Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DeniseES schreef:Ik heb ook op paarden gereden die makkelijk naar binnen vielen, vaak ga ik zelf iets meer op mijn buitenbeen zitten, maar een klein beetje, maar wel dat ik het idee heb dat ik mijn paard naar de zijkant druk met mijn binnenbeen, met het idee het paard naar buiten te zetten, vaak gaat het dan veel beter, later gewoon recht gaan zitten en dezelfde hulpen geven, en natuurlijk ook goed haar handen eraan, misschien zelfs iets overdreven de binnenhand tegen de hals drukken. Probeer het eens, bij mij hielp het
Succes!
Alicia2u schreef:DeniseES schreef:Ik heb ook op paarden gereden die makkelijk naar binnen vielen, vaak ga ik zelf iets meer op mijn buitenbeen zitten, maar een klein beetje, maar wel dat ik het idee heb dat ik mijn paard naar de zijkant druk met mijn binnenbeen, met het idee het paard naar buiten te zetten, vaak gaat het dan veel beter, later gewoon recht gaan zitten en dezelfde hulpen geven, en natuurlijk ook goed haar handen eraan, misschien zelfs iets overdreven de binnenhand tegen de hals drukken. Probeer het eens, bij mij hielp het
Succes!
Ik vind het raar dat je dan op de buitenkant gaat zitten, rijtechnisch zou je namelijk meer op je binnenzitbeenknobbel moeten gaan zitten met meer druk op de binnenbeugel. Dit zodat het paard van het binnenbeen naar de buitenteugel wordt gedreven.
Als je op de buitenkant gaat zitten duw je je paard als het ware naar binnen en zal er scheefheid ontstaan in het paarden lichaam.
Het kan zijn dat dit een nieuwe manier van rijden is, maar ik heb altijd geleerd dat je je paard onder je vandaan moet duwen met je zit en er niet van uit moet gaan dat je paard uit eigen beweging 'onder' je gaat lopen (want als het even kan zal een paard je altijd op een plek proberen te zetten die voor hem het makkelijkste is, maar die niet correct is voor de houding van het paard).
rijden. tax schreef:Is het geen optie om er eens iemand anders op te zetten zodat die ruiter de pony leert over de hoefslag te lopen en hem wat recht kan richten? Wellicht snapt je pony de bedoeling niet en kan een ervaren ruiter de pony net wat meer doorduwen.