LauraMc schreef:Leuk paardje, zeker! Echt een mooie ijslanderuitstraling. Tölt ziet er zuiver uit voor zover ik van de foto's kan afzien, maar hij mag inderdaad nog iets meer ontspannen lopen. Ik heb hetzelfde probleem met mijn paard, ik moet haar nu nageeflijk laten lopen in stap, maar ook in tölt. Dit laatste is bijna een onmogelijke opgave, maar áls het lukt is ze gelijk veel meer ontspannen en verbeterd de tölt zich. Veel plezier nog! Wat ga je met hem doen?
Dat nageeflijk lopen in tölt vind ik echt heel moeilijk want het paard moet tegelijkertijd ook iets opgericht lopen dus zodra ik de nageeflijkheid opzoek valt hij in draf en zodra ik dan in draf de teugels weer wat opneem gaat hij weer in tolt kortom ik heb het onderscheid tussen de gangen nog niet helemaal onder de knie.
Ik heb eigenlijk geen wedstrijdplannen met Bjolfur, Laura dus echt iets met hem gaan doen is niet aan de orde. Ik rijd hem een keer of 3 a 4 in de week en dan alleen door de bossen. Maar een spectaculaire tölt door de bossen is ook gaaf dus daar trainen we dan maar voor.