Hafje Misty en ik in de bak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mihbol

Hafje Misty en ik in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 17:04

Eerst even een klein verhaaltje over ons. Hier wat rijfoto's van mij en mijn 11 jarige hafje Misty. Ik heb haar ruim een jaar geleden gekocht als een braaf paardje om mee buiten te rijden. Helaas is dit idee helemaal in de soep gelopen omdat er toch behoorlijk wat pit in bleek te zitten en ze ook nog eens nooit goed doorgereden bleek te zijn. Ik ben na een paar behoorlijke vallen met ziekenhuisbezoek erg angstig geworden. En door mijn angst werd ze steeds maar gekker en gekker. Ik heb er vaak over gedacht om voor een andere pony te gaan kijken maar er zit zo'n goed karakter in dat beest dat ik het gewoen niet over m'n hart kon verkrijgen om haar weg te doen. Ik heb toen besloten om niet meer buiten te rijden maar eerst maar eens de controle over Misty en de controle over mijn angst terug te krijgen door in de bak te rijden en lekker te lessen. Ik ben toen van instructrice veranderd en het gaat steeds beter. We hebben nog een hele lange weg te gaan maar ooit komen we er wel. Vandaag heb ik weer voor het eerst na de winter in de buitenbak gereden, voor mij een hele overwinning Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sinds een poosje is ze af en toe erg zoekende naar mijn hand
Afbeelding

Been op de singel houden Bloos
Afbeelding

Afbeelding

En lekker uitstappen. Ik ben al weer aan het kletsen zo te zien Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Nog even poseren.
Afbeelding

Afbeelding

En uiteindelijk zijn we alle 2 happy Haha!
Afbeelding

Gloriantjee

Re: Hafje Misty en ik in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:06

Leuke haf. Let op dat je je handen rechtop houd. Verder heb ik geen commentaar. Alleen Ga Zo Door!!!

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:17

Leuke foto's hooor!
Hopen dat je over je angst heen komt!
En dat alles goed mag gaan samen Haha!
Succes ermee!

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:19

leuke haf! Mijn haf heet ook Misty! (a) hihi

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:21

ze lijkt zo veel kwa uiterlijk op mijn haflinger. Die bles en de bouw, is de vader toevallig meastro?

Mihbol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 17:31

Nee haar vader is Martijn uit de polder. Maar Martijn en Meastro hebben allebei Magister als vader dus het klopt wel wat je ziet.

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:34

Mooie haf!
Ik hoop voor je dat je over je angst heen komt!
En vind het er verder netjes alleen uitzien!
Ik hoop dat het helemaal goedkomt met jullie

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:45

Knap dat je in de buitenbak hebt gereden.
Met jouw doorzettingsvermogen is niks mis.

Probeer als je straks wat minder bang bent je haflinger minder op de voorhand te laten lopen.

Mihbol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 19:57

Ze liep hier inderdaad op de voorhand. Ze kan veel beter maar ze was vandaag erg stijf. Ik kon namelijk 2 weken niks met haar doen. Dit omdat ik bij stal geen bak heb en dus over de weg moet om bij de bak te komen. Ik loop er dan altijd naast maar ook dat durf ik nog niet alleen aan dus ben altijd afhankelijk van iemand die mee wil. Ik heb een hele lieve mama en zus die elke week meegaan naar de les maar nu was mijn moeder helaas ziek geweest afgelopen weken. Ze voelde dus erg stijf aan en ik kreeg het niet helemaal zoals ze normaal kan lopen. We hadden eerst even in de binnenbak gereden en toen zijn we naar buiten gegaan dus Misty had het eigenlijk al gehad en de buitenbak is ook nog een stuk zwaarder dus ze wilde niet echt meer vooruit. Maargoed, ik was daar heel blij mee, ze was in ieder geval super rustig en daar krijg ik dan weer vertrouwen van Tong uitsteken Maar rijtechnisch moet er inderdaad nog heel veel gebeuren maar dat komt in de loop der tijd wel..hoop ik Knipoog

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:00

Jou verhaal lijkt erg op dat van mij, ik kocht ook een paardje als bedoeling leuk bos paardje, maar ook na wat ziekenhuis bezoek lukt het niet meer om buiten te rijden...

Ik sta alleen momenteel nog niet postief genoeg in de strijd !!

Ik vind het super van je dat je het niet opgeeft... ik kan een groot voorbeeld aan je nemen !!

Mihbol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 02:42

He bah ook voor jou een tegenvaller dus Ach gut

Ik heb ook veel periodes gehad dat ik het echt niet meer zag zitten. Maar op het moment dat ik er echt geen plezier meer in had, en niks anders meer wist dan alleen verkopen heb ik het roer omgegooid. Niet meer naar buiten (terwijl mijn hart toch echt bij het buitenrijden ligt) een andere instructrice die je angst begrijpt en die je daar mee begeleid. Ik had toen ik daar mee begon een limiet gesteld van een half jaar. Als er geen duidelijke vooruitgang was, dan zou ik Misty echt verkopen. Maar gelukkig lijkt deze aanpak langzaam maar zeker toch te werken. Ik baal nog heel vaak dat ik niet kan buitenrijden en dat ik het eerst wel durfde en nu niet meer. Maar ik heb er weer plezier in om er aan te werken en zolang je het plezier behoud en geduld kan opbrengen moet het lukken Knipoog

Misschien is dit voor jou ook een oplossing, om het buitenrijden even aan de kant te schuiven en eerst aan de controle te gaan werken. Met het uiteindelijke doel dat je weer lekker naar buiten kan natuurlijk.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 06:51

Afgod goed gedaan, flinke stap vooruit gedaan! Jullie komen er wel samen!