Venetia (v. Jazz)@ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Venetia (v. Jazz)@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 19:21

Vandaag zijn er weer wat foto's van Venetia gemaakt. Ze flipte eerst totaal in de stal tijdens het opzadelen. Daarbij heeft ze haar hoofd ook nog eens stevig gestoten.
Ik zat er dus al totaal verwilderd op Maar mijn houding op deze foto's slaat echt alles. Wat een ramp!
Doordat ze nog geen goed passend zadel heeft, zit ik daar ook telkens mee te wisselen. Het best passende zadel is nog de oude Kieffer Wien, maar daar kan ik dus totaal niet op zitten. Dat is te zien op de foto's.

Toch hoop ik haar deze zomer L te starten. Ik ben hard bezig haar meer naar de hand toe te laten lopen en te zorgen dat ze zich niet opkrult. Daarom zal ze voor het mooie op sommige foto's wat lang in de hals aandoen.

Afbeelding
Draffoto, hier zien jullie een deel van wat er soms misgaat, ze komt te hoog. Over de benen blijft ze fijn, maar ze moet lager in de hals blijven. Dat ze met haar neus teveel eruit komt vind ik persoonlijk niet zo erg omdat ze de neiging heeft zich op te krullen.

Afbeelding
Dit vind ik al een fijner beeld.

Afbeelding
Draffoto, ze buigt hier fijn in haar lijf op mijn been, voor het mooie zou ik de binnenteugel beter op contact moeten houden maar het is wel goed zichtbaar dat ze op mijn been buigt en niet door mijn hand.

Afbeelding
Galopfoto, ze valt gigantisch door mijn binnenbeen, misschien dat mijn rare houding daardoor komt? Als ze beter aan mijn binnenbeen blijft kan ze fijner bergop galopperen.
Overigens zakt ze hier wel bijna eng ver door haar koten Koe

Afbeelding
Verkeerde moment maar al fijner in balans.

Dat waren ze, helaas ging alles nog niet naar wens, en toen ze fijn liep was de batterij van het fototoestel leeg.

Straks ook foto's van Ibadan, nu eerst nog even een paard longeren Bloos

Barbara_m

Re: Venetia (v. Jazz)@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:23

He Kris, leuk hoor die Jazzen Bloos. Haha, hoop dat jij er wel een fijn paard aan hebt.
Ben ook benieuwd naar Ibadan, issie alweer een beetje braaf Haha!. Of verkiest ie toch het western rijden boven een dressuurcarriere Tong uitsteken ?

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:36

Ik vind het een leuk en aansprekend paard Lachen Succes met haar Lachen

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:38

Wat een leuk paardje!
vind het rijden er erg goed uit zien!
Kleurtje staat ook erg leuk!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 20:47

Barbara_m schreef:
He Kris, leuk hoor die Jazzen Bloos. Haha, hoop dat jij er wel een fijn paard aan hebt.
Ben ook benieuwd naar Ibadan, issie alweer een beetje braaf Haha!. Of verkiest ie toch het western rijden boven een dressuurcarriere Tong uitsteken ?

Onder het zadel is ze soms wat merrie-achtig en sensibel, maar verder wel fijn. Thuis niet kijkerig en in het bos ook fijn te rijden. Oefeningen gaan gemakkelijk. In de omgang is ze wel lief maar ze kan door het lint gaan. Vandaag reed mijn nichtje met haar pony rond het huis, nou ze flipte totaal. Ik kon haar niet opzadelen. Ze heeft ook nog hard haar hoofd gestoten, de plek is op de foto's nog te zien. Toen we buiten stonden en iemand haar vasthield uit wanhoop, was ze rustig en kon ik wel opzadelen.

Ibadan is echt fijn in vorm, buiten loopt hij altijd beter dan binnen. Dus het goede seizoen is voor ons weer begonnen. Mijn instructeur zei gisteren nog dat hij beter was dan ooit en nog steeds vooruit ging. Westernrijden doet hij met mij niet meer, en met een meisje dat er vandaag even opging om wat wisseltjes te rijden deed hij het ook niet. Dus hij heeft zijn leven gebeterd!

_Anke_ schreef:
Ik vind het een leuk en aansprekend paard Lachen Succes met haar Lachen

Dank je!

_Maud schreef:
Wat een leuk paardje!
vind het rijden er erg goed uit zien!
Kleurtje staat ook erg leuk!

Dank je, ik vind wel dat je kunt zien hoe vies mijn rijbroek is Clown Paarden hebben alles in no-time vies.

