Jena @ Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Jena @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 11:35

Hoi!

Hier een paar foto's van Jena (bijna 4) en mij tijdens het rijden gisteren. Helaas geen foto's van het eind, waar ze altijd véél beter loopt. Ook was ze hengstig en enorm koppig. Ze wilde niet echt werken. Deze foto's zien er dan ook niet super uit, ze kan veel beter lopen, maar we hadden een beetje ruzie. Clown Ze hoort lager te lopen, meer over de rug en ontspannender. Dit was aan het eind het geval, maar toen was mijn fotograaf er natuurlijk niet meer. Volgende keer betere, en meer foto's. Knipoog

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding
Jena heeft veel sprong in de galop, maar moet nog lager lopen, in de galop gooit ze vaak haar hoofd omhoog.

[4]
Afbeelding
Hier zie je goed hoe gespannen ze is. Ze drukt haar rug weg en probeert er met me vandoor te gaan. Nagelbijten / Gniffelen

[5]
Afbeelding
En nog even een standfoto. Ook hier 'moet' ze lager. Maar ze had geen zin om normaal te doen. Clown Volgende keer beter.

Commentaar en tips welkom, maar houd het vriendelijk.

Pistasche

Re: Jena @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:38

Wauw , wat een supermooie paard !
Die sprong in die galop is echt super !

Ga zo door !

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:42

Oeh, Jena. Haha! Die gaat ik ook nog op de foto zetten over een paar weekjes. Go jij! Go jij! Mooie merrie zeg ! Ga met je eigen commentaar mee, dat ze wat lager ingesteld kan en dat ze meer ontspannen moet zijn. Maar dat komt wel dmv veel trainen. Ja Denk ook om je voeten, dat je ze niet zo naar buiten laat wijzen. Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 12:57

Muzefee schreef:
Denk ook om je voeten, dat je ze niet zo naar buiten laat wijzen. Lachen

Ik moet inderdaad aan de houding van mijn benen/voeten werken. Die zijn erg druk omdat ik vooral in het begin veel moet aansporen om Jena goed op tempo te houden. Zweep helpt dan ook lang niet altijd. Pas 'later' word ze meer ontspannen en begint ze mijn hand te volgen. Op dat moment loopt ze ook op een goed tempo; regelmatig.

Bedankt Haha!

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:03

hee fem,
leuke foto's hoor
het is inderdaad een super leuk paard!

Commentaar geef je zelf al..

veel sucses!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:49

Heerlijk dat jullie lekker buiten kunnen rijden. Jullie beginnen ook echt een mooie combinatie te vormen. Jammer dat Jena wat gespannen was. Ze mag inderdaad wat lager en wat meer over haar rug lopen. Denk eraan om je teentjes naar binnen te steken, Fem. Knipoog
Heel veel plezier en succes nog met elkaar! Lachen

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:57

Ik vind jou houding erg netjes. Maar idd, je voeten wijzen te veel naar buiten. Ik vind het paard opzich wel netjes lopen alleen de galop wat gespannen, maar dat zei je zelf ook al. Maar daar kan aan gewerkt worden. Lachen

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:00

Erg fijn dier om te zien!
Idd die sprong is de galop zeg jeeetje!
Verder idd aan je houding werken, maar komt wel goed met je hoor Fem! Haha!