vragen ; wie heeft het antwoord ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shanedow

vragen ; wie heeft het antwoord ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 15:34

Hallo,
Ik rij al vanaf mijn vijfde maar rij altijd andere paarden. Nu heb ik een ongemakkelijke kruizing van een draver en een arabier te pakken.Het probleem nu is dat hij schouder binnenwaarts echt niet snapt.
Hij kan nu wijken, nageven , overspringen maar van schouderbinnenwaarts snapt hij helemaal niks.Ik heb op vele manieren en ook vele tips geprobeert, ik heb bijna elke week les van een andere die me er meschien mee kan helpen maar niemand weet het.
Het kan zijn dat hij in het verleden wat heeft meegemaakt , of dat het hem gewoon niet aan te brengen is.Maar als iemand iets weet, bijv. hoe je je eigenpaard schouderbinnenwaart leerde kunt u dan een berichtje achter laten met de nodige informatie.

Ik heb ook nog wat vragen van mijn vriendin (ik weet zelf wel wat het is maar weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, dus meschien weet u/jij het beter uit te leggen) :

wat betekenen de woorden ; Travers, Contra galop, Appuyeren ??

Groetjes en hoor het Graag van Jullie , wees wel vriendelijk .!!

××× Mée

Anoniem

Re: vragen ; wie heeft het antwoord ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:01

Overspringen in galop heb je nog niks aan, heb je pas in de Z nodig.

Hoe is zijn lengte buiging op een volte 10 meter?
Als die aan beide kanten goed is kun je ook SB Lachen

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:06

travers:soort tegenover gestelde van schouderbinnenwaarts, kort gezegt moet ie met zijn kont naar binnen lopen en met zijn schouder op de hoefslag

contra galop: verkeerde galop makkelijk gezegd
Appuyeren: soort van wijken, maar nu moet het paard kijken naar de kant waar hij heen gaat

ik weet niet precies of alles klopt maar volgens mij wel Tong uitsteken

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:20

Zoek een op internet! Er staat echt ongeloofelijk veel over deze oefeninen, daarbij is het ook raadzaam om eens een boek erbij te pakken. Je kan er ook één lenen in de bieb bijv.

Suc6 ermee!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 06:04

Misschien goede instruktie!?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:29

WD-V --> RT-P

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:49

Ik zelf denk ook aan juiste instructie.... Ik weet niet van wie je nu les krijgt en hoe ver je zelf al bent?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:17

Citaat:
ik heb bijna elke week les van een andere die me er meschien mee kan helpen maar niemand weet het

Als je elke week een andere instructeur hebt krijgt er geen een de kans om je echt verder te helpen. Dus ik zou zeggen kies er eentje uit die goed bij jullie past en geef die wat langer de kans.
Je moet SB niet zien als een kunstje wat je je paard wil leren. Als hij verder goed aan de hulpen staat komt de SB vanzelf

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:43

Ja een vaste instructeur/instructrice is wel zo handig, die ziet bijvoorbeeld of je vooruit gaat, wat je altijd fout doet en waarschijnlijk wordt het ook gezien als je paard gewoon een rotdag heeft...

voor schouderbinnenwaarts vind ik het altijd makkelijk om me voor te stellen dat ik aan het wijken ben, op zich komt het aardig op hetzelfde neer, alleen ga je schuin over de hoefslag ipv recht over de diagonalen. Zelf ook voor je zien/voelen hoe je rijd als je schouderbinnen/buitenwaarts rijd

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 23:55

HALLO , IK HEB VAAK LES IN EEN WEEK , EN DAN NIET DENKEN DAT IK GELIJK DIE HELE PONY AFBEUL< EN TE VEEL VRAAG, MAAR WE HEBBEN OM DE DAG , DE EENE DAG TRAINEN DE ANDERE DAG NAAR BUITEN OF VRIJ RIJDEN. en hij heeft altijd een vrijedag Tong uitsteken .

ik heb het al aardig onder de knie en het over springen gaat bijna altijd goed,bedankt en ×× Bloos Tong uitsteken

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 23:56

MAG GESLOTEN WORDEN .!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:01

Je hoeft niet gelijk te gaan schreeuwen.

SB leer ik ze eerst op de grote volte. Gewoon proberen om de voorhand een kleiner rondje te laten lopen dan de achterhand. Travers hetzelfde.

Als dit een beetje goed gaat rijd ik eerst een volte aan het begin van de lange zijde en probeer diezelfde buiging vast te houden in het SB. Dus dezelfde hulpen als de volte maar paard recht laten lopen door hem met je binnenbeen op de hoefslag te houden. Dit doe je in het begin een paar meter en dat bouw je steeds verder uit. Later als dit echt bevestigd is pak je buiging in de bocht als begin en neem je hem zonder volte mee de lange zijde op.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 08:03

Beste TS, er is niemand die zegt dat jij je pony afbeult. Schreeuwen is dan ook nergens voor nodig. Jij stelt een vraag, wij geven antwoord. Er wordt alleen gesuggereerd dat iedere week een nadere instructeur niet goed is. Probeer eens vaker bij dezelfde te lessen. Dat is veel beter voor jullie.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 09:19

Topics worden niet zomaar gesloten. Als je niet meer reageert zakt het topic vanzelf naar beneden.

Jij vraagt hier om advies, en dan zul je moeten accepteren dat er antwoorden komen die jou niet aanstaan Knipoog

We kunnen het ook lezen als je het zonder hoofdletters typt hoor....