Mijn welsh @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Welshponygek

Mijn welsh @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 20:48

Het is voor mij een hele tijd geleden dat er foto's zijn gemaakt. Maar vandaag kon ik dan eindelijk een fotograaf vinden.
Ben heel blij met de foto's. Op de foto's zie ik goed de punten waar ik wat betreft mijn houding aan kan werken (schaam, schaam). Dit zijn o.a.:
* ellebogen in een knik
* handen hoger dragen
* handen in een vuist en rechtop, polsen licht gebogen
* rechtop zitten
* onderbenen naar achter
Dit zijn punten die mij tijdens de les ook verteld worden en waar ik ook hard mee aan het werk ben.
Als iemand nog tips heeft wat betreft houding of iets ander hoor ik deze graag!

Nou hier de foto's (die allemaal kort na elkaar gemaakt zijn), pony was vandaag waarschijnlijk door de hengstigheid een beetje onrustig:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Welshponygek op 08-04-07 21:24, in het totaal 2 keer bewerkt

WiskyBokjes

Re: Mijn welsh @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:50

heejj Tong uitsteken Heel appart beestje Tong uitsteken zie je niet vaak Tong uitsteken Je rijd wel goed Tong uitsteken je zegt het zelf al hé Knipoog succes ermee Knipoog

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:52

Ik vind het niet echt ontspannen uit zien. Heb je les? Verder wel een gave pony!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:54

Probeer zachter met je hand te werken want je trekt het hele bit door zijn mond. Voor de rest een leuke pony en een leuk kleurtje Knipoog

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:56

Ik vind het er ook niet superontspannen uitzien... Wat je zowiezo hieraan zou kunnen doen is voor jezelf, niet zoveel naar voren zitten, en (nu nog) minder aan je teugels zitten, iets losser/ontspannener...

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:56

wat een leuke pony! Haha! zie je idd niet vaak
commentaar: geef je zelf al...wat meer rechtop zitten

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:57

adnariM schreef:
Ik vind het niet echt ontspannen uit zien. Heb je les? Verder wel een gave pony!!
TS schreef:
Dit zijn punten die mij tijdens de les ook verteld worden en waar ik ook hard mee aan het werk ben. Als iemand nog tips heeft wat betreft houding of iets ander hoor ik deze graag!

Lezen? Waarom vind je het niet ontspannen? Waar blijven de tips? De uitleg?
Iig vind ik het goed mee vallen, je geeft zelf al je punten aan. Probeer rustig aan te beginnen en op het einde wat harder te gaan merken. Volgens mij geeft je pony daar veel deugd van! Blijf nogaltijd naar voor kijken. Ik vind je een vrij strenge hand hebben, wellicht omdat je pony er nogal vlug vandoor gaat? (of dat beeld krijg ik.) Werk wat aan je ontspanning; Lekker los rijden, genoeg figuren rijden, en veel (schijn)overgangen maken. Je hebt een erg leuk beestje!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:58

probeer hem eens naar beneden te rijden? misschien wordt ze daar ontspannen van. Verder erg apart kleurtje en een leuke merrie!

smurffie

appart paardje!
je houding moet je inderdaad nog aan werken .. maar dat komt vanzelf! .. ik heb alleen het idee dat het bit aan de kleine kant is (kan ik verkeert zien hoor !)
verder erg appart paardje!

CeesRinko

ik vind het er ook niet echt super uitzien.. (ontspannen) verder heeft je pony een leuke kleur..!!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:59

lekker beestje zo te zien ook goed vlot

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 20:59

Haha, dank jullie wel dat jullie het een leuke pony vinden. Ja, de kleur is vrij apart. Alhoewel er op de manege ook twee roodschimmeltjes staan toevallig en haar broer en moeder zijn ook beide roodschimmel.

Ziet er inderdaad niet echt ontspannen uit. Dat klopt. Ik heb nogal snel spanning in mijn lichaam en pony was henstig en is nogal een hittepettitje.

Ik heb wel les en daarbij werken we ook heel erg aan de ontspanning. Wat ze erg moeilijk vind. Ze is vroeger ook niet zo heel erg goed gereden. Maar ben blij dat ik nu in ieder geval haar tempo redelijk in de hand heb en dat ze al wat meer ontspannen loopt. Eerst was het namelijk hoofd in de lucht en gaan maar.

Aan de ontspanning werk ik heel erg door veel met een lange teugel te werken.

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 21:02

smurffie schreef:
appart paardje!
je houding moet je inderdaad nog aan werken .. maar dat komt vanzelf! .. ik heb alleen het idee dat het bit aan de kleine kant is (kan ik verkeert zien hoor !)
verder erg appart paardje!

Bit is op zich wel goed qua maat. Alleen bij die tweede foto ging ze iets te snel, waardoor ik haar even terug moest nemen.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:03

Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt zo te zitten... idd verbeterpunten... misschien heb ik een goede... ga lekker relax op je pony zitten, meer achterover en in goede balans lichtrijden. Laat de pony lopen met jouw erop. De rest komt dan vanzelf.. oja.. heel belangrijk, de teugels als het mogelijk is losser houden, dat zorgt voor een goede onafhankelijke zit.

Veel succes Lachen
je hebt een mooie aparte pony, erg leuk Knipoog

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:04

Als eerste leuk paardje, leuke kleur ook!
Alleen je moet proberen iets wat naar achteren te gaan zitten, en niet voorover te gaan hangen. En erg ontspannen vind ik het er niet uit zien, maar tips daarvoor zijn hierboven al gegeven! Succes verder! Haha!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:05

Fleur_Laura schreef:
probeer hem eens naar beneden te rijden? misschien wordt ze daar ontspannen van. Verder erg apart kleurtje en een leuke merrie!

Moet je pony niet eerst ontspannen om hem naar beneden te kunnen rijden? :/

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:06

Narya schreef:
Fleur_Laura schreef:

Moet je pony niet eerst ontspannen om hem naar beneden te kunnen rijden? :/

dat is mij wel altijd vertelt.. maar heb ik dat dan verkeert?? anders drukt ze alleen haar rug weg .. dan is die ontspanning helemaal ver te zoeken Bloos!!

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 21:07

Ja, ik weet het van het achterover zitten. Ga er inderdaad meer opletten. Maar ik vind het best wel lastig. Ik vind het lastig om rechtop te zitten en haar terug te nemen. Ze wil namelijk erg hard af en toe, vooral als ze hengstig is.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:54

Leuke foto's, ik wil ook best een keer foto's komen maken als jij een camera heb Lachen
Probeer iets ontspannner te zitten en meer achterover te zitten.

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 21:57

Ja, dat zou leuk zijn Marijke! Moeten we een keer afspreken.

Dankje voor de tips!

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:07

Omar is echt leuk!! Dat Oranje staat hem ook goed!!

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 16:55

Dank je, Rachelle. Ben ook helemaal gek van dit dekje.

Rijden ging vandaag gelukkig wel weer ontspannen. Ze had gister echt een druk dagje. Ze deed ook niet echt hengstig meer.

Vandaag maar flink aan mijn houding gewerkt en uiteraard aan haar ontspanning, maar daar ben ik meestal wel mee bezig.