Raquelle (Haarlem x Armstrong) @ Springwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rochiril

Raquelle (Haarlem x Armstrong) @ Springwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 20:00

Iedere week probeer ik een parcourtje te springen met Raquelle. Ze heeft in het verleden L gelopen en ik heb haar afgelopen zomer opgepakt en in de winter wat oefenwedstrijden gereden. Het zomerseizoen starten we officieel in de B. Vork
Raquelle is een 8-jarige merrie met een heel lange gebruiksaanwijzing. Er is geen peil op te trekken wat voor truken ze die dag weer uit de kast zal trekken Nagelbijten / Gniffelen Maar een ding is zeker, springen wil ze altijd, met *iets* teveel enthousiasme. Nors opkijken Ze is vrij hectisch, iets wat er waarschijnlijk nooit helemaal uit zal gaan. Scheve mond COntrole heb ik nu wel, het heeft lang geduurd, maar het blijft met deze merrie het vaak op akkoortjes gooien. We zijn benieuwd wat ik er van bak deze zomer.
Genoeg.... de foto's, die helaas niet geweldig zijn. Samenloop van omstandigheden Knipoog

Afbeelding
Tja geen idee wat ik aan het doen was, een springzadel blijft wennen voor mij Lachen

Afbeelding
even doorvragen naar binnen.

Afbeelding
in het parcours op 1m.

Afbeelding
later nog een steiltje op ong.1.15m.

Afbeelding
Aanrijden op de oxer. Apart om eens te zien. Het ziet er vrij hectisch uit, hoewel dat op het moment voor het gevoel wel meeviel. Handen mogen lager dat wel Knipoog

Afbeelding
De oxer op 1.15m. Zoals je ziet, het aanrijden lijkt hectisch, net voor de sprong en op de sprong zelf gaat het prima. Haha!

Commentaar en tips altijd welkom, hou er wel rekening mee dat dit moment opnamen zijn, die toch net een wat ander beeld geven dan het geheel. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Rochiril op 30-03-07 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Oliebollie

Re: Raquelle (v. Haarlem) @ Springwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:01

leuk paardje Lachen vind het er wel leuk uitzien Haha!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:05

jammer van de foto's, maar het lijkt me een leuk paardje. Aparte aftekening aan het hoofd trouwens. Leuk!
Die gebruiksaanwijzing zal je best wel een keertje begrijpen hoor!!

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 20:08

Dat is het hem juist met dit paard, helemaal begrijpen zullen we haar nooit. Die eigenwijze aftekeningen maken het helemaal af en passen helemaal bij haar. Dat we haar nooit helemaal zullen begrijpen geeft niet, als je haar in haar waarde laat gaat het allemaal best.

Vond overigens nog een filmpje van een tijd geleden in het A. hier toont ze nog vrij hectisch (vooral te zien in het ruggebruik), maar het is al behoorlijk verbeterd. Haha!
http://www.youtube.com/watch?v=i6xEXHVtTFk

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:22

Springen kan ze als een kei! Zie wel meteen wat voor een heethoofd het is! Tong uitsteken Denk trouwens niet dat je jouw handen veel lager kon houden op die ene foto in verband met haar hoge halshouding. Ik ben in ieder geval blij dat ze were ok is, heel veel succes! Misschien kom ik eens kijken Knipoog

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 20:25

Bedankt Charlotte Lachen
Voor het beeld is het natuurlijk mooier als ik mn handen wat lager zou houden, maar ja in het heetst van de strijd hè Knipoog
We zijn dit seizoen weer op het wedstrijdterrein te vinden, dus meetings zijn altijd leuk Haha!

Solvej

Re: Raquelle (Haarlem x Armstrong) @ Springwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:57

Wat een leuke merrie Claire! Die witte kop Haha! echt leuk! Gaat vast helemaal goedkomen op wedstrijd!!

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:44

leuke foto's van raquelle, gelukkig gaat het al een stuk beter Lachen

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:09

Ik vind het een leuk paard Lovers
Het ziet er goed uit hoor.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:11

mooi paard!!! ziet er leuk uit!!!!
ff offtopic....wat moet je ookweer voor de link van je plaatje zetten zodat je m later gewoon als foto kan zien???

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:14

Ik wil je er even opwijzen dat je supergoed meegaat!
Enorm leuk beest, ik denk dat het juist die truckjes van haar zijn die haar zo leuk maken.
Want zo'n standaard paard, die alles perfect doet is natuurlijk niks aan.
Enzoals je zelf al zegt, die bles maakt het helemaal af!
Ik vind dat je een super paard heb, en jullie rijden leuk samen!
Ik hou wel van een beetje karakter en pit!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:17

Leuk paard, lekker wakker!
Vind het paard ook een leuk koppie hebben!

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:58

het springen ziet er netjes uit Knipoog blijf zo doorgaan Haha!.. veel succes,, het komt vast wel goed Haha!

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 12:10

Ik ben een beetje laat, maar goed, had weinig tijd. Bedankt allemaal voor de leuke reactie Haha!
@solvej: die witte kop? haha best leuk ja, behalve als ze verhaart... zucht, als ik uit de stal kom zie ik eruit als een sneeuwpop Haha!
@Scotty: Ik blijf het ook een uitdaging vinden, het is nooit een dag hetzelfde. Maar soms als ik iedereen weer netjes in de dressuurles zie rijden, en zij loopt weer te draken en te stieren, droom ik er ook wel eens van dat ze iets braver zou zijn Tong uitsteken