Ik heb even een vraagje aan jullie. Vanaf begin maart zijn mijn paardje en ik weer aan de slag gegaan. Vanaf eind november was onze bak niet meer echt rijbaar dus hebben we een "winterstop" genomen. Omdat het voor mij niet mogelijk was om vervoer te regelen naar een binnenmanege hebben dus even op rust gestaan.
Nu ben ik begin maart begonnen met lekker longeren alles een beetje op haar tempo omdat haar conditie zwaar terug is gevallen. Daarna heb ik haar een beetje opgepakt d.m.v de het gebruik van de bijzet. Ze loopt daar nu gewoon lekker ontspannen en vanaf vorige week ben ik weer gaan rijden op haar. Het merendeel bestaat nu nog uit stappen, draf en galop doe ik wel aan beide kanten, maar dat zal ongeveer 15 minuten zijn in totaal.
Nu is ze toch wat stijfjes dus ik vroeg me af of jullie nog goeie tips hebben om haar weer "soepel" te krijgen. Ik rijd nu vrij veel afwisseling, af en toe stelling vragen op de lange zijdes, slangevoltes, voltes, af en toe doorvragen op de volte, ook wil ik nu wat meer (schijn)overgangen gaan maken om der achterhad er ook weer onder te krijgen. Dus alle tips en opmerkingen zijn welkom
Alleen als hulp om het hals en rug wegdrukken te begrenzen en bij correct lopen geen inwerking. Denk dat het verder een kwastie is van consequent zo door blijven rijden als je nu doet en wat geduld hebben