Fresco's laatste jumping..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Fresco's laatste jumping..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 16:24

Hallo,

Ik was aan het kijken in mijn foto's, en zag toen deze prachtige foto van Fresco, mijn vorige paardje dat nu ongeveer anderhalf jaar geleden werd ingeslapen ten gevolge van buikkanker..
Zo'n verlies is altijd moeilijk, en zeker omdat hij mijn alles was, mijn kampioen, mijn ster. Een fantastisch paardje, dat maar liefst in zijn 18-jarige leventje 5 ruiters in het Z bracht (in Nederland). Kortom, een fantastisch paardje! Lovers

het verlies was onbeschrijfelijk, maar dat verbaasd jullie wellicht niet.. zo'n afscheid valt altijd heel zwaar, en het heeft een enorme impact op je. Elk paardje is uniek, we waren een geweldig team en het ging zo fijn..
In de les sprongen we parcourtjes van 1m15 - 1m25! We hadden nog een paar dromen, die we samen zouden waarmaken. Het grote werk (Z-parcoursen) moest hij niet meer doen, dat werd lichtjes afgebouwd, hij was 18 jaar, in topvorm, super vrolijk, altijd bereid te werken met veel plezier! Hij hield echt van springen, liep als een vrolijk paard door de wei te bokken en te crossen, in een springparcours leefde hij helemaal op.. dat was het liedste wat hij deed.. en verwend worden uiteraard Knipoog

Mijn fantastische Ster, die ik nooit maar dan ook nooit zal vergeten, een fantastisch paard, met veel talent en vermogen, een gouden karakter, en veel moed en doorzettingsvermoeden en levenslust (dat hij ook nog heeft getoond in zijn gevecht tegen zijn buikkanker, dat zich eerst uitte in een zware koliek en later in twee leverontstekingen.. )

Ik vroeg me af wat jullie van deze foto vonden.. daarmee bij HAW..
Afbeelding
Deze foto is getrokken door mijn zusje op onze laatste jumping, we werden 7e van de 78 in de proef 95cm met een barrage van 1m05
het mooiste afscheidscadeau dat hij mij kon geven..

Nog enkele foto's van hetzelfde concours:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan nog enkele foto's van een ander concours, het voorlaatste, dit was L (bij Trens, dus niet dezelfde hoogte als in Nederand.. ) heb diezelfde dag ook nog M gesprongen (stond toen op 1m10, hadden 1 balkje, in het L hadden we 1 balkje in de barrage) maar heb helaas alleen foto's van het L.. Verdrietig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En owja, een rozet? daar moest hij niets van hebben Tong uitsteken hij was zo al trots genoeg Lovers

Een berichtje zou leuk zijn..

bOedhaa

Re: Fresco's laatste jumping..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:03

hoii wat een leuk paardjee..
maar waarom was dt de laatste keer dann..
maar ja je houding is heel netjes vind ik zelf

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:09

@ bOedhaa : als je goed leest zie je dat ie is overleden..

Wat een prachtig paardje! Heel erg veel sterkte nog, ook al is het zo'n tijd geleden

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 17:15

@ bOedhaa: idd, hij is overleden aan buikkanker zoals bovenaan is vermeld..
bedankt voor de fijne commentaar verder

@Leanee: bedankt, ook voor de toelichting naar bOedhaa toe

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:20

hoi! ik heb onlangs ook mijn zielsverwant (mij paard) verloren ik weet hoe het is! nog veel sterkte het is altijd vreselijk en wat een prachtpaard als ik het zo zie!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 17:23

vicksytje schreef:
hoi! ik heb onlangs ook mijn zielsverwant (mij paard) verloren ik weet hoe het is! nog veel sterkte het is altijd vreselijk en wat een prachtpaard als ik het zo zie!

dank je, jij ook veel sterkte!!
Heb jij ook zo van die momente dat je het echt niet kan helpen, maar er ontzettend hard aan moet denken, en die heel erg mist?
ik mis hem zo.. Verdrietig
vind het wel fijn dat jullie hem ook zo mooi vinden Bloos

Maritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:41

Wat een mooi Paardje !!

nog heel veel sterkte met het verlies, maar ik weet zeker dat ie je goed in de gaten houd daarboven en dat ie trots op je is en op die jaren die jullie samen hebben mee gemaakt Vriendjes zijn?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:48

Prachtig dier was het. Je hebt hele mooie herinneringen aan hem en jullie waren inderdaad een echt team! Houd hem in je hartje en hij is altijd dicht bij je Lachen
Het ziet er echt super uit!

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:49

Wat een mooi paardje!!

Heel veel sterkte met het verwerken van je verdriet.. Ach gut Een lege plek in je hart..

Sterkte!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:54

Het was een mooi paardje Lachen
veel sterkte nog Ach gut

bOedhaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:01

Oww sorry veel sterkte nog dan met het verwerken van je verdriet ik weet hoe moeilijk het is mijn lievelingg verzorg paardjee moest ook weg..
maar jaa veel sterkte.. iedergevaall mooii paardjee

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:35

hey
wat een prachtpaardje Lachen, je hebt vele mooie herinneringen aan hem !! nog veel sterkte met het verlies.
groetjes

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:01

Fresco!
Ik vind het echt superspijtig dat ik hem nooit heb kunnen meemaken. Hij lijkt me, uit jouw verhalen voortgaand, echt een superpaard!

Nog veel sterkte he Zus, ookal is het al even geleden. Lovers

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:16

Dat ziet er inderdaad uit als een ontzettend lief, stoer en levenslustig paard!
Nog veel sterkte ermee en koester al het moois dat je met hem hebt mogen meemaken.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:21

wat een kracht had dat paard zeg ! Hij springt alsof het niets geen moeite kost !
Nog heel veel sterkte met je verlies Ach gut prachtig dat je zon toppertje had !

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:41

Blancarlo, ik denk dat dit topic niet zo goed op z'n plaats staat op HAW. Rijtechnisch commentaar zal immers geen nut meer hebben omdat jullie helaas geen combinatie meer zijn.
In het volgende topic zullen je foto's + verhaal waarschijnlijk beter tot hun recht komen:
viewtopic.php?f=151&t=597114
Daarom hier een slotje.