Ticcie (Haf) @ springwork tijdens wandeling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ticcie

Ticcie (Haf) @ springwork tijdens wandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 09:56

ITPtopic: viewtopic.php?f=53&t=752320&p=24550125#p24550125
5 april 2007, het was zo'n goed weer hier in België dus ik wou graag eens gaan wandelen.. Celine_M hier op Bokt was zo lief om met mij mee te gaan (la fietsend) en haar fototoestel mee te nemen voor enkele mooie foto's.
Na een half uurtje wandelen, zonder problemen, kwamen we dan bij een veldje waar enkele sprongen staan en aangezien Ticcie graag springt, was ik van plan eens te springen..
Welnu.. Hij sprong alles dat ik vroeg, maar na elke sprong begon hij te bokken, maar echt niet normaal! Céline heeft doodsangsten uitgestaan..
Ik heb elk grasspiertje gezien (groene, gele, bruin, ..), ik heb het zand kunnen proeven, de straat zag er erg hard uit en ook de gracht zag er niet slecht uit..
3 keer van de zovele bokpartijen lag ik er echt nipt niet af, maar telkens ik zijn nek vastnam omdat ik ging vallen, stopte Atlantic met bokken.. Wat een geluk.. In het algemeen heeft hij wel goed gewerkt, goed gesprongen en bij draf en galop was hij erg braaf, erg rustig.
Dat is al een hele vooruitgang voor mij want vorig jaar kon ik niet alleen op wandeling met hem.
Het verhaaltje zal ik hier maar stopzetten en hopelijk kunnen jullie genieten van de foto's!

Eigen commentaar:
* Mijn voeten sluiten niet 100% aan aan zijn buik, hij is iets te rond.. Bloos
* Bij het springen: ik reed met een dressuurzadel dus vergeef me mijn houding..
* Toch nog iets meer voor me uit kijken..

Commentaar en dergelijke mag, liefst wel opbouwend.. Ik probeer mijn best te doen met Atlantic, maar wat is ie sterk!

En nu, (probeer te) genieten van de foto's!

1. Een heerlijk drafje op het verharde pad..
Afbeelding
2. Even stappen, zien wat ie ervan vindt..
Afbeelding
3. Alles lijkt goed dus aanrijden maar!
Afbeelding
4. En de sprong! (Deze ziet er misschien goed uit, maar hierna begon hij te bokken, zat ie de straat op en de gracht in..)
Afbeelding
5. Een sterk makende Atlantic..
Afbeelding
6. De eerste sprong waar ie niet ging gaan lopen..
Afbeelding
7. Diezelfde sprong, maar dan de landing..
Afbeelding
8. Dit vind ik persoonlijk een prachtige foto.. Vingers aflikken
Afbeelding
9. En de laatste keer over de lage sprong..
Afbeelding
10. Klaarmaken voor het "zware" werk..
Afbeelding
11. Boomstammetje! Cool
Afbeelding
12. Terug klaarmaken voor het boomstammetje..
Afbeelding
13. Cool
Afbeelding
14. Laatste keer..
Afbeelding
15. En om af te sluiten.. (Hier bokt hij tenminste niet. Tong uitsteken )
Afbeelding

Zo, dat was het. Hopelijk een beetje aangenaam en reacties zijn (echt) welkom!

x, Xeen en Ticcie!
Laatst bijgewerkt door Ticcie op 06-04-07 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ticcie (Haf) @ springwork tijdens wandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:58

Ik vind het een leuke pony, maar het lijkt net of hij maar net over de hindernissen komt Verder ziet het er leuk uit

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:58

Ohhh mooie haf. Haha! Heel mooi beesje. Haha!

Maar is dat nou een echt springparcourse of de eerste de beste boomstam die je vinden kan? Ik die het je in iedergeval niet na. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:59

lijkt me niet echt slim om over vaste dingen heen te springen, en hoe bedoel je hij ging de gracht in?
mooie haf Lachen

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:59

Nou hij springt lekker, ben zelf altijd huiverig bij 'vaste' hindernissen. Maar het ziet eruit dat hij (en jij) dat niet is. Misschien een paar kilo'tjes af laten vallen?

Vitj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:01

wat een mooie haf heb je daar
en vind hem ook leuk springen Bloos
je eigen punten heef je al aan
maar tog vind ek et er goed uitzien

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 10:03

Flying_Angel schreef:
Ik vind het een leuke pony, maar het lijkt net of hij maar net over de hindernissen komt Verder ziet het er leuk uit

Hij springt altijd maar net over de hindernis.. Hij kan 120 cm aan met overschot, maar lagere sprongen springt hij nipt.. In parcour zal hij ook wat hoger gaan, maar zo is men Hafje nu eenmaal..

Roane schreef:
Ohhh mooie haf. Haha! Heel mooi beesje. Haha!

