Ik voor het eerst op Mira

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Ik voor het eerst op Mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 22:42

En ik vond het eng! Ben helemaal niet dit soort paarden gewend (heb een Tinker en nu dus Mira, deze kwpn-er) en moest heel wat overwinnen om er op te stappen. Ben ook een absolute leek wat betreft dressuur, ik reed voorheen alleen maar voor de fun.
Daarom vroeg ik Femke (Kimmie261 op bokt) op zij het eerst wou proberen en dat wou ze. Wel met slof, want van de vorige eigenaar had ik begrepen dat ze best uit kon proberen en ze heeft een hele tijd stil gestaan.

Eerst dus Femke:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een hoofdje he?
Afbeelding

En toen moest ik...eerst nog aan de longeerlijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze was zo ontzettend braaf, dat ik dit wel aandurfde.
Afbeelding

Ik vond het helemaal te gek en ga er zeker mee verder!

tessyke

Re: Ik voor het eerst op Mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:45

ziet er erg leuk en ontspannen uit!
en we zien femke eens op foto Haha! Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:49

Bloos! Bloos! en ik wil al nooit op de foto.... Haha!

wat erg.... Clown

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:52

je ziet er goed uit hoor Ach gut

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:53

Femke's voeten vliegen Haha!
Voor een 'leek' zit dame 2 er goed op! Het ziet er ontspannen uit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:07

Haha nou, toch fijn dat je dat overwonnen hebt dan Haha!

Waarom is de slof eigenlijk onderaan vastgemaakt en niet aan de zijkanten van het zadel? Als het voor de veiligheid is kan ik me juist voorstellen dat de slof aan de zijkanten bevestigen meer zin heeft dan onderaan aan de singel.

Ik snap om eerlijk te zijn niet waar de ontspanning te zien is (Weslhcobfan, tessyke?), de eerste foto's zijn ze gespannen als wat naar mijn mening en geven (mij!) geen prettig beeld. De amazone mag naar mijn mening haar handen ook iets hoger houden en rechtop (nu zijn het een beetje pianohandjes Haha! en is ook de houding van de onderarm niet helemaal correct volgens mij, zie vooral foto 2 voor hoe ik dat bedoel. Foto 3 is bijvoorbeeld al veel beter qua arm/ handhouding vind ik zelf! Ja ).

De slofteugel staat ook gruwelijk strak op sommige foto's waardoor het paard echt achter de loodlijn getrokken wordt- een slof voor de zekerheid (vanwege het uitproberen) vind ik prima, veiligheid gaat tenslotte voor alles. (Een cap zou daar ook bij passen Knipoog ) Maar de slof zo strak houden (foto 2, 3) heeft daar weinig mee te maken. Ongetwijfeld zal het een momentopname zijn, maar het geeft gewoon niet zo'n prettig beeld.

En nee, ik beweer absoluut niet dat ik het beter kan, ik zeg alleen wat er in mijn ogen beter zou kunnen- het is dan ook absoluut niet afkrakend of onaardig (of betweterig Clown ) bedoeld hoor! Ik vind het sowieso super van Femke dat ze je heeft willen helpen, en van jou (Diablo) dat je er zo opgestapt bent! Ja

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:11

ik geef je wel gelijk hoor,zijn niet de meest charmante foto's Haha!

ik schaam mij ook diep Bloos Bloos

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:11

Ontspanning zie ik in de foto's waar de TS op het paard rijdt. Slof hangt los genoeg op zowel paard als ruiter zijn relaxed.
Waar Femke op het paard rijdt, zie ik wel degelijk spanning (veroorzaakt door de ruiter die haar handen vastzet).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 23:13

Wild Wings: ik denk inderdaad dat het een momentopname is en volgens mij staat die slof ook echt niet strak, dat is juist iets waar Femke heel erg op let. Femke heeft Mira heel vriendelijk gereden en dat doet ze juist om geen verzet te kweken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 23:15

kimmie261 schreef:
ik geef je wel gelijk hoor,zijn niet de meest charmante foto's Haha!

