Travers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Travers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 12:33

Hoi, ik moet voor school een verslag (en presentatie) maken over travers. Nu heb ik wel wat informatie gevonden op het internet maar bijv. niet waar de ruiter aan moet voldoen en wat de fouten zijn die een ruiter kan maken (heb er wel enkele maar neem aan dat er nog wel meer zullen zijn).

Ook zou ik graag jullie mening willen vragen over wat jullie vinden waar het paard aan moet voldoen....

Nu hoopte ik dat jullie me mischien verder kunnen helpen...

Waar liepen jullie tegenop toen je begon met travers, hoe heb je het verbeterd enz enz.

nou ik zou zeggen brandt maar los
(verslag is verder al helemaal klaar maar omdat ik over dit niets kon vinden op het internet probeer ik het dus zo)

Vido

Re: Travers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:52

Travers is de eerste 'contra stelling' die aan bod komt, afgezien van een keertwending in stap, waar een lichte mate van contra-stelling wordt geeist. Travers wordt in draf gereden, de voorhand op de hoefslag, de achterhand binnnen, de benen over 4 sporen, buiging naar binnen, dus in de richting waarin het paard beweegt.
Aanleren: handig om in stap te beginnen, buitenbeen naar achteren leggen, binnenbeen op de plaats, aanleuning aan de buitenkant, binnenteugel mag wat mij betreft gerust helpen met stellen. Eerst moet het paard leren begrijpen dat hij zijn achterhand naar binnen zet als het buitenbeen terug gelegd wordt, pas daarna eisen we buiging en vervolgens wordt takt en ritme geeist.
Grootste verwarring voor paarden op dit niveau is de hulp die enigszins lijkt op de galophulp (buitenbeen terug), vaak eindigt miscommunicatie daarom in galop.
Oefening wordt gevraagd in M2, Z1 en Z2, komt daarna niet meer terug. Wordt gezien als inleiding op het appuyement (rijdt maar eens travers op een diagonaal).

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 08:05

oke bedankt!!! Hier kan ik wel wat mee.... rijd zelf ook wel eens travers en mijn paard pikt alles erg makkelijk op, dus problemen heb ik er zelf niet mee, maar om het nu precies goed uit te leggen in een verslag dat is wat anders.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:13

Ik ben van de week met de les voor het eerst begonnen met een travers achtige buiging. Op een volte van ongeveer 10 meter denk ik, achter naar binnen zetten en voorhand naar buiten houden. Iedere keer als hij een paar pasjes op zij ging weer recht stellen en daarna weer opnieuw. Ook die van mij pikte het makkelijk op. Lachen

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:55

Fouten die ik ook maakte is in galop aanspringen. Om dit te vermijden moet je zien dat je duidelijke hulpen met je been geeft en niet dezelfde als om in galop aan te springen.
Fout die een vriendin van me kreeg is dat haar paard als ze galop vroeg, in travers begon te lopen...

moniek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:59

bij mij waren/zijn de fouten vooral dat hij te recht word in zijn lichaam en geen stelling houd...dit heb ik opgelost door eerst een volte in te rijden en daar zijn kont al wat naar binnen te rijden.. hoop dat je er iets mee kunt...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 00:21

In de bib kun je ook boeken zoals paardrijden met gevoel en das gymnasium das pferdes eens nalezen, staan veel handige dingen in!