Ik heb momenteel een verzorgpaard waarmee het rijden erg lekker gaat. Hij gaat steeds beter ontspannen, reageert beter op het been en galop gaat ook steeds beter. Wat is dan het probleem zou je denken?
Nou, naast de bak ligt een fietspad en als daar iemand met een paard voorbij komt heb ik opeens een compleet ander paard. In een keer heb ik een zeer gespannen paard onder me lopen. Z'n oren gaan stijf naar voren en hij houdt z'n hoofd omhoog en ik krijg hem dan nauwelijks meer naar beneden. Dit is helaas niet het enigste. Hierna gaat hij namelijk wegspringen, bokken en wil niet door de hoek.
Ik baal hier ontzettend van, ben ik lekker aan het rijden komt er een paard voorbij -> weg ontspanning. Ook als het paard weg is duurt het vrij lang voor hij weer goed op mij let en zich weer ontspant.
Hebben jullie tips/ideeën hoe ik hierop moet reageren? Moet ik boos worden? Niks doen? Alleen maar naar voren? Net doen of er niks is? Ik weet het even niet, maar baal er best wel van en vind dat hij wel (te) erg reageert op een ander paard wat alleen maar voorbij loopt.
Hoop dat m'n verhaal een beetje duidelijk is, ben benieuwd naar jullie reacties

Groetjes Katja.