IJslander Bjolfur Töltles op de baan@ At Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maras

IJslander Bjolfur Töltles op de baan@ At Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 19:33

In december heb ik Bjolfur gekocht en nu rijden we 1x in de maand naar Oirschot om daar les te gaan nemen. Ik heb 2 paarden en dat werd toch wat druk dus heb ik een bijrijdster gezocht en gevonden die erg leuk met mijn paarden omgaat. Zij heeft nu ook een keer gelest om te voelen en te horen hoe die Tölt nu eigenlijk precies in elkaar zit en ik kon eindelijk mijn nieuwe fototoestel uitproberen nu ik zelf niet op paard zat.
Ik vond dat ze het beide heel goed gedaan hebben. Tips of adviezen over de amazone zijn niet nodig maar over het paardje zelf zou ik prettig vinden.
Als laatste nog even mijn hondje erop gezet die ook mee was geweest en daar erg blij van werd.
Veel kijkplezier !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vicksytje

Re: IJslander Bjolfur Töltles op de baan@ At Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:52

mooie foto's en leuke hond en ijslander ! veel plezier nog met bijde en leuk dat je een goede bijrijdster hebt !

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 19:55

Dank je wel Vicksytje, ik vond de foto's ook wel aardig gelukt, mijn hondje is erg leuk inderdaad en paard en bijrijder ben ik ook erg trots op. Kortom ik ben een gelukkig mens momenteel Lachen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:06

leuk paard en zijn beweging begint al goed te komen!
keep up the good wor maar probeer hem iets nageefelijker te laten lopen; zeker in tolt maar ook in stap/d/g ; hij krijgt al een klein onderhalsje hihi:D
Ook kan hij daardoor beter zijn achterhand gaan gebruiken en leter makkeliker stelling aannemen in tolt en versnellen,verzamelen!
succes

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:12

het komt me daar bekent voor.. haha ik heb daar stage gelopen.
carla geeft goed les.
leuke foto's! en ook een leuk paardje.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:16

leuke ijslander echt veel mane heeft hij...
vind de foto's nog iet wat wazig...
lekker veel foto's schiete dan komt de rest vanzelf wel

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:19

wouuww coole pony Pling
die manen zijn echt cool ! Clown Haha!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 21:23

Wildgirl schreef:
leuk paard en zijn beweging begint al goed te komen!
keep up the good wor maar probeer hem iets nageefelijker te laten lopen; zeker in tolt maar ook in stap/d/g ; hij krijgt al een klein onderhalsje hihi:D
Ook kan hij daardoor beter zijn achterhand gaan gebruiken en leter makkeliker stelling aannemen in tolt en versnellen,verzamelen!
succes

We moeten inderdaad werken aan zijn nageeflijkheid, dat heb jij goed gezien Wildgirl, in tölt vind ik dat nog best moeilijk want je moet dan op zo veel dingen letten. En zijn achterhand sloft er nu nog wat achteraan maar dat zijn allemaal zaken waar we op gaan letten.
Als hij makkelijk tölt dan word je als ruiter wat lui want het zit eigenlijk best wel heel prettig maar het is natuurlijk voor het paard veel beter als hij zijn achterhand beter gebruikt.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:07

hihi ja bekent probleem.....been iets meer naar achteren, véél voltes,slangevoltes,slalommen etc etc en eventueel dubbellongeren...hioj moet het léuk gaan vinden jouw hand op te zoeken....helaas werken snoepjes maar tijdelijk hehe

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 19:48

Wildgirl schreef:
hihi ja bekent probleem.....been iets meer naar achteren, véél voltes,slangevoltes,slalommen etc etc en eventueel dubbellongeren...hioj moet het léuk gaan vinden jouw hand op te zoeken....helaas werken snoepjes maar tijdelijk hehe