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:56

Zeker een leuk paard! Je zegt dat dat zadel het nog best ligt, maar op foto 1 en 2 komt de achterkant al omhoog, veel succes iig geval met een passend zadel vinden.
Nog een tip als ze door je binnenbeen heen valt zoals op die galopfoto, dan helpt het niet als je binnenhand zover achter je buitenhand plaatst(kan natuurlijk een momentopname zijn).
Veel succes verder, zal vast goedkomen.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:18

Wat leuk om weer eens foto's van Venetia te zien! Wat vervelend van die zadels zeg! Ben wel benieuwd naar jullie in het L! En ook naar de foto's van Ibadan Kwijl! Veel succes verder met haar, maar volgens mij gaat het wel lukken Knipoog.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 21:22

@edelweis1: Thanks! Ja, ik word echt gek van al die zadelproblemen. Het is echt moeilijk een passend zadel voor zowel ruiter als paard te vinden en als het past dan verandert het paard weer waardoor het weer niet past.
Ik ben zelf ook benieuwd hoe ze het gaat doen op wedstrijd, is toch maar afwachten! Oefeningen kent ze wel maar ze moet nog constanter blijven lopen.

@ Hanin: Dank je! Het zadel ligt inderdaad ook verre van goed, heb je helemaal gelijk in, maar de andere zadels drukken op haar schoft waardoor ik niet eens zonder protest kan opstappen. Met dit zadel kan ik normaal opstappen en loopt ze ook ok. Met een zadelmaker is al contact gelegd om één van mijn zadels op haar op te vullen.

Als ze tegen mijn binnenbeen invalt houd ik bewust mijn binnenteugel eraan. Ik waak ervoor haar niet naar buiten te sturen, ze moet aan mijn binnenbeen naar buiten. Desnoods rijd ik een volte, maar onder die stelling komt ze niet uit. Zodra ze dan weer aan mijn binnenbeen naar buiten wil lopen, stel ik haar weer recht en beloon ik. Tenminste, dit probeer ik allemaal.
Dat ik hem verder terug plaats is idd minder mooi, ik vermoed dat ik de buitenteugel vrij losjes laat en de teugels daar te lang heb gehad. Als ze dan ineens naar binnen valt heb ik geen tijd meer de teugels korter te maken en ga ik rare dingen doen zo te zien Koe

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:28

Dit is toch de merrie die vorig jaar het veulentje heeft gehad? Die draffoto is erg mooi! Ze lijkt erg fijn te kunnen draven! Succes in het L.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:42

Wat je wel kan doen tegen het vallen is met je binnenhand een korte ophouden omhoog maken zodat je haar van je binnenhand afhaalt en dus op haar eigen benen laat lopen Knipoog

Je hebt een erg mooi paard, veel succes met dr Knipoog

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 21:59

Ok, goede tip, ga het morgen proberen!

Heb eigenlijk ook vaker les nodig met haar, ze is erg slim, handig en lenig waardoor aan alle kanten dingen gebeuren. Maar meer dan 1x in de week lessen zit er niet in en die les rijd ik altijd met mijn Z2 paard. Moet ze misschien gaan wisselen met lessen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:26

Leuk om ook weer eens foto's van Venetia en haar vorderingen te zien. Ook zij ziet er, net zoals Ibadan, erg goed uit. Ook mooi en glanzend in haar vacht, je hebt je dieren er goed voor staan.
Foto's geven een fijne indruk. Het is nog een jonge merrie met zulk fantastisch gangwerk dat ik er van overtuigd ben dat ze echt ver zou kunnen komen. Ze krijgt een gedegen opleiding bij je, dus dat zit wel goed. Ze oogt in de galop trouwens ook steeds fijner, daar is ze zeker wel een stuk in verbeterd?

Leuk setje trouwens! Zat er ook aan te denken om die kleur voor Valar te kopen.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 22:40

Dank je tabit!
Snap eigenlijk niet dat ze er zo glanzend opstaat, ze heeft nog wintervacht en ik had haar nauwelijks gepoetst. Blijkbaar ziet ze er toch gezonder uit dan in mijn herinnering.
Galop is echt veel fijner geworden, beter op het achterbeen en beter gesloten. Was eerst het zorgenkindje maar nu niet meer. Middengalop moet nog wel beter, daarin versnelt ze teveel. Het is ook altijd wat. De bok bij het aangalopperen is er wel uit! Go jij! Go jij!
Vind alleen wel dat ze erg door haar koten zakt in de galop, misschien dat het daarom comfortabel verend voelt, is wel wat vals comfort natuurlijk. En dat terwijl ze steil gekoot is.

De kleur gaat Valar goed staan! Als je dan ook je rijbroek vaker was dan ik dan is het een fris setje! (zal het zelf maar zeggen anders zegt Ursy het wel haha. Snap ook niet hoe die rijbroek zo vies kwam).

