Mijn paard is een tijdje verkeerd gereden (voordat ik hem had) en was ontzettend stijf.
Langzaam aan wordt hij nu weer wat soepeler, daar zit dus zeker vooruitgang in, maar het volgende kom ik nog niet echt uit.
In stap gaat alles erg goed, ik stap altijd hjet eerste half uur, in ieder geval totdat hij helemaal loslaat en lekker over de rug komt. In draf en galop vind hij het allemaal nog erg lastig (begrijpelijk), maar hij wordt dan erg rennerig. Hij probeert dan echt onder me vandaan te lopen, en op zit is hij dan (voor mij niet) te sturen. Zelfde in galop, hij is al zo groot en als hij dan een paar tempoversnellingen maakt ben je zo aan de overkant van de bak. Voltes rijden zit er dan amper meer in, omdat ik dan serieus bang ben dat we uitglijden doordat we de bocht niet halen zeg maar.
Als ik niets van hem vraag (in de zin van loslaten en voorwaarts-neerwaarts) dan kan ik prima een volte rijden maar dan neemt hij zo veel contrastelling (op beide handen) dat dat geen optie is...
Gekke is, bij mijn vriendin doet hij dat niet. Zij rijd hem op been en buitenteugel. Als ik er naast sta om te kijken lijkt het allemaal heel simpel maar als ik erop zit lukt het echt niet. Dan gaat hij simpelweg rechtdoor tenzij ik behoorlijk heftig inkom met mijn binnenteugel. Zij heeft goed haar benen eraan en heeft een licht contact met de mond. Terwijl als ik een galopje vraag, met mijn been eraan en licht contact, hij dan er dus telkens tussenuit knijpt...
In stap kan ik hem wel makkelijk rijden op mijn benen en buitenhand, maar in draf en galop lijkt dat ineens niet meer op te gaan...
Omdat het bij mijn vriendin wel goed gaat en bij mij niet, weet ik dus dat hij het wel aankan maar dat ik simpelweg iets verkeerd doe.
Misschien is het allemaal een beetje vaag omschreven, maar het lukt op het moment niet beter
Graag zoveel mogelijk tips dus