus.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:44

Offtopic? We proberen je alleen te helpen. Knipoog
Is je pony wel goed aan je ben? Of heb je misschien moeilijkheden met je handen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 17:47

Ze is goed aan mijn been ja, maar daar moet ik wel eerst wat voor doen.
Dus de eerste 10 minuten (de tijd waarin deze foto's zijn genomen) loopt ze nog niet zoals ze dat na 20 min tot een half uurtje doet.
Maar ik zie het probleem van een slofteugel dus niet zo in, ik heb er iig alleen maar voordeel bij gehad Ja

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:50

Aranel schreef:
Jeetje typisch bokt reacties he, lekker offtopic gaan we hier.
Goed ik zal het nog 1 x zeggen, ik rij met slof omdat Saar zo sterk is in de mond- en dan dus niet naar beneden loopt-. Dus.

Als je niet tegen sommige reacties kan moet je ook geen foto topic plaatsen Knipoog
En tsja.. Ik ben ook niet zo voor de slof.. Maar dat weet je zelf Knipoog
Voor de rest vind ik het er wel netjes uit zien op wedstrijden all1 zou ik haar liever iets voorwaartser zien

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:50

Dan weet ik het ook niet. Knipoog Het zal wel goedkomen aangezien je les krijgt en waarschijnlijk wel weet wat je doet.
Bokt is zoiezo niet zo op de slofteugel, dus commentaar had je waarschijnlijk wel kunnen verwachten.

Nog succes met haar, ik hoop dat we in de toekomst de foto's zullen zien waarop we kunnen zien hoe ze loopt na 20 minuten zoals je zei!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 17:51

Marly_ schreef:
Dan weet ik het ook niet. Knipoog Het zal wel goedkomen aangezien je les krijgt en waarschijnlijk wel weet wat je doet.
Bokt is zoiezo niet zo op de slofteugel, dus commentaar had je waarschijnlijk wel kunnen verwachten.

Nog succes met haar, ik hoop dat we in de toekomst de foto's zullen zien waarop we kunnen zien hoe ze loopt na 20 minuten zoals je zei!

Hoop ik ook Haha!
En inderdaad, op commentaar had ik wel kunnen rekenen Tong uitsteken

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:31

Je rijd ook met dubbele teugel wat ik zo zie op de foto's.. en als je pony goed aan de been is gaat ze vanzelf naar beneden lopen met hoofdje.. je werkt je paard niet naar beneden met de handen maar met je benen.. zo wie zo vind ik die slof veels te strak zitten doe deze eens losser nu wordt ze gedwongen haar hoofd laag te houden.. dus voor haar niet ontspannend.. verder probeer veel overgangen te rijden in de galop de teugels wat losser laten door de teugels strak te nemen kan je pony ook denken van wtf er word getrokken in de mond maar dat wil ik niet en weg is die.. verder vind ik dat je veel verschillende dingen hier zegt.. de ene keer is het dit en de andere keer dat.. de meeste fouten liggen bij de ruiter zelf.. dus zoek eerst het bij jezelf en dan pas bij het paard..

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:50

Ik weet niet of ik het goed zie, maar je pony lijkt juist heel erg op de voorhand te vallen (miss komt dat door de slof, miss ook niet daar kan ik niet over oordelen) Maar naar aanleuning moet je toerijden en niet vanaf het begin af aan "afdwingen" (dit bedoel ik niet zo bot als ik het zeg maar kan er even geen beter woord voor verzinnen). De slof opzich is geen probleem, alleen zit hij naar mijn idee wel te strak. Succes ermee!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:22

De slof is een hulpteugel. Van wat ik op de foto's zie rijdt je hem gewoon op de slof. De slofteugel staat namelijk strakker dan je gewone teugel. Dat is niet de bedoeling. Het is bedoeld als begrenzing, zodat je paard zijn hoofd niet te ver naar voren of naar boven kan plaatsen. Het is echter niet bedoeld om zijn kin naar zijn borst te trekken. Ik ben niet tegen een slof, mits netjes gebruikt. Zelf zou ik never nooit met een slof of andere hulpteugel (m.u.v. martingaal met springen) rijden. Ik los het liever rijtechnisch op. Al duurt dat misschien iets langer.

Vind het verder wel een leuke haf, maar vind dit toch niet tonen als L2.