Het valt me trouwens mee dat je niet over haar gigantische sokken bent begonnen!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:54

Haha die sokken waren me niet eens opgevallen. Wel zag ik die lange slierten van haar baard vanaf deze afstand al uitsteken. Poetsen is niet zo jouw ding hè? Knipoog Wel mijn complimenten over de manen, die lijken er keurig bij te hangen. Nu nog een mooie hangende frontriem kopen (en natuurlijk een passend zadel) en dan is het plaatje compleet.
Lijkt me overigens heel leuk om haar weer een keer IRL te zien. Galop lijkt op de foto's ook echt een flink stuk verbeterd. Middengalop zal dan ook vanzelf wel volgen. Meestal is het een kwestie van kracht bij het paard, en een keer een goede schop geven en van voren tegenhouden (haha oops Extreme duivel ), althans dat is het geval bij mijn paarden. Kan me voorstellen dat Venetia wat meer bloedpaard is, en dat misschien ook weer niet zo waardeerd (understatement haha).

Wat is volgens jou de reden waardoor ze door haar koten zakt in de galop?

Uusepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 07:16

Mooi paardje hee! Succes straks in de L. waar sta je met je paard? Vossie is toch weleens bij jou wezen kijken? daar sta ik met me paard dichtbij.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 08:27

Venetia schreef:
Het valt me trouwens mee dat je niet over haar gigantische sokken bent begonnen!

Was het eerste dat me opviel..snoei m alsjeblieft even bij Knipoog

Ziet er verder goed uit, al vond ik je op je andere paard beter Bloos Maar ja die is ook verder qua opleiding natuurlijk..
Wel lijkt het alsof je af en toe flink je spoor erin zet, maar lijkt me een moment opname..
Jammer dat de batterij zo gauw leeg was!
Verder heb je m qua hals mooi op lengte idd.
Succes in het L!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 08:30

Soms heb ik inderdaad even mijn spoor nodig Bloos anders zet ze ineens de rem erop en zit ik op haar nek. Wordt al steeds minder hoor.
Op mn andere paard kan ik idd subtieler inwerken, hopelijk is dat bij haar over een halfjaartje ook zo!

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 08:41

Ziet er goed uit! Lachen
Alleen probeer wel wat meer contact te houden Knipoog

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 08:45

Hey Kristel, ziet er fijn uit hoor Vingers aflikken ! Ik vind haar een heel stuk meer paard en minder "bloederig" dan vorig jaar. Foto's geven een fijn beeld en jij weet zelf heel goed wat de verbeterpunten zijn, ben benieuwd om haar van de zomer in de ring te zien. Een ding, geef haar een goede toiletterbeurt Haha! Knipoog en volgende keer wat om de benen doen!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 08:55

Dekn dat je aardig op de goede weg bent met haar. Dacht na het zien van de foto's dat je nog wel een baat zou kunnen hebben om haar wat rechter te houden en meer naar je binnenteugel te rijden maar als je zegt dat je nu nog een probleem hebt om haar aan je binnenbeen te houden dan is dat niet handig.
Ben erg benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 12:01

vossie schreef:
Hey Kristel, ziet er fijn uit hoor Vingers aflikken ! Ik vind haar een heel stuk meer paard en minder "bloederig" dan vorig jaar. Foto's geven een fijn beeld en jij weet zelf heel goed wat de verbeterpunten zijn, ben benieuwd om haar van de zomer in de ring te zien. Een ding, geef haar een goede toiletterbeurt Haha! Knipoog en volgende keer wat om de benen doen!

Ja, ik vind zelf ook dat ze massaler is geworden! Zelfs een beetje buik gekregen, die moet er wel af. Had niks om haar benen gedaan, omdat ze zo raar deed met opzadelen. Was al blij dat het zadel er goed en wel opzat. Benen toiletteren is idd nodig en die baard moet er ook af. Even hulp gaan regelen want dat ga ik dus niet alleen doen Haha!
Leuk dat we straks lekker in dezelfde ring rijden!

Katja schreef:
Dekn dat je aardig op de goede weg bent met haar. Dacht na het zien van de foto's dat je nog wel een baat zou kunnen hebben om haar wat rechter te houden en meer naar je binnenteugel te rijden maar als je zegt dat je nu nog een probleem hebt om haar aan je binnenbeen te houden dan is dat niet handig.
Ben erg benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen.

Dank je. Ik oefen in het bos wel het wat rechter houden, dan gaat ze niet zo ertegenin. In de bak is het lastiger en moet ze gewoon beter aan mijn been. Nog wat strenger zijn maar.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:04

Ik vindt jullie een leuke en mooie combinatie om naar te kijken. laat alleen je benen wat meer hangen, en druk je hakken wat meer uit Lachen! Succes ermee.

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:43

leuk paard Kristel.. echt totaal anders dan de jazz die ik rijd Knipoog
verder vind ik het er lekker ontspannen uit zien.
en ik denk dat die L wel gaat lukken toch?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:31

Wanneer denk je ongeveer te gaan starten met haar Venetia?

Uusepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:48

Hee ik hoorde van Vossie dat je ook meedoet in Huissen leuk hee, ik ben ook van de partij!
Voor een hoop de 1e buitenwedstrijd he.
Succes ermee.