Quilvana v/d Kapel [Dressuur & Springen]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Quilvana v/d Kapel [Dressuur & Springen]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 13:49

Hoi hoi,

gisteren heeft mijn zusje nog eens een paar foto's genomen. De foto's zijn wel van het begin, want daarna heeft zij zelf ook nog gereden. Op de foto's loopt ze dus nog niet helemaal ontspannen. Het is pas na een 20-tal minuten dat ze echt fijn loopt, wat niet abnormaal is aangezien ze dan pas warm gelopen is. Ik vind het er wel al leuk beginnen uitzien, zeker als je weet vanwaar we komen, en hoe hard we ons best doen Knipoog

Commentaar mag, maar hou het wel vriendelijk aub. We doen enorm ons best, we hebben deze winter niet veel kunnen trainen en zijn nu pas sinds enkele weken bezig. Ze is nog redelijk jong, en ik rijd haar nog maar anderhalf jaar, waarvan 2 winters waarin we amper hebben kunnen rijden.
Zelf zal ik ook een beetje commentaar geven bij de foto's Lachen

Toch moet ik ook nog meer op mijn handen letten, die moet ik op sommige foto's echt nog hoger en recher houden. Maar eens ik ze beter aan het lopen en aan het been heb, kan ik meer op mijn houding letten. Dus da's een werkpuntje Vork

Voor mij kijken, hakken iets lager zodat mijn kuit er meer aan komt.
Afbeelding

Afbeelding

Achterhand moet er meer onder gereden worden, haar neusje mag er iets meer uitkomen. (maar deze foto's zijn heel in het begin getrokken, als haar spieren warmer zijn, wordt ze vanzelf veel nageeflijker en lichter in de hand, en gaat ze ook meer ontspannen)
Afbeelding

Afbeelding

Hakken omlaag Bloos
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan een paar sprongetjes, uiteraard hebben we eerst enkele kruisjes gesprongen en dan de rechte langzaam wat opgebouwd, maar de foto's van de lagere sprongetjes waren helaas telkens te vroeg getrokken..
Het lijkt wel of ik in de camera spring Clown
Afbeelding

Afbeelding

Deze vind ik de mooiste springfoto die er ditmaal tussen zit.. Lachen alleen, die tippen naar binnen!! Vork
Afbeelding

En als afsluiter.. haar lieve hoofdje waar ik helemaal verliefd op ben Lovers
Afbeelding

Zo, dat was het dan.. Doei!

Imitador

Re: Quilvana v/d Kapel [Dressuur & Springen]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:56

Probeer je beugels eens twee, drie gaatjes langer en maak ze weer korter als je gaat springen. Sommige foto's zien er echt super uit, ze kan veel meer dan dat je nu soms ziet. Meer ontspanning en je been en hand lang/los zal denk ik al veel helpen. Kijk bijvoorbeeld naar foto 5 en 6. Hier zie je zelf denk ik ook wel dat je heel erg in elkaar kruipt. Het zou je paard ten goede komen als je langer ging zitten en meer toestond met je hand. Lekker los. Ga anders eerst wat verder met je dressuurbasis voor je gaat springen. Verder, het is een leuk paard dat leuk kan lopen, en ze kijkt vrolijk, maar jij kunt vooral in je houding nog wel wat doen voor een mooier plaatje en het beter lopen van je paard.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:58

Gelukkig was het zo'n lekker weer. Jullie bak ligt ook aardig droog. Het lijkt soms wel of ze iets op de voorhand hangt, kan ook momentopname zijn, ...
Hoe oud is ze nu?
En als je rechter zit, ziet het geheel er al veel leuker uit. Tong uitsteken

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:59

Leuke foto's maar je kan het beste als je gewoon rijd je beugels wat langer maken dan kan je ook beter je hakken uitdrukken.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 14:01

dank je voor de zeer duidelijke en bruikbare commentaar! Ja
ik zal er op letten!
vanaf woensdag krijg ik ook weer les, dat houdt in: eerst een goed half uur werken aan de dressuur, dan nog wat springen.
Verder krijg ik ook nog dressuurlessen van de vrouw die haar inreed. Maar daar gaan we na de paasvakantie weer mee beginnen. dus hopelijk wordt ik dan weer wat bijgeschaafd Knipoog

Beugels nog langer Schijnheilig Ik zal het eens proberen! Ja Maar dan komt mijn springverleden weer te veel naar boven denk ik Bloos Maar ik zal er echt trug eens aan proberen te wennen! Haha!

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:02

Leuk paardje!
Alleen je beugels lijken wel heel erg kort. Met springen is dat oke, maar met dressuur zou ik ze langer maken. Cool
Verder springt hij leuk! Pling

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:04

BlanCarla schreef:
dank je voor de zeer duidelijke en bruikbare commentaar! Ja
ik zal er op letten!
vanaf woensdag krijg ik ook weer les, dat houdt in: eerst een goed half uur werken aan de dressuur, dan nog wat springen.
Verder krijg ik ook nog dressuurlessen van de vrouw die haar inreed. Maar daar gaan we na de paasvakantie weer mee beginnen. dus hopelijk wordt ik dan weer wat bijgeschaafd Knipoog

Beugels nog langer Schijnheilig Ik zal het eens proberen! Ja Maar dan komt mijn springverleden weer te veel naar boven denk ik Bloos Maar ik zal er echt trug eens aan proberen te wennen! Haha!

Ja zal best wennen worden maar als je er eenmaal aan gewend bent zal je merken dat je dan je hakken beter kan uitdrukken en dat het lekkerder zit Haha!

