Even korte vooraf:
Shamrock is een bijna 8-jarige Voltaire x Joost, ik rijd hem nu weer sinds een paar maandjes. In 2005 heb ik hem ook een half jaar gereden. Ik begin langzaam aan het idee te wennen dat hij mij echt vertrouwd en niet zomaar er vandoor spurt en we kunnen echt lekker aan de slag. Genieten van de buitenritjes, van de wedstrijden, en werken best hard.
Waar ik vooral aan werk?
Of ik werk meer aan de lange rechte stukken en wat schakelen, of ik ga diep in op waar ik mee bezig ben. Het is net wat beter aanvoelt die dag of wat ik perse gedaan wil krijgen. Eerste serie foto's is van het meer rechte lange stukken en op het einde een klein stukje wat dieper erop in (einde van het filmpje, de 8-jes) en de tweede serie was van vandaag en toen moest ik echt even doortastend doorpakken, meneer vond het maar niks, maar als die basis er niet goed inkomt wordt het nooit wat. Op links is hij al véél soepeler maar op rechts laat hij niet tot nauwelijks los. Vandaag hield hij ook z'n kaken stijf op elkaar en gooide flink de kont tegen de krib, toch bereikte ik op het einde een goed punt waarin hij netjes losliet op rechts, ook in draf, waren welliswaar kleinere stukken maar vanuit die punten kan ik het steeds verder uitbouwen. Meteen gestopt en goed beloond. Al met al, het was even goed doorpakken vandaag maar ik ben erg tevreden met het resultaat. Zodra hij soepler is, meer los laat en ook echt nagevelijk gaat worden kan ik ook meer met hem.
31 maart in sexy paasei geel
Na wat opstartproblemen uiteindelijk heeeeerlijk gereden! Ook op het einde liet hij korte stukjes los en al met al was het echt een van onze betere trainingen, hij heeft 't súper gedaan!

De opstartproblemen... 't wilde allemaal niet vlotten.

Ik had het er inmiddels warm van, maar de opstartproblemen waren verholpen

Zítten op de kont...

Dat ging op het einde wel beter maar blijft een moeilijk punt

Heerlijk plaatje...
Jammer van de ontcapping 

Achterhand er nog ietsje bij en voilà... wát een plaatje!

Dan ga ik ook direct veel netter zitten

Zoefff... ik zit, welliswaarvoorover, maar ik zit

Net stelling/buiging links naar rechts aan het overnemen

Joehoeeee! Daar moeten we naar toe! Dat voelde ook heel fijn!

En nog 'n fijn plaatje ter afsluiting
En dan nog een klein stukje film

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8037421570
Vooral de 8-jes op het einde voelden heerlijk! Lekker los, ontspannen en ja voelde echt goed.
Je ziet ook goed dat ik op de lange rechte stukken galop wel redelijk netjes zit maar ind e bochten toch vaak nog naar voren val en niet stevig zit. Wordt aan gewerkt maar is wel moeilijk. Ben nu nog met zoveel tegelijk bezig dat ik niet altijd op alle dingen even goed let.
3 april
Vandaag was 'n taai dagje. Even doortastend doorgepakt en dat heeft weer wat vruchten afgeworpen, het welbekende kwartje is weer een stukje gevallen op zijn weg naar beneden.
Op de linkerhand is hij heel soepel en laat zich vrijwel altijd goed stellen en buigen. Op rechts is dit nog altijd 'one big drama'. Ik werk daarom nu vanuit de linkerhand langzaam naar rechts toe met uiteindelijk doel om op zowel links als rechts in alle gangen naar alle kanten te kunnen stellen/buigen.
Nu dus veel op de linkerhand, veel stelling/buiging naar links en dan langzaam rechtstellen en een stukje naar rechts, telkens een wat lange rstukje naar rechts en dan weer recht en weer naar links en zo telkens heen en weer om steeds langere stukken te kunnen stellen/buigen en ook steeds sterker. Voelt het heel goed een volte naar rechts proberen te rijden. Gelukkig is het een lekker grote bak dus soms ook maar een halve volte. Telkens als ik aan voel komen dat hij zich er onderuit wil werken gauw weer recht en naar links stellen, soms ben ik te laat maar vandaag was ik hem een flink aantal keer voor en dat heeft zo z'n vruchten afgeworpen. Ik kon op de rechterhand een heerlijk stukje met stellig/buiging rijden in de draf!

We hebben links...

we hebben een recht paard met op weg recht gesteld te worden....

En we hebben een dronkenlap, eeh... amazone, die scheef rijdt
Nee zonder gekkigheid... we hebben rechtsssss, eindelijk!

En we hebben ook weer mooi links, doe altijd korte stukjes om hem voor te zijn zodat hij zich er niet onderuit drukt.

Aan mijn enthousiast schreeuwende kop te zien was dit een lekker stukje
En dan nog een kleine drieluik...

1: op z'n shamrocks

2: wat doe jij daar?

3: ooh, lief lachen naar de camera zei je?

Oohja! Vrijdag hebben we onze tweede en eerste buitenwedstrijd!!

super leuk paardje gewoon !!