ik schaam mij ook diep Bloos Bloos

Jij hoeft je echt nergens voor te schamen. Ik vond het super en ik geloof dat Mira het ook helemaal niet erg vond. Maarja, jullie hebben er (veel) meer verstand van dan ik en ik neem alle advies ter harte!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:16

mwa,vastzetten...geloof mij,dat ze toen ik net zat het een en ander geprobeerd heeft,en ze accepteerd helemaal geen vastzettende hand....

dan had ze rechtop staand op de foto gestaan, Knipoog

haha,en ik denk dat het uiteindelijke resutaat dusdanig was dat jij(diablo) erop durfde te stappen zonder bang te zijn,en dat dat de bedoeling was...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:17

op foto 1 en 2 lijkt dat gewoon heel erg of jij je handen vastzet op het zadel Knipoog

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:21

ziet er goed uit. en een slof ach als je er goed mee rijdt (en zolas ik op de meeste foto's zie staat tie niet strak) kan t eigelijk geen kwaad.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 23:22

kimmie261 schreef:
mwa,vastzetten...geloof mij,dat ze toen ik net zat het een en ander geprobeerd heeft,en ze accepteerd helemaal geen vastzettende hand....

dan had ze rechtop staand op de foto gestaan, Knipoog

haha,en ik denk dat het uiteindelijke resutaat dusdanig was dat jij(diablo) erop durfde te stappen zonder bang te zijn,en dat dat de bedoeling was...

Ja klopt hoor. Dat was ook wat jij tegen mij zei tijdens het rijden. Maarre, dat ik er nu vandaag meteen op zou gaan, was nou niet direkt MIJN bedoeling hoor..... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:22

Schamen, mwoh? Haha! Ik heb foto's gezien waaruit iedereen kan opmaken dat je een prima amazone bent, en op een paard dat wat probeert is je houding natuurlijk niet het eerste waar je aan denkt Haha!

Diablo, op foto 2 en 3 staat de slof echt wel te strak, maar ik geloof best dat dat een momentopname is want verder hangt hij ook los Ja

Ik hoop wel dat iemand me nog kan vertellen wat het voordeel is van het bevestigen vd slof tussen de benen tov aan de zijkanten ad singel(stoten) als het om de veiligheid gaat, want ik ben juist andersom gewend. Haha!

Femke, op foto 1 en 2 lijkt het alsof je je handen vastzet doordat ze zo tegen het zadel / tegen je bovenbeen aan staan gedrukt, ik denk dat Welshcobfan daarop doelt. -edit- Ze was me voor. Clown

En inderdaad, als het erom ging dat de TS er uiteindelijk op durfde en dat is gelukt.. dan is dat gewoon super Ja

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:25

Die eerste die erop zit trekt het paard op een hele rare manier bij elkaar, dat vind ik echt geen fijn beeld geven.
Maar toen jij (de 2e) erop zat gaf het mij al een veel betere indruk, lekker ontspannen en los, ziet er netjes uit.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:25

WildWings schreef:
Haha nou, toch fijn dat je dat overwonnen hebt dan Haha!

Waarom is de slof eigenlijk onderaan vastgemaakt en niet aan de zijkanten van het zadel? Als het voor de veiligheid is kan ik me juist voorstellen dat de slof aan de zijkanten bevestigen meer zin heeft dan onderaan aan de singel.

Ik snap om eerlijk te zijn niet waar de ontspanning te zien is (Weslhcobfan, tessyke?), de eerste foto's zijn ze gespannen als wat naar mijn mening en geven (mij!) geen prettig beeld. De amazone mag naar mijn mening haar handen ook iets hoger houden en rechtop (nu zijn het een beetje pianohandjes Haha! en is ook de houding van de onderarm niet helemaal correct volgens mij, zie vooral foto 2 voor hoe ik dat bedoel. Foto 3 is bijvoorbeeld al veel beter qua arm/ handhouding vind ik zelf! Ja ).

De slofteugel staat ook gruwelijk strak op sommige foto's waardoor het paard echt achter de loodlijn getrokken wordt- een slof voor de zekerheid (vanwege het uitproberen) vind ik prima, veiligheid gaat tenslotte voor alles. (Een cap zou daar ook bij passen Knipoog ) Maar de slof zo strak houden (foto 2, 3) heeft daar weinig mee te maken. Ongetwijfeld zal het een momentopname zijn, maar het geeft gewoon niet zo'n prettig beeld.

