ik heb sinds 2 dagen een probleem
mijn paard 16 heeft z gelopen ik train hem op m nivo ( z gelopen met oude eigenaar)
ik had tot 2 weken terug 2 x pw les zij is nu met zwangerschapverlof voor 6 weken.
woensdag heeft iemand mij geholpen met longeren met een slof door hem constante vebinding te houden aan de buitenteugel en dmv de longeerlijn naar binnen te vragen(45 min)
gister liep hij erg fijn, los door zijn lijf goed aan de hulpen maar wel af en toe een tact fout.
ik wilde hem vandaag weer lekker opppakken na 15 min loswerken, maar hij bleef die tact fout houden, na de volte openen en sluiten en lang en laag werd het beter. maar het kwam wel teru, vooral op de rechterhand.
in galop mist hij de "echte sprong" en viel ie terug in draf en daarna ploft ie in stap.
ben gestopt en even gaan longeren om te kijken hoe die loopt, hij maakt de passen af en even ruim.
hij staat op 2x een kleine kwart basis brok, omdat hij heel heftig reageert op voer.
hij krijgt meer kuil en 2/3 x pw slobber met veteranen suplement( vanaf vandaag).
morgen gaat hij de wei op , hij staat sind 2 weken op een klein stukje voor het opbouwen (3uur nu)
ik twijfel zelf of hij gewoon te weinig binnen krijgt om hem goed te trainen, of dat hij op een of ander manier teugelkreupel is,
dat laatste betwijfel ik omdat ik niet anders ben gaan rijden(wel anders gelongeerd).
wie weet hier meer van heb de zoekfunctie al gebruikt maar niets wijzer geholpen. ik wil niet over naar een andere instructrische. ze komt met een paar weken weer terug
alvast bedankt groetjes linda