Maar is dat nou een echt springparcourse of de eerste de beste boomstam die je vinden kan? Ik die het je in iedergeval niet na. Nagelbijten / Gniffelen

Dat zijn sprongen die daar het hele jaar door staan die ook worden gebruikt voor de grote cross en wandelingen enzo.

dees_daan schreef:
lijkt me niet echt slim om over vaste dingen heen te springen, en hoe bedoel je hij ging de gracht in?
mooie haf Lachen

Hij schoot de baan over, liep door de gracht het veld op en dan terug door de gracht naar de sprong toe. Hij zat met wat kuren.
Het zijn vaste sprongen die snel loskomen.. Zijn liggen niet 100% vast en als ik sprongen neem waarvan ik weet dat hij het aankan, kan het nog. De hogere sprongen heb ik niet genomen, bang om te blijven steken.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:03

VInd het er wel leuk uit zien. Heb alleen wel het idee dat je veel meer mee moet geven. Ook op die paar niet springfoto's

Wel lekkere haf.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:04

wat een super haf!!!
hij springt echt niet hoger dan hij moet he haha
ene die vaste hindernissen vallen wel mee hoor met swg springen ze toch ook vaste hindernissen

veel sucses nog

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 10:06

lotteElb schreef:
Nou hij springt lekker, ben zelf altijd huiverig bij 'vaste' hindernissen. Maar het ziet eruit dat hij (en jij) dat niet is. Misschien een paar kilo'tjes af laten vallen?

Ja, er mogen enkele kilootjes af, maar hij krijgt al bijna niets van korrel meer, staat niet op de weide en krijgt praktisch niets extra, of het is na het rijden eens een snoepje..
Het is erg moeilijk het er af te krijgen, maar hij heeft een erg goede conditie, daarom vind ik het zo erg nog niet..
Zolang hij niet bijkomt is het goed. (Hij komt trouwens van 540 kilo ongeveer en zit nu aan 470, vind ik al een hele prestatie.)
Ik ben redelijk zeker van mijn Hafje dat hij het kan, en vertrouw dat hij erover gaat, twijfelt hij, dan stopt hij.. Dan weet ik ook genoeg.

@ nathalie25: Dank je wel! Hij kan best hoog met zijn "dikke" lijfje, maar maak het niet moeilijk als het gemakkelijk kan is zijn moto volgens mij!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:06

Citaat:
Céline heeft doodsangsten uitgestaan..

Zeg wel.. Bloos Nagelbijten / Gniffelen
En wat moeilijk om op het juiste moment af te drukken zeg voor de foto's! Tong uitsteken
Jammer van de zon he, maar dat dacht ik al..

Maar ik vind toch dat hij er leuk op staat. De sprongen zelf gingen goed (voor zover ik daar iets van ken Knipoog ), dat daarna.. euh.. was iets minder Tong uitsteken
@Roane: ja da's een deel van het parcours van de cross die hier jaarlijks gehouden wordt Lachen

Maar hij ging er echt wel makkelijk over vond ik, misschien lijkt het wat anders omdat die boomstam-foto's wat te laat genomen zijn..

Die laatste deed hij toch braaf? Tong uitsteken *LOL*
Iig, het komt allemaal wel goed met jullie, het was toch een leuk dagje! Lachen
Nu nog een ITP-topic van de rest van de foto's he! Haha!

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:08

Ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat hij bokt naar je been. Omdat je met een dressuurzadel springt (zie ik toch goed?) komt je been, vooral bij de landing, nogal ver naar achteren te liggen. Hierdoor prik je met je spoor in de flank. Daar reageren 9 van de 10 paarden nogal heftig op, ofwel omdat ze het echt geen prettig gevoel vinden, of als je hem nauwelijks raakt, omdat het kriebelt.
Ik zou zeggen spring eens met een vzh, spring zadel, let goed op je houding en kijk of het bokken dan overgaat.

Verder vind ik het springen wel netjes hoor, mooi paard ook!

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:09

Wat een prachtige haf Haha!
Je gaf je eigen commentaar al aan, maar voor derest ziet het er vrij goed uit. Misschien inderdaad iets meer mee geven Lachen

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 10:12

Celine_M schreef:
Citaat:
Céline heeft doodsangsten uitgestaan..

Zeg wel.. Bloos Nagelbijten / Gniffelen
En wat moeilijk om op het juiste moment af te drukken zeg voor de foto's! Tong uitsteken
Jammer van de zon he, maar dat dacht ik al..

Maar ik vind toch dat hij er leuk op staat. De sprongen zelf gingen goed (voor zover ik daar iets van ken Knipoog ), dat daarna.. euh.. was iets minder Tong uitsteken
@Roane: ja da's een deel van het parcours van de cross die hier jaarlijks gehouden wordt Lachen

Maar hij ging er echt wel makkelijk over vond ik, misschien lijkt het wat anders omdat die boomstam-foto's wat te laat genomen zijn..

Die laatste deed hij toch braaf? Tong uitsteken *LOL*
Iig, het komt allemaal wel goed met jullie, het was toch een leuk dagje! Lachen
Nu nog een ITP-topic van de rest van de foto's he! Haha!

