1. Dit is stappen/de bak ploegen. ( zie achterbenen..) Het stappen lijkt me duidelijk, en het bak ploegen is om de rest van de training beter te kunnen lopen, omdat het zand in de bak beter verdeeld is..

2. Nog steeds stappen, maar even de nekspieren loswerken. Je gooit gewoon je hoofd opzij terwijl je rechtdoor blijft lopen. Je moet wel je ruiter negeren, deze zal proberen jou je hoofd weer recht te laten 'stellen'. Hier moet je even doorheen bijten, jammer voor je ruiter, maar dat maak je later wel weer goed..

3.
Dit is de kruislinger stap. Dit is voor jou een erg leuke oefening, en het brengt je ruiter lekker in de war. Deze zal niet meer weten welke kant jij op gaat..
Wel moet je zelf erg blijven opletten welk been je wanneer verplaatst, anders is de kans groot dat je onderuit gaat!!

4. even de nekspieren aan de andere kant loswerken...

5. en dan zijn we aangekomen bij de volgende oefening: de draf!
Dit gaat het best als je lekker op de voorhand loopt, met je hoofd omhoog! Je achterbenen mooi hoog optrekken werkt ook, dan ga je harder..

6. Dan volgt de 1e sprong. Maar je moet jezelf niet overbelasten, dus is het ontzettend belangrijk dat je over de eerste hindernis heen 'stapt'. Dit voorkomt blessures...

7. ... pas wel op dat je niet voorover valt. Dit moet je gewoon vaak doen, dan gaat het vanzelf beter :J

8. Nu kun je proberen om een sprongetje je te maken. Flink vroeg afzetten, dan weet je tenminste zeker dat je over de hindernis heenkomt..

9. Even tussendoor de benen strekken, lekker overdreven, dat is goed voor de doorbloeding..

10. Natuurlijk ook tijdens het springen gebruik je het tweebeenssysteem. Dit kun je opzoeken in deel 1 van de cursus.

11. En dan maak je weer een 'normale' sprong. Dit doe je om je ruiter even trots te laten worden..zodat je daarna....

12.....hier mee weg kunt komen..Het werkt echt! Tenminste, bij mijn ruiter, die gaat alleen maar lachen...

13. Dan ten slotte nog één normale sprong. Hierna maak je goed duidelijk dat jij klaar bent met werken, en dat je nu je voer wel wilt hebben. Dit gaat het best door gewoon maar naar je stal te werken, en de voeremmers leeg te eten.
Dit was dan deel 2 van mijn cursus. Reacties kunnen jullie weer hier achterlaten, dan hoor ik ze wel weer van mijn ruiter. Ook kritiek op haar rijkunsten kunnen jullie hier plaatsen, maar ik denk niet dat het veel zin heeft, aangezien ik toch echt de baas ben
Groetjes Carolyne van de Cormeijhoeve

Hoe blijf je 't verzinnen, die commentaar?