dit is onze New Forest hengst Beaucandan Brendan! 13 jaar en heeft een speciaal verhaal! Hij is geboren in Engeland, in 1989, en kwam in 1993 naar Nederland, waar hij aangewezen was voor het verrichtingsonderzoek. Deze heeft hij niet afgelegd, waarom weet ik niet. In 1994 heeft hij met een Engelse licentie gedekt in Nederland en in 1995 werden daar 10 kinderen van geboren, waarvan 2 goedgekeurde zonen in Nederland, een stermerrie, een kroonmerrie en een 1e premiemerrie. Van de andere 5 weet ik niks. Maar dit is super! In 1994 of 1995 heeft hij ook een trap gehad van een merrie tijdens het dekken, waardoor zijn been brak. Hij heeft 6 weken plat gelegen en is niet gaan staan voordat het geheeld was. Nu heeft hij aan een voorbeen een andere stand, waardoor hij niet meer gereden kan worden! In 1995 is hij aan iemand in Belgie verkocht, waar hij later op zijn nakomelingen en extrieur werd goedgekeurd! Wij hebben hem vorig jaar november gekocht en het is een pracht beest!

Een super fijne hengst

Hij heeft nu wel een goed leven, ik weet niet wie het ooit zei, ik dacht Buitenzorg? Wat een leven heeft ie, een beetje dekken en in de wei rondlopen

[edit]fotolinks weggehaald, deden het niet meer[edit]