Ja, na de sprongen.. Vooral de laatste, wauwie! Er echt NET niet af.. (Je had beter dat op foto gehad! Knipoog )
Weet je, hij gaat erover, dat is al erg belangrijk..
En Cé, de volgende keer spring ik in de piste. Tong uitsteken

Ezter schreef:
Ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat hij bokt naar je been. Omdat je met een dressuurzadel springt (zie ik toch goed?) komt je been, vooral bij de landing, nogal ver naar achteren te liggen. Hierdoor prik je met je spoor in de flank. Daar reageren 9 van de 10 paarden nogal heftig op, ofwel omdat ze het echt geen prettig gevoel vinden, of als je hem nauwelijks raakt, omdat het kriebelt.
Ik zou zeggen spring eens met een vzh, spring zadel, let goed op je houding en kijk of het bokken dan overgaat.

Verder vind ik het springen wel netjes hoor, mooi paard ook!

Dit doet hij met een springzadel ook.. Dat is gewoon soort van blijheid bij hem.. Hij is buiten nooit "normaal" in zijn hoofd. Als ik in een piste spring met mijn dressuurzadel, is het allemaal geen probleem.. Hij deed het trouwens niet bij elke sprong. Buiten heeft hij gewoon te veel vrijheid en vroeger sprong er iemand met hem van iets meer dan 80 kilo en nu ik, een pluim van nog geen 40 kilo en daar durft ie van profiteren. Ik probeer er aan te werken en hou je wel op de hoogte.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:14

Ok ja dan is het niet zo erg als je maar boven kan blijven he Knipoog dat is altijd wel fijn...
Vreugde bokjes vind ik ook nooit zo erg als ze dat doen, kan er altijd wel mee lachen (als het niet te hoog wordt dan *LOL*

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 10:15

Ezter schreef:
Ok ja dan is het niet zo erg als je maar boven kan blijven he Knipoog dat is altijd wel fijn...
Vreugde bokjes vind ik ook nooit zo erg als ze dat doen, kan er altijd wel mee lachen (als het niet te hoog wordt dan *LOL*

Ja, inderdaad, is altijd fijn, maar mijn Haf kan er wat van! Hij heeft een enorm "gespierde" poep van het bokken.. Hij strekt hem echt volledig en dan zijn zijn vreugdebokjes voor mij niet zo vreugdevol, maar eenmaal je die kent, is het niet zo'n probleem meer.
Je bent wel erg bedankt voor de commentaar, ik probeer er zeker aan te werken.

Miradim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:17

Hoi, hoi ziet er leuk uit. Gave haf ook! De mijne heeft doet dat ook weleens na het springen. En dan moet je je eigen idd goed vasthouden. Denk niet dat het zoveel met je benen of zadel te maken heeft. Op het strand maakte ze ook weleens vanuit stap van die luchtsprongen is meer omdat ze het leuk vinden volgens mij Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:20

leuk leuk die foto's maar zit hier niet een foto bij voor het blooper topic? (a)

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:22

lottehorse schreef:
leuk leuk die foto's maar zit hier niet een foto bij voor het blooper topic? (a)

Welke dan? Tong uitsteken

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 10:24

Celine_M schreef:
lottehorse schreef:

Welke dan? Tong uitsteken

Welja, vraag ik me ook even af..

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:25

Want een mooie haflinger! En afvallen? Ik vind dat de verhoudingen kloppen hoor. Brede kont, sterke nek en hoofd. Ja De tweede foto vind ik vooral mooi. Echt een plaatje om naar te kijken Lachen

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 10:28

LoreV schreef:
Want een mooie haflinger! En afvallen? Ik vind dat de verhoudingen kloppen hoor. Brede kont, sterke nek en hoofd. Ja De tweede foto vind ik vooral mooi. Echt een plaatje om naar te kijken Lachen

Dank je wel.. Bloos
Hier ben ik echt blij mee dat iemand dit zegt..
Voor de personen die willen: ik kan een foto via link er op zetten van hoe hij vroeger was, toen ik hem nog niet lang had, dan kunnen jullie het verschil zien..

Echt al allemaal bedankt voor de reacties!

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:12

Ticcie Lovers Dat bokken ken ik ook nu Haha! (Zondag toen Haha! )
Is best wel hoog en die kan zich idd sterk maken Bloos! !

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:53

Oooh.. Ik krijg spontaan zin om m'n pony op te zadelen en alle crosshindernissen die hier in de omgeving staan weer eens te springen.. Bloos Toch jammer dat ik bijna nooit meer tijd heb.. Verdrietig

Maar het ziet er leuk uit! Ik vind hem netjes lopen, en volgens mij is het net zo'n rakker als mijn pony lage hindernissen.. Laag springen.. Hoge hindernissen? Drie keer hoger springen als nodig is! Haha! Nog veel succes jullie beide Haha!