Te holle rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mulano

Te holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 17:04

Ik had laatst wedstrijd, wat voor m'n gevoel heel goed ging.
Alleen stond er op m'n blaadje: 'Rijd met een te holle rug..'

Wat kan ik eraan doen om m'n rug 'recht' te maken?
Als ik loop, sta of zit, trek ik m'n rug ook hol, maar onder het rijden lijkt het alleen maar erger te worden.. Sigaar

Anoniem

Re: Te holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:05

ik heb dit probleem ook erg gehad! Pas bij deze instructrise moest ik er wat aan gaan doen! ( ik heb dus een holle rug ) ik moest meer mijn bekken gaan kantelen etc en kreeg wat oefeningen, nu rijd ik met een veel minder holle rug!

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:05

Cinnepin schreef:
ik heb dit probleem ook erg gehad! Pas bij deze instructrise moest ik er wat aan gaan doen! ( ik heb dus een holle rug ) ik moest meer mijn bekken gaan kantelen etc en kreeg wat oefeningen, nu rijd ik met een veel minder holle rug!

Wat voor oefeningen kreeg je zoal? Knipoog
Ik heb 'r ook last van.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:41

ik heb hetzelfde probleem en je moet er heel bewust mee bezig zijn dat je je bekken naar voren kantelt en op je kont gaat zitten..Dus niet op je *muts* Tong uitsteken succes!

M_nimco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:42

ik had het eerst ook een beetje maar nu niet meer Knipoog
het klinkt mischien heel stom maar je moet een zweepje of stokje ofzoiets tussen je armen zetten.
je houd de zweep horizontaal en steekt je armen als een soort kip naar achter. dan steek je die zweep er horizontaal tussen en rijden maar Haha! Clown

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 09:48

Ik reed eerst ook met een te holle rug.. Om zelf te voelen dat je recht zit en niet met een te holle/bolle. Moet je eerst je rug helemaal hol trekken, daarna gelijk helemaal bol.. en dan ga je er tussen in zitten. Dan zit je als het goed is ook op je zitbeenknobels.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:17

Het kan helpen als je je buikspieren traint, dan wordt je bekken wat achterover gekanteld (door verkorten van je buikspieren)