nieuwe paard ff showen (Z1)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

nieuwe paard ff showen (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 21:51

Sinds kort (kleine 4 weken) rijd ik dit paard (en nog 2 jonge paarden) voor mijn trainer, naast mijn eigen paard natuurlijk. Hij heet Dexter en is een 10-jarige Duits gefokte ruin van Donnerschlag.
Er was een tijdje niks mee gedaan en toen heeft m'n trainer hem een paar weken geleden opgepakt om weer aan het werk te gaan. Dexter heeft Z1 drs gelopen, maar heeft weinig wedstrijdervaring (direct M2/Z gestart). Ik ben vooral bezig met het rijden naar ontspanning en de juiste afstemming tussen ons tweetjes te vinden, de oefeningen opzich doet hij vrij aardig. De was pas de tweede x dat we in de buitenbak rijden (die was eerst te nat), dus hij was wat frisje, naast het actieve dat hij normaal al aan zich heeft en helaas was de bak vrij zwaar omdat die net gesleepd was. Ik zou zeggen kijk maar eens wat jullie ervan vinden, het loopt nog niet helemaal zoals het moet, maar ik rijd hem dus ook maar kort. En ach je moet er van houden hè Knipoog

Ohja misschien kleine kanttekening toen ik begon met hem was hij vrij sterk op rechts, dat is inmiddels meestal weg. Wat hij wel vaak doet is zijn lip optrekken van pure ijver Clown je hoort hem ook heel goed smakken op het bit. Vork

Schouderbinnenwaarts links/rechts
1. Afbeelding
2. Afbeelding

Inzet appuyment, hij kantelt hier wat, puntje om nog aan te werken. Mijn broertje kreeg echt geen beter moment erop helaas
3. Afbeelding

Dit geeft naar mijn mening al best een fijn beeld
4. Afbeelding

Middendraf
5. Afbeelding

Normaal drafje
6. Afbeelding
7. Afbeelding

Happy galopje (hij werd al donker)
8. Afbeelding

De nek mag er iets meer op
9. Afbeelding

Stap tussen eenvoudige galopwissel
10. Afbeelding

Enthousiast weer aangaloperen vanuit de stap
11. Afbeelding

Mooiere houding al in galop
12. Afbeelding

Nogmaals middendraf
13. Afbeelding

En als afsluiting een vrij aardig drafje
14. Afbeelding

brand los zou ik zeggen Vork

_Moonwalker_

Re: nieuwe paard ff showen (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:53

Leuk paardje heb je daar!!!
Ziet er goed uit zo te zien..

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:58

Heel leuk paard! Het ziet er, op een paar puntjes na die je zelf al noemt, al erg goed uit! Zeker omdat je 'm waarschijnlijk nog maar pas hebt. Veel plezier ermee hoor!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:03

Wat een knapperd zeg! Jullie vormen al in zo'n korte tijd een leuke combinatie, wat nog kan en zeker zal groeien! De spanning zie je idd, wat je zelf al zei, al terug op enkele foto's. Probeer zelf je handen niet TE hoog te houden maar probeer dan beter de teugels iets korter te pakken. Bang dat je de stang teveel bijpakt? Laat die dan wat losser hangen.

Verder zitten jullie op de goede weg en ik ben benieuwd hoe hij in het echt ziet! Denk nog wel lekkerder! Knipoog

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:21

Ben het met Saskie eens Knipoog Je teugels moeten een stukje korter Lachen En ondanks de spanning heb je behalve je eigen beestjes ook deze lekker aan het lopen Knipoog Succes ermee

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:52

Lijkt zo een leuk paard, hoe groot is hij? Je moet inderdaad je teugels korter doen (dit stoort behoorlijk), waardoor je je handen netter voor je neer kunt zetten. Dit zal het beeld aanzienlijk verbeteren!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 22:58

Thx voor de reacties.

