Wijken naar maar één kant.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wijken naar maar één kant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:50

Hoi Doei!
Ik heb een verzorgpony, waar ik meestal toch wel op rijdt als ik kom Ja
Als ik wil gaan wijken, doet ze dat. Maar je hebt dus 2 lange zijdes zeg maar, K-E-H en M-B-F dus.
Het probleem is dat ze alleen naar M-B-F wijkt, en als ik naar de andere zijde wil, blijft ze gewoon op de middellijn lopen.
Wat kan ik hieraan doen Lachen ??
Bedankt!

Groetjes [***]

Urielle

Re: Wijken naar maar één kant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:57

Is dat bij zowel het wijken voor het rechter- als voor het linkerbeen?

Ik zou eens proberen om de eisen even iets te verlagen, dus op de driekwartlijn afwenden en dan naar de foute kant wijken zeg maar, of vanuit een volte 6 meter wijken naar een grote volte. Wat je ook kunt proberen (moeilijker) is een gebroken lijn wijken, eerst van de kant af en dan er weer naar toe.
*en mocht je nog een mid nodig hebben.... Knipoog *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:05

Urielle schreef:
Is dat bij zowel het wijken voor het rechter- als voor het linkerbeen?

Ik zou eens proberen om de eisen even iets te verlagen, dus op de driekwartlijn afwenden en dan naar de foute kant wijken zeg maar, of vanuit een volte 6 meter wijken naar een grote volte. Wat je ook kunt proberen (moeilijker) is een gebroken lijn wijken, eerst van de kant af en dan er weer naar toe.
*en mocht je nog een mid nodig hebben.... Knipoog *

Nou , nee...daar ben ik dus vorige week achter gekomen Clown Ze wijkt heel goed voor links, maar voor mijn rechterbeen niet. Dan blijft ze óf gewoon rechtdoor lopen óf ze wijkt naar rechts Clown

LAURA_SHE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:43

Ik heb ook dat ik maar een kant op kan wijken met een manegepaard. Ik doe dan meestal met het losrijden veel op de hand rijden die ze 'moeilijk' vind en veel aan de stelling werken (Ik weet niet of je paard wel stelling heeft?). Meestal wend ik ook 5 meter achter de A/C af zodat het minder lijkt om 5 meter te wijken (Ik rijd L1 dus ik moet 5 meter). En ik probeer elke keer te oefenen als ik op haar rijd (rijd elke week op iemand anders:P). Het gaat nu al veel beter, meestal heb ik nog net geen 5 meter maar 4 ofzo Knipoog. Ik hoop dat je er wat aan hebt !

_Maurits_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:18

Zoals Urielle al zegt, misschien kan je een volte rijden en die dan al wijkend vergroten. Of anders misschien eerst een klein stukje pakken, dat je op de binnenhoefslag gaat rijden en dan naar de hoefslag toe wijkt. En dat kleine stukje dan steeds groter maken.
Hoop dat je het kan gebruiken! Knipoog

Roomys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:06

op de volte beginnen.. gewoon veel oefenen Ja