Zorra@eerste springconcours 60cm [filmpje]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Salinicky

Zorra@eerste springconcours 60cm [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 18:57

Gisteren hebben we ons eerste parcours samen gesprongen, een onofficieel springconcours.
Het was 60 cm, barrage iets opgehoogd. Beide foutloos. 5e plaats/20 deelnemers.
Ze was heel relaxed bij inrijden en in het parcours, waardoor ik ook rustiger werd.
Barrage heb ik op save gereden, rustig, soms terug naar draf. Geen snelle tijd.
Al met al een hele ervaring!! Ik was zeer tevreden, en een goed begin om verder mee te gaan en te werken aan andere dingen zoals mijn houding, springtechniek, afstanden etc.
Het filmpje verdiend dan ook geen stijl-schoonheidprijs, maar ik was zo trots op mijn meissie, dat ik het graag laat zien!
Het is overigens een E pony, tussen de paarden. De pony heeft al wel springervaring, nu wij samen nog ... Knipoog
http://www.youtube.com/watch?v=oweOUJLrv3g

nobillity

Re: Zorra@eerste springconcours 60cm [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:59

Leuk hoor:)

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:08

mooi maar de eerste keer moet je bij sommige sprongen beter mee gaan

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 14:52

loveme schreef:
mooi maar de eerste keer moet je bij sommige sprongen beter mee gaan

salinicky schreef:
Ik was zeer tevreden, en een goed begin om verder mee te gaan en te werken aan andere dingen zoals mijn houding, springtechniek, afstanden etc.
Het filmpje verdiend dan ook geen stijl-schoonheidprijs, maar ik was zo trots op mijn meissie, dat ik het graag laat zien!

Ik ga er aan werken! Barrage ging al beter. Je moet wat hebben om aan te werken toch!? Knipoog

Lisanne_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:14

Leuk paardje zeg.
Loopt mooi.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:18

Ziet er leuk uit!! *LOL*
Ja.. soms wat meer meezitten, maar dat komt nog allemaal wel Lachen
Ziet er erg netjes uit voor je 1e springparcours Haha!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:22

vind het er niet echt mooi uitzien, je gat met sommige sprongen echt te ver uit het zadel en paard springt ook nog niet super, maar als jullie door blijven oefenen komt het vast wel goed. vind het wel goed dat je je eerste parcour foutloos rijd, ondankje je er niet de schoonhijdsprijd mee verdient Tong uitsteken

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:25

Ooh dat was in Marienheem! Ik ben er ook geweest in de 80, ik was echt verliefd op je hoofdstel Tong uitsteken
Ik vond je goed springen, helemaal vergeleken met de rest, sommigen waren echt slecht, er was een die in stap over die hindernissen ging Vork Succes verder xx

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:26

leuk beestje man!!!!!

en springt leuk, barrage ging idd al beter Haha!

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 16:58

nodi schreef:
Ooh dat was in Marienheem! Ik ben er ook geweest in de 80, ik was echt verliefd op je hoofdstel Tong uitsteken
Ik vond je goed springen, helemaal vergeleken met de rest, sommigen waren echt slecht, er was een die in stap over die hindernissen ging Vork Succes verder xx

Ja, dat klopt, was in Marienheem. Leuke wedstrijd!
Bling hoofdstel, leuk hè. lichtbruin staat haar ook wel leuk.
(€45 bij Roeke in Lierderholthuis Knipoog Niet echt kwaliteit, maar wel leuk.)

Weet jij of ik de foto's en uitslagen nog ergens kan vinden. Miss ben ik toch lager geeïndigd dan ik dacht. Er deden er 8 mee, dus veel erger kan het niet. Hihi.
Vergeleken met sommigen vielen wij nog mee. Maar ook nette combinaties die wel in de 80 mee konden doen. Jij ook goed gereden?

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:33

Salinicky schreef:
Ja, dat klopt, was in Marienheem. Leuke wedstrijd!
Bling hoofdstel, leuk hè. lichtbruin staat haar ook wel leuk.
(€45 bij Roeke in Lierderholthuis Knipoog Niet echt kwaliteit, maar wel leuk.)

Weet jij of ik de foto's en uitslagen nog ergens kan vinden. Miss ben ik toch lager geeïndigd dan ik dacht. Er deden er 8 mee, dus veel erger kan het niet. Hihi.
Vergeleken met sommigen vielen wij nog mee. Maar ook nette combinaties die wel in de 80 mee konden doen. Jij ook goed gereden?

