Sinds 2 maanden ben ik bezig met het beleren van een haflinger-ruintje van 3.5 jaar oud: Floris.
We doen het rustig aan, maar omdat hij er zelf zo'n plezier in heeft, hebben we vandaag de stoute schoenen maar eens aangetrokken en gingen we los in de bak, zonder dat hij aan de longeerlijn zat.
Het is niet de 1e keer dat ik erop zit natuurlijk! we zijn rustig begonnen met hangen en kleine stukjes stappen, en nu loopt hij al zo, ik ben erg trots op hem! commentaar en tips zijn natuurlijk welkom, maar hou het wel onderbouwd en vriendelijk alsjeblieft.

eerst nog even wennen aan de longeerlijn

En... we zijn los!

Drafje

* vooruit kijken
* hakken uitdrukken

nog een drafje, jammer dat ik onthoofd ben

hier maakte hij net op het moment dat de foto werd gemaakt een noodstop vanuit draf, vandaar dat ik er een beetje vreemd bij zit

Ik heb hem lekker uitgestapt zonder zadel, hij had hard gewerkt, en was helemaal bezweet.
Ik heb overigens niet veel langer dan 20 minuutjes gereden, en veel gestapt.
Nu je er toch bent zou het wel leuk zijn als je ook een berichtje plaatst

Ik vind het bit ook erg hoog in de mond hangen, en de neusriem mag ook wel een gaatje naar beneden !!!
Verder goed opletten dat je je hakken goed uit blijft drukken en hou je handen netjes naast elkaar op de hals, ipv ergens boven je knieën.