Sambrero @ work, Klaar voor wedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

faxa

Sambrero @ work, Klaar voor wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 17:05

Hee,
Vandaag was het zulk lekker weer dat ik aan mijn moeder gevraagd had om even wat foto's en filmpjes te maken.
Vooraf: Ik heb Sam nu een jaar en het gaat een stuk beter dan in het begin. We hebben net een diepte punt gehad maar gelukkig gaat het nu aardig goed! De foto's staan verder niet op volgorde.
Graag tips maar wel aardig blijven.
Owja, geen cap is eigen keuze.
Eerst:
Afbeelding
En nu:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sisco4life

Re: Sambrero @ work, Klaar voor wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:08

Phoe, of je wedstr. klaar ben kan ik niet zeggen, geen ervaring mee. ^Probeer hem meer rond te laten lopen maar niet te diep. Dat zie ik nl steeds in je foto's. Voorderest: Kapstokken Lachen en ja, je paard is mooi maar je kan beter naar voren kijken Knipoog

Succes met um!
Even ter illustratie:
Afbeelding

Voor de loodlijn
op de loodlijn ( goed )
achter de loodlijn
Laatst bijgewerkt door Sisco4life op 27-03-07 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:09

Ik zou zeggen dat je nog niet klaar bent voor wedstrijden, puur omdat je paard constant (op de foto's althans) te diep loopt en dat gaat je erg veel punten kosten.
Zodra je de neus van je paard er meer uit rijd kan je zeker aan wedstrijden denken.
Een superleuk paardje heb je trouwens!!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:13

Leuk paard heb je.

Maaruh je heb geluk dat je moeder je niet flink op je flikker geeft, dat je zonder cap rijd.. zou die van mij wel doen iig.

of je wedstrijdklaar bent.. hmmjah je kan het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis he.

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:13

Ziet er al aardig uit alleen of je klaar bent voor wedstrijden dat denk ik nog niet helemaal maar je kan het altijd proberen?!,hij moet zowieso veel actiever en die achterhand moet er wat meer onder dan zal die ook wat omhoog komen.Dit hoeft op zich nog niet zo héél veel maar zeker wel iets! Ook lijkt die nog niet helemaal los. Rijd veel volte's goed om je binnenbeen,slangenvolte's,overgangen etc en probeer mooie takt te behouden in het zelfde tempo. Knipoog Succes verder! Vork

Edit: Actiefer met een f (ben weer lekker bezig zég)-> actiever
Laatst bijgewerkt door Dancertjje op 27-03-07 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:15

Ben het wel met mijn voorganger eens. Hij loopt erg achter de teugel. Hij gebruikt zijn achterbenen niet dragend maar stuwend waar door het beeld geeft alsof hij in twee delen loopt.
Hij zoueigenlijk zijn neus meer naar voren en beneden moeten gaan doen om beter over de rug te kunne lopen en dan komt het achterbenen werk ook makkelijker mee.
Krijg je wel les?
Nou wens je heel veel succes met het verdere trainen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:15

Inderdaad, die achterhand moet ana het werk en moet gaan dragen, hij loopt wel in de krul, maar niet nagefelijk, loopt niet goed over de rug.

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 17:18

Ik krijg 1x in de week prive les. Over die achterhand klopt precies. We zijn al bezig met zijn achterhand meer 'aan het werk' te krijgen alleen gaat dit niet zo snel.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:22

Oke, dat is super, dit is ook moeilijk voor een paard, maar ik zou nog even wachten met starten, tot dat goed in orde is.

Noortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:23

Mooi paard!
Leuke foto's ook Ja

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:28

faxa schreef:
Ik krijg 1x in de week prive les. Over die achterhand klopt precies. We zijn al bezig met zijn achterhand meer 'aan het werk' te krijgen alleen gaat dit niet zo snel.
Goedzo! Knipoog Dit is inderdaad een wat langer proces,maar geef niet op! De bespiering moet ook gelijdelijk beter worden zodat je paard het ook beter aankan. Knipoog Overgangen Stap-Galop,Galop-Stap werken vaak ook goed ze worden er vaak lekker scherp van en je hebt meteen rem-gas control Knipoog

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:32

Rijtechnisch is het zeker nog niet in orde...ik zou nog even heerlijk gaan blijven doortrainen! Je kan beter een paar niveau`s verder zijn....Idd de achterkant er meer onder en dan gaat eht van voor ook veel fijner....

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:36

Leuk paard en mooie foto's maar vind die eerste foto van "toen" er beter uit zien! had je toevallig dezelfde kleren aan of zijn dat je rijkleren? Tong uitsteken

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:42

Ik zou zeker nog geen wedstrijden rijden, maar eerst een beetje nog die puntjes afwerken die al eerder genoemd zijn.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:48

inderdaad z'n neus er meer uit rijden. Dan kun je meer de achterhand eronder krijgen. Als hij zo diep loopt, is dat veel moeilijker.
Zegt je instruktrice daar niets over?

Leuk paard trouwens!

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:49

leuke fotos Haha!
Oja nog een tip, kijk voor je en niet naar de manen Knipoog

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:52

Ik zou meer van achter naar voren rijden. Dit zou op je wedstrijden wel eens beetje negatief kunnen worden toegerekend zoals je rijd op deze manier. Let ook op je algehele houding, goed naar voren kijken en die tenen naar binnen. Denk dat je beter eerst nog wat kunt gaan aftasten met neusje eruit, nek lager instellen, nek hoger instellen, dat je dat iig totaal onder controle hebt.