Op de website van de heemruiters zou het moeten staan, maar er staat (nog) niks op, ik weet niet of ze dat nog doen.
Ik had een weigering op 7 de gouden, maar ze is nog 4 en dit was haar eerste outdoor wedstrijd dus ben wel tevreden Bloos
Nou het hoofdstel ziet er uit alsof het een hele dure is Tong uitsteken

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:22

Hey het ziet er leuk uit hoor! Maar waarom neem je je sprong vanuit draf? voor een paard is het makkelijker om vanuit galop te springen en ook voor jezef lijkt me dat fijner om te tellen... Haha! verder ziet het er leuk uit maar toch vaker mee proberen te gaan haha krijg jezelf ook niet zon klap in je rug en trek je je paard ook minder in de mond. succees

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:32

Ziet er goed uit voor de eerste keer, natuurlijk wel aardig wat verbeterpuntjes, maar daar ga je op oefenen lees ik! Lachen
Je pony springt het netjes, je ziet goed dat zij al wat meer ervaring heeft, ze helpt je er goed overheen, en zulke zijn goud waard!! Lachen

MirandaBrehm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:01

Ik vind het knap hoor van je. Ik ben zelf ook moed aan het verzamelen met mijn fjordje. Ik ga niet officieel starten hoor, maar ben aan het proberen ooit een heel parcour te springen, alleen vind ik het eng en hij niet. Maar eoon door blijven oefenen. Jij heb je vuurdoop al gehad, ga zo door!

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 21:49

Neraldo schreef:
Ik vind het knap hoor van je. Ik ben zelf ook moed aan het verzamelen met mijn fjordje. Ik ga niet officieel starten hoor, maar ben aan het proberen ooit een heel parcour te springen, alleen vind ik het eng en hij niet. Maar eoon door blijven oefenen. Jij heb je vuurdoop al gehad, ga zo door!

Haha, dat ik precies wat ik ook gedaan heb! Moed verzamelen. Het is gelukt. Dit was een mooie gelegenheid voor een 1e parcours. 60 cm is mooi om mee te beginnen. De pony gaf mij vertrouwen, dat was het mooie. Daar hebben we ook wel even op geoefend hoor. Doorzetten dus.
Voor mij was dressuur echt de basis. Ik zie dat jij al L1 rijdt met veel punten. Dan heb je ook al een goed basis hoor! (ik heb pas B+0)

Ik ben (opnieuw) begonnen met 2 pionnen en een kruisje er op. Laag dus. En uit draf. Rust! En na de hindernis controle houden en een ophouding tot stilstand. Zo heb ik het opgebouwd naar 60 cm 2 hindernissen en nu dus een heel parcours.
Succes!

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 21:55

yorin schreef:
Hey het ziet er leuk uit hoor! Maar waarom neem je je sprong vanuit draf? voor een paard is het makkelijker om vanuit galop te springen en ook voor jezef lijkt me dat fijner om te tellen... Haha! verder ziet het er leuk uit maar toch vaker mee proberen te gaan haha krijg jezelf ook niet zon klap in je rug en trek je je paard ook minder in de mond. succees

Ik vind het makkelijker aanrijden in draf. Zi hebben we ons springen samen opgebouwd om te rust te bewaren. Tijdens de les moest ik na de hindernis vaak naar draf om zo de rust weer te creëren. En het wekte, ze was rustig. Ik vond het al knap dat ik de meeste hindernissen uit galop heb genomen. Maar dat is ook mijn doel natuurlijk. We zijn daardoor al weer een stapje verder. Nu een heel parcours uit galop!

Ik ben bij de galop bang dat ze niet uitkomt, en omdat ze heel hoog en groot springt (ze neemt het liefst de galopbalk ervoor en hindernis in ene!!), kan ik haar nog niet zo goed inschatten en heb nog niet de kwaliteiten om te bepalen wanneer ze moet springen. Hoewel dat al veel beter gaat.

Aan tellen ben ik nog niet toe. Ben nu bezig om te denken aan ademhalen tijdens het springen, anders vergeet ik dat het hele parcours! Knipoog

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 08:29

als ik je een paar tips zou mogen geven zijn het;
Het parcours in gallop springen,
meer doorrijden zodat je zorra geen tussenpasjes kan maken,
en iets meer proberen mee te gaan boven de sprong

Voor de rest was t' goed hoor!