Jullie hebben helemaal gelijk wat betreft de teugels / mijn handen, mij was het ook al opgevallen en het verstoort het beeld idd. Ik ben idd wel nog wat bang om de stang er te hard bij te pakken, want zo handig ben ik (nog) niet met die 2 teugels Clown Ik heb het idee dat ik ze niet altijd zo lang heb, maar dat zal toch wel zo zijn en vloeit denk ik voort uit het feit dat ik mijn eigen paardje net al gereden, die behoorlijk lastig was en makkelijker loopt als ik de teugels dan iets langer laat.

Maar dan nog, wel een puntje om aan te werken (en nog zoveel anderen Vork )

edit. bijna vergeten @ Sjaantje, groot? haha hij is niet zo groot, maar 1.62/1.63, eigenlijk vrij klein dus, hij is wel vrij breed/dik

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:04

Steph, leuke foto's hoor! Leuk om Dexter nou eens op afbeelding te zien Haha! Jullie zijn een leuke combi, het meeste commetnaar is denk ik al wel gezegt Haha!!

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:10

Leuk paard... Lachen Ziet er echt super uit! (zeker in zo'n korte tijd)
Heel veel sucesvast!
Even 1 dingetje: Waarom rijd je nu al metStang&Trens? Gaat het dan beter of hoe? Geen commentaar hoor, gewoon een vraagje! Lachen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 07:26

Leuk paard Haha! Vind het er niet verkeerd uit zien, meeste commentaar is al gegeven. Wel leuk dat je zo'n paard mag rijden van je trainer Haha!. Nog succes met je wedstrijden!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 07:27

Hij is leuk steph Haha! Haha!
Ziet er netjes uit voor die 4 weken! Zoals al gezegd is teugels iets korter en je handen naar voren, dat maakt 't plaatje helemaal af Ja

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 07:34

als je hem pas 4 weken geleden hebt opgepakt, zou ik lekker met een normaal trens hoofdstel rijden, zeker als je zelf nog nooit stang en trens ervaring hebt!

Verder zal hij eerst 50 kilo kwijt moeten raken voordat je echt lekker met hem weg kan rijden! Maar gelukkig heb je dat zelf ook wel door gezien je eigen commentaar.
Je bent goed bezig nu maar hopen dat hij snel in conditie komt!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 07:35

wat een gaaf dier zeg, helemaal mijn type en vind het er heel goed uit zien, idd die nek maar goed trainen en dat komt vast wel goed heel veel succes de 15e april

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 07:50

Dat hij zijn hoofd kantelt in het appuyement komt waarschijnlijk omdat hij in het begin zo sterk was op rechts!

Vind het een leuk paard maar inderdaad wat kroket-achtig aandoen (leuk bedoeld hoor), hij mag inderdaad wel iets afslanken, denk dat zijn bewegingen dan ook wat beter tot zijn recht zullen gaan komen.
Leuk dat hij de oefeningen op zich wel goed doet maar dan snap ik ook niet waarom hij niet gewoon lekker fijn op een trensje gereden wordt als het dier pas weer zo n 4 weken aan het werk is…

Leuke combinatie trouwens zo hoor!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 07:54

Randy01 schreef:
Dat hij zijn hoofd kantelt in het appuyement komt waarschijnlijk omdat hij in het begin zo sterk was op rechts!

Vind het een leuk paard maar inderdaad wat kroket-achtig aandoen (leuk bedoeld hoor), hij mag inderdaad wel iets afslanken, denk dat zijn bewegingen dan ook wat beter tot zijn recht zullen gaan komen.
Leuk dat hij de oefeningen op zich wel goed doet maar dan snap ik ook niet waarom hij niet gewoon lekker fijn op een trensje gereden wordt als het dier pas weer zo n 4 weken aan het werk is…

sorry hoor maar toen ik dit las kreeg ik me toch een gigantisch lachbui. Clown .

verder heb ik erniet veel verstand van ik vind ht een leuk dier en verder zeg je zelf al genoeg kwa commentaar Haha! .

gr gemma

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 07:55

.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 07:56

luna1 schreef:
Randy01 schreef:

sorry hoor maar toen ik dit las kreeg ik me toch een gigantisch lachbui. Clown .

