martingaal -niet ontspannen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

claud1

martingaal -niet ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 11:39

Ik rijd 2 jaar op het zelfde paardje. En kon hem na het in rijden ook ontspannen aangeleund krijgen.
Alleen met een recreanten concours heb ik een martingaal nodig gehad (i.v.m. wegvliegen en bokken door de stress)
Ik had mijn martingaal na het concours nog niet verwijderd. Dus ik had hem met het rijden dus gebruikt.

Nu komt het: Ik kon hem niet meer in de aanleuning krijgen. Zou het door de martingaal kunnen komen
dat hij gespannen is? Dan haal ik hem er zo snel mogelijk af. Heb hem toch niet meer nodig. Ben alleen benieuwd
of een martingaal averechts kan werken Haha! .

Bergje

Re: martingaal -niet ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:50

Ik zou het niet goed durven zeggen, maar wat ik wel kan zeggen is dit: ik heb mijn paard op advies van mijn toenmalige instructrice een tijdje met een thiedemann gereden. Helaas is in de les het stukje "voorwaarts" overgeslagen, waardoor 't paardje helemaal tegen die thiedemann in is gaan lopen en ze alleen maar gespannen ging lopen. Thiedemann eraf gehaald, andere instructrice gezocht en 't paard loopt als een zonnetje.
Of dit met een martingaal ook kan....? En dan al na 1 keertje?