En nee, ik beweer absoluut niet dat ik het beter kan, ik zeg alleen wat er in mijn ogen beter zou kunnen- het is dan ook absoluut niet afkrakend of onaardig (of betweterig Clown ) bedoeld hoor! Ik vind het sowieso super van Femke dat ze je heeft willen helpen, en van jou (Diablo) dat je er zo opgestapt bent! Ja

ik ben het er mee eens. en vooral als je een beetje bang bent moet je met een cap rijden, want je zegt ook dat het paard je uit wil proberen en lang stil heeft gestaan. vind het een beetje gevaarlijk

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:34

Idd een heel ander gevoel dan een tinker, fijn dat Femke je overgehaald heeft. Ziet er verder prima uit!
En die slof...ach beter even voor de zekerheid erbij....niets mis mee, die verwijnt daarna vanzelf wel weer.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 19:57

Anke schreef:
Idd een heel ander gevoel dan een tinker

Ja echt wel! Op een Tinker zit je gewoon in een leunstoel en op Mira moet je aan het werk!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:55

Diablo hartstikke goed dat je er op gestapt bent.... en ook nog ontspannen gereden hebt... Gaaf.
En Kimmie van jou vind ik het super tof dat je er zo opstapt en dat voor Diablo doet.
Vastgezette handen, niet ontspannen, strakke slof, daar lever ik geen commentaar op. Kan het zelf niet beter, een cap was misschien wel verstandig geweest. Maar gelukkig is er niks gebeurd en zijn er blije mensen!!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:56

Ik denk dat Femke erg goed in staat is om te bepalen hoe een paard als Mira gereden moet worden, het gegeven commentaar vind ik dus een beetje overtrokken en onnodig hard. Bedenk goed dat foto's zowieso momentopnames zijn en dat het paard in kwestie dus heel erg goed net met het koppie naar beneden dook, net ging hangen op de slof, of er een ophouding gegeven werd waardoor lijkt dat de slof heel strak hangt.... Ik zeg niet dat dit bij deze foto's zo is, maar ik zeg ook niet dat het NIET zo is!

Ofwel - het is weer typisch bokt om gelijk over de slof en cap te vallen, en er compleet aan voorbij te gaan wat de essentie van dit topic is - het laten zien dat iemand het aandurft om op een kwpn-er te gaan zitten die ik-weet-niet-hoelang niet gereden is, en daar ook nog eens wat kleine angsten voor heeft moeten overwinnen! En ik denk dat dit uitermate goed gelukt is!
Femke, jij hoeft jenergens voor te schamen, Inge - hartstikke goed ! Volgende keer weer Ja

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:00

Ja die angsten overwinnen is goed gelukt,maar ik kan me best voorstellen dat mensen zo reageren,paard loopt op de eerste 2 foto's in een valse knik en achter de teugel,ziet er niet uit... Clown

en mensen reageren op foto's..zo simpel is het...maar ja,gelukkig weet ik en diablo,dat ze na een half uurtje zo ontspannen was,dat diablo er zelf op durfde,die diezelfde ochtend nog heeel hard geroepen had dat ze NO WAY erop zou stappen,en uiteindelijk was dat de bedoeling,nou ja wie weet,over een maandje of 2,betere foto's en foto's van een hard werkend diablo,die helemaal blij is met de merrie, Ja

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:03

En over een half jaar een winnende combi in de dressuur! Haha!

Springdoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:09

cap is een eigen keuze...maar als ik bang ben dan doe ik hem dus echt wel op..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:18

het was in het geheel niet de bedoeling dat diablo ging rijden,e zit ook in trainingsbroek(wat zeer deed Tong uitsteken ) ,en inderdaad zonder cappie,maar die had ze niet bij zich,en ik heb er wel,maar die zitten ergens in een verhuisdoos en die staan allemaal op elkaar gestapeld in een klein hok...dus niet echt veel zin gehad er 1 te gaan zoeken...