Hallo,
Ik rijd sinds kort een heer op leeftijd(24) en dat gaat allemaal prima, we leren elkaar steeds beter kennen.
Alleen heb ik gemerkt dat hij eigelijk het lekkerst loopt als ik de teugel vrij laat. Zodra ik hem oppak dan gaat de rem erop en krijg ik hem niet meer voorwaarts.
Nu vind ik dat nog niet eens zo een probleem aangezien hij al wat ouder is alleen ik zou weleens netjes met mij teugels erbij willen rijden en hem wat beter in zijn hals te krijgen.
Hij is van zichzelf al vrij rustig en sloom , misschien is het de leeftijd, maar ik zou gewoon weleens zonder die losse teugel willen dat hij lekker doorloopt. Zodra ik hem losser laat gaat hij gelijk lekker in een vlotte draf. en als ik hem oppak dan sukkelt hij. Wat ik ook doe , concequent zweepje erbij maar het deert hem niets.
Hoe kan ik dit beter krijgen?
Ik zat te denken aan bitloos (dr cook , norton niet zo'n touwhalster hoor) maar dan wil ik ook gewoon de teugels erbij houden (lees kort) en niet op zn western manier door ze helemaal los te gooien ( waar hij overigens wel heerlijk op loopt, is heel licht met sturen)
groetjes suzanne