Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

TeeGee schreef:Met een sporenbandje of iets dergelijks je beugels aan je singel maken. Ik heb er zelf nog nooit mee gereden maar mijn lesgenoot moest hier ook mee rijden omdat ze haar benen niet stil kon houden.
boeflover schreef:TeeGee schreef:Met een sporenbandje of iets dergelijks je beugels aan je singel maken. Ik heb er zelf nog nooit mee gereden maar mijn lesgenoot moest hier ook mee rijden omdat ze haar benen niet stil kon houden.
dat lijkt me niet echt veilig, als je valt kun je geen kant op met je benen en zullen ze dus ook niet zo snel uit de beugels gaan.
onder stil versta ik dat ik niet constant mn benen naar achteren doe wanneer ik ga staan bij het lichtrijden, ik kantel dan kennelijk wat naar voren waardoor mijn onderbenen naar achteren gaan(en ik dus aandrijf, wat niet de bedoeling is want het paard is al snel genoeg van zichzelf en wordt op deze manier ook traag voor de been hulpen).

Born2BCrazy schreef:Nee niet superveilig, maar is ook niet bedoeld bij een jong paard oid..
Neem aan dat de TS zijn/haar paard wel goed kent en er redelijk op kan blijven zitten..
Kan met zonder beugels ook gebeuren toch? Als ie dan een keer goed bokt en je zit niet zo vast, vlieg je er ook af..
Het is zoals gezegd niet echt veilig, maar het werkt wel
in het begin is het heel rottig maar je went er vanzelf wel aan
succes ermee..