Een paar algemenere vraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Okira

Een paar algemenere vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 08:12

Ik ben nog niet erg lang met het echte dressuurwerk bezig en zit toch nog met een paar vraagjes :

1. Wat is nu echt de juiste positie voor je handen? Ik heb altijd geleerd om ze zo laag mogelijk te houden, maar van mensen die wedstrijd rijden heb ik gehoord dat de juiste positie zo 10cm boven het zadel is.

2. Hoe zorg je ervoor dat je paard zn achterhand echt volledig en goed gebruikt? Mijn paard heeft nogal de neiging om op de voorhand te lopen waardoor ze soms problemen krijgt.. En ik vind zelf als ik ze zie lopen dat de kracht wat meer uit die achterhand mag komen, nu sleept ze soms haar achterhand vooruit bij wijze van spreken.

3. Mijn paard is 'extreem' linksgebogen, waardoor ook soms problemen ontstaan. Zijn hier gerichte oefeningen voor?

Alvast bedankt!

maaykuhhh

Re: Een paar algemenere vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:20

1. Als je je handen nog niet zo goed stil kunt houden, is het misschien handig om je handen wat lager te houden zodat je je paard minder belast in de mond. Maar normaal gesproken houd je je handen een stukje boven het zadel. Hoeveel cm maakt volgens mij echt niet uit!

2. Veel overgangen!!!

3. Zorg dat ze zowel links als rechts soepel wordt. Wat bij mij werkt is: Veel voltes rijden en op die volte linker stelling en rechter stelling vragen. Slangenvoltes zijn goed voor het rechtrichten van je paard.

succes!

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:21

1. JE hoort je handen iets naar voren te zetten en iets te dragen, zo kan je ook makkelijker je kracht uit je ellebogen halen waardoor je je handen kan blijven ontspannen

2 veel overgangen rijden en als je er klaar voor bent heel veel verzamelen en dan bijtikken in draf, ook is het erg goed om een paar dop e achter hand te krijgen doormiddel van de overgang galop naar stap en stap naar galop.

3. om je paard lekker elastisch te krijgen is het handig om de schouderbinnenwaarts te gaan doen en ja heel veel voltes rijden met wat extra stelling op de rechterhand en links wat minder.

succes met het oefenen!

Lieski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:30

1. Inderdaad hoor je je handen boven het zadel te houden waardoor je handen minder snel in de mond trekken en wat meer vering hebben.

2. Ook kun je hem/haar goed actief houde waardoor die krachtig met de achterhand moet afzetten
En veel schakelen trouwens Tong uitsteken

3. Slangenvolte's en volte's zoals ze al zeiden ja .. Knipoog

Ubana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:06

ik ben het met de rest eens. en inderdaad lekker actief ook in de overgangen en veel figuren

SnoopyGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:07

2. zou je hem niet is een keer longeren met de bijzet eraan?

steffi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:50

1. Je handen moeten zo zitten dat er 1 rechte lijn is tussen je ellebogen, handen en bit van je paard.

2. misschien moet je de achterhand versterken door veel over balkjes te stappen en tijdens het rijden ook inderdaad veel overgangen te rijden.

3. hier heb ik geen toevoegingen meer op.

Veel succes!