Hakken niet goed uitdrukken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mriinaa

Hakken niet goed uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 20:57

Weet niet of er al een topic over is, zoekfunctie doet het niet Bloos
Als ik aan het rijden ben op de linkerhand, en ik leg m'n benen op z'n plek (voor mijn gevoel ver naar achteren) dan kan ik meestal m'n hakken best goed uitdrukken, aan beide kanten. Maar ga ik op de rechterhand rijden, dan kan ik opeens m'n rechterhak met geen mogelijkheid meer naar beneden krijgen. In stap gaat het meestal wel, maar na een paar minuten die houding te hebben aangenomen krijg ik kramp in mn benen. In draf lukt het me helemaal niet.
Wie kan mij helpen?

boeflover

Re: Hakken niet goed uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:28

je zou is aan je instructrice of een toeschouwer kunnen vragen of je ze niet héél erg ver uitdrukt.. als je het heel erg overdreven ver doet kan het idd pijn gaan doen. probeer er anders is ietsje minder op te letten, dan heb je hem misschien wel in de juiste houding?

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 21:31

boeflover schreef:
probeer er anders is ietsje minder op te letten, dan heb je hem misschien wel in de juiste houding?

Nee dat werkt niet. Dan gaan m'n hakken echt heel ver omhoog. Als ik er nog minder op let, gaan m'n benen nou juist weer heel ver naar voren, en ik ben er nu aan het werken dat m'n benen wat verder naar achteren liggen.

witte_spook

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:32

gewoon even ter info:
Waarom drukken mensen hun hakken uit? je mag helemaal geen druk uitoefenen op de beugels? Die druk moet net zo licht zijn als de lichte hulpen [die niet te zien zijn] met drijven.

Ik heb gewoon mijn voeten recht. Kijk ook eens naar de dressuur amazones, daar zie ik ook geen uitgedrukte hakken.

Dus waarschijnlijk hoef je je helemaal geen zorgen te maken Lachen doe gewoon de beugels 1 gat langer en ga lekker rijden Lachen

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 21:33

Iedereen heeft z'n hakken recht ja. Maar bij mij staan ze ongeveer in een hoek van 45 graden naar boven! daarom wil ik er wat aan doen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:44

ik heb dit ook, ik ging het dus ook navragen drukte ik ze dus ook te ver uit..

Zoel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:16

De kramp komt doordat je spieren gaat gebruiken die je normaal niet gebruikt en je hakken moet je eigenlijk als het ware naar beneden drukken omdat je met je kuiten moet drijven en niet met je hakken.

Doordat je je hakken naar beneden drukt wordt je zit ook beter en ga je dieper in het zadel zitten als het ware, weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen.

Rij zonder zadel om te leren je benen lang te maken en te houden of rij zonder stijgbeugels... dit helpt ook altijd!

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:26

Bekijk het eens anders en probeer eens je tenen op te trekken ipv je hakken uit te drukken!
Laat je tenen naar je knieën wijzen, komt de algemene ruiterhouding ook ten goede.