verder heb ik erniet veel verstand van ik vind ht een leuk dier en verder zeg je zelf al genoeg kwa commentaar Haha! .

gr gemma

OH jeetje ik heb het echt niet rottig bedoeld hoor maar het is gewoon een vrij gedrongen beestje en TS zei zelf ook dat hij vrij breed is (gewoon robuust waarschijnlijk; hahaha…ben ik ook)…

Maar is echt niet rottig bedoeld!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:17

He steph!
Gaaf beessie! Ik vind het er leuk en ontspannen uitzien Lachen
Veel plezier nog met Dexter!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:54

Randy01 schreef:
Vind het een leuk paard maar inderdaad wat kroket-achtig aandoen (leuk bedoeld hoor)

Wij noemen dat altijd een Unox Haha!

Een leuk dier, maar inderdaad; teugels 20 cm korter en dan je hand mooi voor Ja

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 09:34

Bedankt voor de reacties allemaal!

@celintjuh, ik rijd hem met ST, omdat ik hem binnenkort al direct Z1 start. Hij loopt ook iets makkelijker op ST, dan kun je hem iets beter nuanceren, maar ik rijd hem ook afentoe op een normale trens hoor.
@amondi, de eerste paar x heb ik hem ook met een normale trens gereden, maar ik wil graag leren rijden met ST en dat leer ik niet zonder het te proberen/oefenen. Mijn trainer helpt trouwens vrij vaak, dus ik ben niet in het wilde weg alleen aan het proberen.
@Randy01, dat kantelen komt idd waarschijnlijk doordat hij eerst vrij sterk was. En haha jouw opmerking van het ‘kroket-achtig’ typeert hem wel idd *lol*. Misschien dat je me verkeerd begrepen hebt btw, ik zelf rijd hem zo’n kleine 4 weken, mijn trainer had er daarvoor alweer een paar weken mee gewerkt en zijn vrouw had er ook wat mee rondgehobbeld.
@Sjuimpje, daar ga ik nu alleen nog maar beter op letten! Lachen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:43

jaggie schreef:
Thx voor de reacties.

Jullie hebben helemaal gelijk wat betreft de teugels / mijn handen, mij was het ook al opgevallen en het verstoort het beeld idd. Ik ben idd wel nog wat bang om de stang er te hard bij te pakken, want zo handig ben ik (nog) niet met die 2 teugels Clown Ik heb het idee dat ik ze niet altijd zo lang heb, maar dat zal toch wel zo zijn en vloeit denk ik voort uit het feit dat ik mijn eigen paardje net al gereden, die behoorlijk lastig was en makkelijker loopt als ik de teugels dan iets langer laat.

Maar dan nog, wel een puntje om aan te werken (en nog zoveel anderen Vork )

edit. bijna vergeten @ Sjaantje, groot? haha hij is niet zo groot, maar 1.62/1.63, eigenlijk vrij klein dus, hij is wel vrij breed/dik

Oké, was gewoon een vraagje hoor. Wel jammer, maar hij toont door zn front wel iets groter.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:41

Leuke combinatie, fijn dat je dit dier mag rijden!
Ik heb het idee dat je er vrij veel druk op zet, dit gaat wat ten koste van het ruggebruik en misschien dat hij daarom zijn kruis nog wat hoog houdt?
Als die spanning weg is gaat dat vast beter.

Succes ermee, wel laten weten hoe je wedstrijd ging he! Nieuwe foto's!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:51

Leuk paard Steph!
Commentaar is eigenlijk al wel gegeven Lachen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:01

Leuke foto's, en een leuk paard! Ziet er goed uit voor zo'n korte tijd! Commentaar is al gegeven. Lachen

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:21

Kei leuk!
k heb wat puntjes voor je;
Fouten op je handen (piano handen, gekanteld en iets meer voor je want het lijkt of je ze zowat in je buik hebt zitten, en handen iets lager)
En je onderbenen iets meer terug
Verder ziet het er kei leuk uit, maar je hebt ook je eigen commentaar al gegeven waar ik het mee eens ben!:)