Valar (v. Flemmingh) @ trainen in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Valar (v. Flemmingh) @ trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 09:35

Gisteren zijn er rijfoto's gemaakt van mijn paard door zeabiscuit. Valar is een 5-jarige (in juni) ruin van Flemmingh x Goodtimes. Op dit moment zijn we L2 met winst en hij lijkt het werk erg fijn op te pakken. De laatste twee weken vind ik hem weer wat sterker geworden (hij lijkt ook wel weer iets gegroeid te zijn), en dit komt tot uiting in zijn lopen. Hij gaat momenteel super fijn over de benen, lijkt meer afdruk te krijgen en meer kracht van achter te ontwikkelen. Ik ben erg tevreden over hoe hij zich ontwikkeld en ook doet hij goed zijn best in het werk. Het is een heel fijn dier om te rijden.

Dat was dan het goede nieuws, slechte nieuws is dat ik af en toe mijn hulpen wat te scherp doorgeef waar hij -heel braaf- weer te heftig op reageert. Moet erop letten dat ik mijn hulpen wat subtieler door ga geven, hij lijkt er wat attenter op te worden dus tijd op af te bouwen (en dat is voor mij ook even wennen). En ander probleem is zijn aanleuning, hij lijkt de afgelopen weken net niet helemaal fijn meer op mijn handen te zijn. Kan natuurlijk komen dat hij het er moeilijk mee heeft om meer gedragen te lopen en daarbij zijn hals wat meer vast zet. Hij komt wel super door de rug heen dus daar is hij wel fijn los. Ik moet er op letten stiller met mijn handen te zijn en handen beter bij elkaar te houden.
Verder lijkt het alsof ik mijn benen soms wat afsteek. Ik had gisteren sinds lange tijd mijn andere laarzen weer eens aan, dat kan ook de oorzaak zijn geweest. Ik zal er eens op gaan letten. Het is wel eens lastig om te weten wat je fouten zijn als er niemand langs de kant staat om je erop te wijzen.

Deze foto's zijn gemaakt tijdens het losrijden. Hij mag er van mij nog meer inzakken zie ik op de foto's. Iets om weer in gedachte te houden voor de volgende keer dat ik erop stap.
Afbeelding

Afbeelding

Belonen, braaf paard:
Afbeelding

Toen wat meer opgepakt. Nu zie je dat hij fijner over de benen wordt. Hij heeft sinds zijn zinnen gezet op de middendraf, dus hij probeert iedere keer een middendraf eruit te gooien, gewenst of ongewenst. Eigenlijk heel stout maar het zit wel fijn dus ik corrigeer hem er weinig op. Eigenlijk wel maar gaan doen.
Afbeelding

Afbeelding

En toen een woeste galop. Zijn galop lijkt hij ook weer sterker in te zijn geworden.
Afbeelding

Deze foto past niet in mijn serie rustige en beheerste foto's Haha! Vandaar een linkje, hier werd hij een beetje te woest. Wel een mooi galop moment, alleen ik moet meer controle houden.
http://album.zoom.nl/public_images/18372/kjLfwR.jpg

Dit is beter:
Afbeelding

Pasje wijken van de hoefslag af:
Afbeelding

Mijn favoriet:
Afbeelding

Afbeelding

Tot slot zijn lieve hoofdje:
Afbeelding

JilletjeJarig

Re: Valar (v. Flemmingh) @ trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:35

wauw echt mooi!!! heel netjes

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:36

Mooi hoor!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:39

Mooie foto's. Wat een waanzinnige galop heeft hij!! Denk persoonlijk dat het plaatje nog mooier wordt als je teugels wat korter zijn waardoor je hand wat verder naar voren komt te staan.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:41

Wauw hij is echt super mooi. Die foto die niet in het rijtje past vind ik ook hartstikke mooi:) Ga zo door;)

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:41

Wow! ik hoop dat mijn 3 jarige flemmingh ook zo loopt over 2 jaar!! Haha!

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:46

Wat een mooie cmbi zijn jullie! heel mooi.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:48

Wat een geweldig paard zeg!
Het lijkt alleen op sommige foto's alsof je zadel iets te ver naar achteren ligt?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:50

hey!
Ziet er alweer super uit, hoor! Middendrafje zit er al netjes in.
Veel succes nog met je topper!
xxx

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:52

Wat een geweldig plaatje en mooie foto's.
Ik vind je laarzen echt geweldig, welk merk is het en welke kleur! Staat prachtig.
Ik vind alleen dat je soms je benen wat afsteekt zoals je al zegt, maar dat kan ook zijn omdat je ver achter in het zadel zit.
Verder niks aan te merken alleen maar ga zo door Haha!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 09:53

Bedankt iedereen voor de reacties!

