Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
saskiakefie schreef:Mijn v.pony is niet zo'n dressuurpony. Hij loopt niet zo vaak aan de teugel. Maar ik had al een tijdje niet meer serieus met hem gewerkt, meer wat buitenritten enzo. Vandaag ging hij de hele tijd aan de teugel lopen, uit zich zelf, na wat wendingen. Ook kan hij anders heel sterk in de mond zijn, maar vandaag was hij heel licht en gaf hij dus heel mooi na. Nadat ik een tijdje intensief met ham gereden had en mijn handen iets naar voren deed, waardoor er geen spanning meer op de teugels zat, bleef hij gewoon in dezelfde (goede) houding lopen. (Het is niet dat hij nooit aan de teugel loopt ofzo, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik was er zelf heel tevreden over, maar vroeg me wel af, hoe kan dit zo inneens?
amsolusa schreef:saskiakefie schreef:Mijn v.pony is niet zo'n dressuurpony. Hij loopt niet zo vaak aan de teugel. Maar ik had al een tijdje niet meer serieus met hem gewerkt, meer wat buitenritten enzo. Vandaag ging hij de hele tijd aan de teugel lopen, uit zich zelf, na wat wendingen. Ook kan hij anders heel sterk in de mond zijn, maar vandaag was hij heel licht en gaf hij dus heel mooi na. Nadat ik een tijdje intensief met ham gereden had en mijn handen iets naar voren deed, waardoor er geen spanning meer op de teugels zat, bleef hij gewoon in dezelfde (goede) houding lopen. (Het is niet dat hij nooit aan de teugel loopt ofzo, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik was er zelf heel tevreden over, maar vroeg me wel af, hoe kan dit zo inneens?
omdat hij uit zichzelf naar beneden loopt als je je handen naar voren doet?
het is beter om hem met lessen naar beneden te leren rijden. zo hou je iig een contstante aanleuning en heb je waarschijnlijk meer controle over het paard.
succes
saskiakefie schreef:Ik snap niet waar je reactie op slaat, leg het eens wat beter uit..
;) Of jij reed die dag net wat anders dan normaal. Was zelf ontspannen, of je was misschien niet de hele tijd bezig om hem aan de teugel te rijden. Of je gebruikte je benen dit keer bij het aan de teugel rijden. Of hij had gewoon jeuk op zn borst ofzo
Dekloktikt schreef:Misschien houdt ie wel van afwisseling;) Of jij reed die dag net wat anders dan normaal. Was zelf ontspannen, of je was misschien niet de hele tijd bezig om hem aan de teugel te rijden. Of je gebruikte je benen dit keer bij het aan de teugel rijden. Of hij had gewoon jeuk op zn borst ofzo :+
Dekloktikt schreef:Misschien houdt ie wel van afwisseling;) Of jij reed die dag net wat anders dan normaal. Was zelf ontspannen, of je was misschien niet de hele tijd bezig om hem aan de teugel te rijden. Of je gebruikte je benen dit keer bij het aan de teugel rijden. Of hij had gewoon jeuk op zn borst ofzo
. Dat jeuk aan zijn borst was zeker als grapje bedoeld??
Elisa2 schreef:Met Oosterhoff eens,een paard moet je hand volgen,en als ie ineens "licht" is dan loopt ie achter de teugel en loopt ie als ware weg voor de druk in z'n mond. Je moet hem dan met je been naar je hand toe rijden en je hand gewoon mooi stil {wel meegaan in de beweging} houden.
saskiakefie schreef:Elisa2 schreef:Met Oosterhoff eens,een paard moet je hand volgen,en als ie ineens "licht" is dan loopt ie achter de teugel en loopt ie als ware weg voor de druk in z'n mond. Je moet hem dan met je been naar je hand toe rijden en je hand gewoon mooi stil {wel meegaan in de beweging} houden.
Ik denk wel dat het nutteloos is om over de manier van aan de teugel te rijden over te hebben. Ik leer op de manege dat je moet vragen....