Hij doet zijn best, en niet elke sprong gaat nog even goed. Daarbij was hij niet helemaal in vorm gisteren.
Hier alvast deel 1, wellicht komt er nog een deel 2 t.z.t.
De instructeur:

We beginnen met de een klein stukje warmlopen:

Ben hierin vooral niet te lief, kantel her en der, en laat vooral niet los, dit kan het latere springen negatief beïnvloeden:

We gaan beginnen met de eerste stap. Op zijn plaats, goed tegen de hand, galloperen:

Hierna volgt de eerste beheerste sprong, Capriool genaamd. De bok in de lucht wil niet altijd lukken voor de camera:

Probeer hierna een Levade. Schuif je achterhand er wat onder, ga mooi zitten, en doe het vooral op je gemak
:
Na al deze zware oefeningen is het ondertussen wel genoeg geweest. Het baasje is je beu, de hoeveelheid omstanders neemt toe, de camera's worden gepakt, en de lol is eraf. Eindig nu met een Spaanse pas:

Is je baasje je nou écht beu, kun je dit beter niet elke dag oefenen, dan is de kans groot dat je binnen de kortste keren dakloos bent. Kan je baasje er wel om lachen, kun je deze oefeningen dagelijks herhalen, zodat je snel klaar bent voor het grote werk, zoals mensen dat noemen: Wenen!
Met dank aan Toekie voor de goede kwaliteit fotos, en met dank aan mijn altijd lieve en meewerkende Stitch voor het fantastisch mooie en prettige beeld dat deze fotos geven over onze vorderingen in de dressuursport.
Commentaar is niet nodig, daar heb ik les voor, en ik vond mezelf al heel stoer dat ik mijn setjesloze, laarzenloze, en met slof op de foto stuiterende paard op bokt durfde te zetten.
Morgen hopelijk na anderhalf jaar een keer gewone rijfotos, hihi!

En stiekum krijgt ie het ook altijd voor elkaar om grappig te zijn, hoe erg ik hem ook kan wurgen

Ik heb een voorstel; als jij en Stitch nou weer een paar Spaanse rijschool-oefeningen doen, dan schiet ik betere plaatjes. Oja, wel met stang en trens!! Eitje... toch?