blessure

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rensjeenrick

blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 20:17

hallo ik heb een knieschijf blessure.
nou kan ik met mijn been niet goed miijn paard meer aansporen.
ik heb al sporen.
ik vindt het echt niet leuk dat ik hem niet goed kan aanraken met mijn kuit.
en ik krijg dus de hele tijd jury commentaar van dat hij niet goed wijkt Verdrietig
wat kan ik hier aan doen?
renske Pling

Keukenkast

Re: blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:17

Dan is je paard waarschijnlijk toch niet goed genoeg aan je been. Hoe denk je dat de paralimpycers dat doen? Tong uitsteken Toch doorzetten en eraan werken, je balans houden etc.!! Heb je les? Overleg dan met je instructrice.. Er moet wat aan te doen zijn namelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:39

Voor wijken heb je niet meer kracht oid nodig dan voor normaal drijven. Hoe gaat dat met normale overgangen?
Heb je er al eens over gedacht om het wijken aan te leren op bv meer een zitbeenknobbelhulp dan op been?
En wat als je je beenfunctie versterkt met een zweepje?

Chii_Weslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:37

ik zou met je instucteur/instructrice overleggen.
kijken watje het beste kan doen. want het is niet leuk dat je telkens weer dat commentaar krijgt.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:37

dat lijkt me erg lastig inderdaad!
Inderdaad zoals hierboven al gezegt is veel oefenen. Zo kun je ervoor zorgen dat hij dus ook op een kleine hulp opzij gaat. Goed belonen als hij wijkt en consequent wezen en ook kun je je hulp iets versterken door een tik met je zweepje te geven.

rensjeenrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 08:32

als ik hem een tik met het zweepje schiet opzij maar hij wijkt niet en met zit been knobbel lukt het ook niet hij gaat alleen maar opzij veder niets toch bedankt voor de tips en mijn instructrice weet ook niet helemaal wat ze eraan kan doen

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:55

Misschien kun je ook eerst met grondwerk beginnen. Al leer je hem op commando opzij te gaan aan de hand, kun je later dit commando gebruiken als je erop zit en begrijpt het paard ook wat de bedoeling is. Succes!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:57

Hoe lang duurt die blessure? Ik vind de oplossing van nicky2 heel goed, ze haalt me de woorden uit de mond. Het is neit zo dat elk paard voor wijken precies dezelfde hulp heeft, je kunt er ook heel wat anders van maken. Wees creatief!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:59

Ik snap zowiezo niet waarom je mag rijden met een knieblessure?
Veel aan-het-been-oefeningen doen. Blijven oefenen. Veel is al genoemd; maar blijf consequent. Hou wel i nje achterhoofd dat je paard hier niks aan kan doen; hij begrijpt je gewoon niet als je zo licht aandrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:57

RicardoOpa schreef:
Hou wel i nje achterhoofd dat je paard hier niks aan kan doen; hij begrijpt je gewoon niet als je zo licht aandrijft.

Ik zie geen enkele reden waarom dat paard niet zou leren reageren op een zeer lichte hulp. Als je nagaat dat een paard een vlieg voelt landen, waarom zou de ruiter dan altijd van die lompe hulpen moeten gebruiken, zoals ik 98% van de ruiters zie doen?