@ Katja, bedankt voor de tip! Bedoel je dat alleen in de galop of als algemeen meer mijn teugels wat korter houden?

@ saaraah, op welke foto's vindt je mijn zadel te ver naar achter liggen? Valar is vrij compact dus heeft niet zo'n lange rug, waardoor het misschien sneller lijkt alsof het zadel te ver naar achteren ligt? Heb trouwens het zadel van Uranca erop, mijn zadel ligt niet goed en moet opgevuld worden.

@ Renee91: Laarzen zijn van Anky, rundlederen (en dus in de standaard kleur bruin). Benen afsteken doe ik inderdaad, misschien ligt het wat aan de laarzen maar moet er sowieso op gaan letten.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:56

hele mooie scherpe foto's !! hij is idd sterker geworden in zn galop zo te zien op de foto's !
En je hebt echt gave laarzen:P

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:57

Ik bedoel eigenlijk in het algemeen. Het is vaak mooier als je hand een stukje voor het zadel staat omdat je het dan lijkt als het achterste stuk van de hals korter wordt.

Boneless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:02

Wat een geweldig paard! Jullie zijn een leuke combi Ja

En je laarzen zijn moooooooi!! Vingers aflikken Staat erg netjes, en het kleurtje past goed bij je paard Haha!

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:02

Het lijkt zo op o.a. de vierde foto vind ik.
(Hoeft niet zo te zijn, lijkt alleen zo)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:03

lekker ding zeg!! leuke combi zijn jullie! alleen benen ieetsje naar achteren denk ik Tong uitsteken

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:09

Hee weer de super Flemmingh in actie, Haha! ziet er goed uit en inderdaad voor het mooie zou je de teugels wat korter kunnen hebben je benen iets naar achteren leggen en hem misschien iets meer op kunnen richten.
Maar zo te zien is de basis gewoon goed.
En over het zadel, die van jou heeft net als die van mij een wat korte rug en daar is niets aan te veranderen Tong uitsteken

Kimitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:26

Wat 'n geweldig paard. Het beeld klopt voor mijn gevoel helemaal, julile als combinatie.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:33

Geweldg paard, fijne combinatie.

Alleen er is iets op de foto's waardoor jij wat achterin het zadel komt te zitten, waardoor je benen toch wat naar voren steken. Ik kan niet helemaal beoordelen waar dit aan ligt. Wellicht de ligging van het zadel, of wellicht je eigen zit. Misschien dat je hier zelf een beter beeld van hebt. Als voorbeeld kun je de een nalaatste foto nemen.

De eerste foto geeft een fijn beeld, en daar zit je duidelijk beter. Let wel op je binnenhand.

Voor een 5-jarige zeer netjes. En wat kan ie lopen zeg!

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:33

Wat een galop! Wow!
Echt van de grond!

Verder sluit ik me aan dat je wellicht je teugels iets korter zou kunnen nemen en je been iets verder naar achteren "voor de mooi" Knipoog
Maar vind het een heel fijn beeld geven. Helemaal ivt de foto's die ik hier verleden jaar wel eens heb gezien!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:57

Haha het is al tien keer gezegd, dus doe ik het nog dunnetjes over: zijn galop is echt gaaf!
Gedragen en bergop, echt fijn!
Draf ziet er ook steeds fijner uit, middendraf is meer dan ok!
Fijn rustig oog heeft hij ook tijdens het werk, volgens mij voelt hij zich er wel prettig bij.
Wanneer heb je weer wedstrijd?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:05

Hij heeft idd ontzettende mooie sterke gangen..Let er op dat je je onderbenen niet naar voren steekt, dat zie ik op meerdere foto's....Ik denk toch dat je veel meervoorin het zadel moet gaan zitten, dan kunnen je benen(onderbenen) meer onder je lichaam blijven voor een rechte lijn(schouders-hak) in het lichaam.
Voor de rest ziet het er eerlijk uit! Haha!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:07

Mooie fotos! Ik vind het beeld fijn maar volgensmij heb ik nog wel eens fijnere foto's van jullie gezien! Mooie laarzen!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:08

Wow wat een galop!!
Jullie zijn een erg mooie combi Lachen

xxromeoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:09

wat een gave foto's zeg!!!!!