We gaan vanaf komende week ook met Bjolfur maar 1x in de week een half uurtje prive les nemen, met Maras ( mijn Fjord) heb ik elke week een gymnastisch lesje ( en geloof me dat vindt mijn stugge Fjord ontzettend moeilijk) en ik denk dat ik er met Bjolfur maar achteraan ga lessen, die kan ook wel wat slangenvoltes gebruiken voor zijn achterhand. En dan nog 1x in de maand naar Carla voor de toltondersteuning, nou dan moet hij er over een jaartje toch wel heel anders uitzien nietwaar? Ach gut

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:34

komt helemaal goed joh.....hij biedt het aan; dat is het belangrijkste....en vergeet niet, stilstand is achteruitgang....blijven oefenen en leren dus...zien we je over een aantal jaar op het wk hihi:D

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 10:26

Ik dacht eigenlijk dit jaar al met het WK mee te doen, lekker dichtbij Lachen

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:31

Leuk paardje, zeker! Echt een mooie ijslanderuitstraling. Tölt ziet er zuiver uit voor zover ik van de foto's kan afzien, maar hij mag inderdaad nog iets meer ontspannen lopen. Ik heb hetzelfde probleem met mijn paard, ik moet haar nu nageeflijk laten lopen in stap, maar ook in tölt. Dit laatste is bijna een onmogelijke opgave, maar áls het lukt is ze gelijk veel meer ontspannen en verbeterd de tölt zich. Veel plezier nog! Wat ga je met hem doen?

kitty_amour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:40

Ik wilde al lang reageren omdat het er zo leuk uitziet. Ik vind Bjolfur erg Stoer en lekker RUIG! en zoals door de anderen al gezegd, vooral die manen zijn erg mooi!
Ik vind je profile ook mooi ingericht! Leuke foto's ook van jou'n Maras! En van je hondjes! Pling

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 11:22

LauraMc schreef:
Leuk paardje, zeker! Echt een mooie ijslanderuitstraling. Tölt ziet er zuiver uit voor zover ik van de foto's kan afzien, maar hij mag inderdaad nog iets meer ontspannen lopen. Ik heb hetzelfde probleem met mijn paard, ik moet haar nu nageeflijk laten lopen in stap, maar ook in tölt. Dit laatste is bijna een onmogelijke opgave, maar áls het lukt is ze gelijk veel meer ontspannen en verbeterd de tölt zich. Veel plezier nog! Wat ga je met hem doen?

Dat nageeflijk lopen in tölt vind ik echt heel moeilijk want het paard moet tegelijkertijd ook iets opgericht lopen dus zodra ik de nageeflijkheid opzoek valt hij in draf en zodra ik dan in draf de teugels weer wat opneem gaat hij weer in tolt kortom ik heb het onderscheid tussen de gangen nog niet helemaal onder de knie.

Ik heb eigenlijk geen wedstrijdplannen met Bjolfur, Laura dus echt iets met hem gaan doen is niet aan de orde. Ik rijd hem een keer of 3 a 4 in de week en dan alleen door de bossen. Maar een spectaculaire tölt door de bossen is ook gaaf dus daar trainen we dan maar voor.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:01

maras schreef:
LauraMc schreef:

Dat nageeflijk lopen in tölt vind ik echt heel moeilijk want het paard moet tegelijkertijd ook iets opgericht lopen dus zodra ik de nageeflijkheid opzoek valt hij in draf en zodra ik dan in draf de teugels weer wat opneem gaat hij weer in tolt kortom ik heb het onderscheid tussen de gangen nog niet helemaal onder de knie.

Ik heb eigenlijk geen wedstrijdplannen met Bjolfur, Laura dus echt iets met hem gaan doen is niet aan de orde. Ik rijd hem een keer of 3 a 4 in de week en dan alleen door de bossen. Maar een spectaculaire tölt door de bossen is ook gaaf dus daar trainen we dan maar voor.

Kijk, dat is nou ook mijn manier van rijden. Gewoon voor je plezier, maar toch nog iets doen aan de houding ed van je paard. Héérlijk! Dat het paard terugvalt in draf is eigenlijk alleen maar goed, dan is hij lekker onspannen en kun je over een tijdje beginnen met oprichten. Lachen