Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
Ntlie_ schreef:Die van mij is ook al wat ouder (bijna 26) en heeft er ook wel eens last van, vooral als dr ijzers er alweer wat langer onder zitten. (Nu heeft ze net nieuwe ijzers dus loopt ze weer een stuk beter).
Maargoed, ik probeer mulle paadjes zoveel mogelijk te vermijden, laat haar actief doorstappen en niet met dr hoofd over de grond slepen zodat ze niet meer oplet..
En als er dan een mul stuk of een hobbel of iets anders aankomt waar ze over kan struikelen, drijf ik even en zeg ik altijd 'pas op' dan let ze ook wel op.

Cassidy schreef:Ondanks de leeftijd moet je nog wel proberen om haar een beetje verzameld te rijden. Achterhand eronder, voorhand optillen. Een paard struikeld op het moment dat hij loopt te sloffen.
Ik weet niet of je paard op blote voeten loopt of ijzers heeft, maar de smid zou wat aan de hoeven aan kunnen passen dat ze makkelijker afrolt, en niet meer zo vaak struikelt.
El_Beauty schreef:me nicht heeft een paard van 31 maar die loopt nog helemaal geweldig net een 5 jarig paard.. doet ze af en toe ook nog onderlinge concours mee.. veel oude paarden zijn ingezakt en heb flinke kuilen boven de ogen zitten.. deze pony heeft dit beide niet.. maar je kan makkelijk met een oude pony rijden en ook redelijk intensief maar je moet goed naar het paard luisteren als het echt niet meer gaat ga lekker buitenritten rijden en doe nog b.v 1 keer in de week lekker met haar in de bak rijden.. als de batterij op is is die ook op en ga haar dan ook niet dwingen om intensief te rijden..
Alyssa_x schreef:hallo,
Is er niet iets verschoven in haar been Waar ze aan geopereerd is..En dat ze daar last van heeft en daarom steeds struikeld..?
Veel Sterkte nog met ryden