crises zonder zweep...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fUrytjj_04

crises zonder zweep...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 15:50

hoi bokkers,

Binnenkort rijd ik met mijn slimme pony Fury een M1 proefje (dus zonder zweep.)
En ik reed altijd met zweep.
Dus spoortjes om in het begin zweepje er nog even bij en hij liep erg lekker dus ik dacht oh dat lukt wel...dus zweepje weg gedaan (heel sneakie zodat hij het niet merkte Tong uitsteken ) maar hij ging echt sloom lopen omdat hij wist van je ken me toch niks maken zonder dat zweepje Sigaar

Hoe kan ik dat nou het beste oplossen?

gr, fUrytjj_04

Yonne

Re: crises zonder zweep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:47

In principe moet hij gewoon weten been=vertrekken en niks anders. Dus ik zou gewoon een keer heel duidelijk maken dat hij zonder zweep ook moet lopen. Dat je dus gewoon been geeft, nog meer been, schopje. Als hij dan nog niet wil reageren zou ik een keer je spoortje er in duwen. Ik weet dat ze in principe niet zijn om je paard harder te laten lopen maar het is denk ik wel handig om even te laten merken van "Hé ook zonder zweep moet je lopen''

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 17:27

dat heb ik al ook al geprobeerd Nagelbijten / Gniffelen

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:43

Ojee, dan heb je echt een sim ding Rolleyes
Ik dacht als hij door heeftd at je hem nogsteeds wel wat kan maken, dan met spoor i.p.v. zweep, gaat hij wel lopen. Maar als dat ook niet werkt. Zou in ieder geval consequent blijven. Als hij niet reageerd nog ietsje harder, of gewoon nog een keer hij moet reageren want anders wint hij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:48

Wat ik wel eens gelezen heb hier bokt wat je kan doen Knipoog , 2 zweepjes in je hand houden dan 1 wegleggen zodra je pony denkt haa de zweep is weg en niet reageert hem een keer op zijn donder geven met die andere zweep. (heb het zelf overigens nooit getest of het werkt Tong uitsteken )

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:50

ik weet niet of het zou helpen, maar dit is het eerste wat in mij opkomt. Zelf je zweep aan de kant leggen, maar iemand een zweep laten vasthouden en wanneer hij niet reageert op jouw benen, die andere persoon dan een tikje laten geven. Mss dat hij op die manier gaat denken dat ookal heb jij geen zweep bij hij nog steeds gestraft wordt voor het loom worden. Als je pony natuurlijk erg slim is zal hij na een tijdje ook door hebben dat als die andere persoon nergens te zien is hij het nog steeds kan laten om te reageren op jouw hulpen.

Veel succes ermee

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:02

tja ik zou hem toch eens een keer gruwelijk op zijn donder geven door voor 1 keer flink in te komen met die spoor.

dit hoef je maar 1 keer goed te doen en hij begrijpt je volkomen.

en daarnaast houdt hem gewoon scherp aan je been, door veel te schakelen en overgangen te rijden.

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 18:47

zitten goede ideeen tussen!!

ik ga het zeker proberen