Verder veel succes het ziet er goed uit jullie komen er wel Haha!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 14:05

welshfreak schreef:
Gelukkig was het zo'n lekker weer. Jullie bak ligt ook aardig droog. Het lijkt soms wel of ze iets op de voorhand hangt, kan ook momentopname zijn, ...
Hoe oud is ze nu?
En als je rechter zit, ziet het geheel er al veel leuker uit. Tong uitsteken

Zoals ik al zei: de foto's zijn helemaal in het begin genomen.. dan is haar achterhand nog niet zo actief. Eens ik ze (vlot) aan het lopen heb, kan ik meer letten op mijn houding: mijn hand komt automatisch hoger en rechter (wordt ook nog zachter) en mijn kuit komt meer aan mijn paard (geen afschuwelijk lelijke opgetrokken hak dus Bloos )
Maar we werken eraan omdat steeds vlugger te krijgen (ik moet ze wat sneller aan het been krijgen, iemand daar eventueel tips voor?? Verward , ik probeer wel de hulp te geven, geen reactie, dan een tik en de hulp opnieuw geven (zodat dus niet de hulp + tik beschouwd worden als de hulp zeg maar) maar dat lukt niet altijd (even goed) )

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 14:06

Palm_Dees: ik zal het zeker proberen! Het zal idd doorbijten en volharden worden Knipoog maar ik ga het eens proberen, want het zou wel eens goed kunnen zijn dat het idd werkt Ja Haha! en bedankt voor de tip en het compliment! Lachen

Japadour: *schaam* en voor springen maak ik ze normaal nóg een gaatje korter Bloos

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:18

BlanCarla schreef:
Palm_Dees: ik zal het zeker proberen! Het zal idd doorbijten en volharden worden Knipoog maar ik ga het eens proberen, want het zou wel eens goed kunnen zijn dat het idd werkt Ja Haha! en bedankt voor de tip en het compliment! Lachen

Japadour: *schaam* en voor springen maak ik ze normaal nóg een gaatje korter Bloos

Whaha, je hoeft je niet te schamen hoor Haha! Ik spring ook altijd met mega korte beugels! Vork

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 14:24

Hihi, ben al blij! Haha! Springt veel leuker he Knipoog
Maar wanneer ik hoger ging springen, moest ik ze wel weer een gaatje langer maken, omdat je anders bijna over je paard heenduikeld Haha! dat deed wel raar! maar ging effectief wel veel beter.
Maar nu weer lekker kort Clown

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:25

ik zou gewoon uit mijn zadel kieperen Tong uitsteken
Ja maar ik kan ook moeilijk commentaar geven op dingen die ik niet zie he esther

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:57

Sylvanaa! Lovers

Amai, ik krijg al pijn aan mijn knieën als ik jouw beugels nog maar zie, zo kort. Nagelbijten / Gniffelen
Of ligt dat aan mij?

Tijdens de vakantie komt mijn camera zeker mee! Knipoog

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 14:59

Super!! Meer dan welkom Leonie Ja da weet je he Haha!

Hihi, ja, kwetet Bloos schandalig eh Bloos maar kzal er op letten en op oefenen Ja
En hopelijk zien we het resultaat dan als gij er bent he Clown hihi Haha!
Kijk er naar uit !! Go jij! Go jij!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:29

Ziet der goed uit hoor Haha!
probeer wel je tippen wat naar binnen te draaien en hakken uitrdukken Lachen
ge moogt voor dressuur wel u beugels een paar gaatjes langer doen Clown
maar al bij al ziet het er goed uit hoor Haha!

Kusje Leen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:09

Jullie zijn vooruit gegaan! Ziet er netjes uit.
Ze heeft precies meer bespiering gekregen, begint een mooie flinke dame te worden! Knipoog

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:48

Heey,

eerst en vooral ga ik niet herhelen wat al is gezegt.
Maar dit toch even: jullie zijn echt al heel veel vooruit gegaan!

Ze heeft zo'n lange nek dus ideaal voor het springen. Je zou dan echt haar op zo weinig kunnen doen reageren dat ze haar lang of juist korter (oprichting) maakt in parcour moest het niet helemaal uitkomen. µDus ik zou zien dat je met dressuur eerst ziet dat ze voorwaart-neerwaarts en lang en laag loopt. En dan iets meernaar de oprichting gaan. Dan kan je ook net iets eer verzamelen als je parcour redelijk kort staan. Ik weet het het is moeilijk, heel moeilijk -zeker met zo'n lange nek- maar eens je resultaat boek ben je echt super blij! Geloof mij!
Het springen ziet er ok uit. Maar probeer net dat ietsjes meer na te geven(maar niet terug die oren gaan pakken Tong uitsteken ).
Nog heel veel succes

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 11:38

Danku!! Ja

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 16:03

Nog reacties?? Vork

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:48

hoe zit u??

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 11:46

tassie, wat bedoel je??

Ik heb gisteren drastisch ingegrepen op het 'te kort zitten' Vork Op aanraden van vele onder jullie, heb ik dus gisteren, overmoedig als ik was, mijn stijgbeugels 3 (!!! Ja ) gaatjes langer gemaakt!! En dat dan met mijn 'lange' maat Knipoog (dus niet mijn springmaat Clown )
En ik moet zeggen, viel goed mee!! Haha! (had het erger verwacht Tong uitsteken ) en nu kwam mijn kuit meer aan mijn paard (dus niet die afschuwelijk lelijke hiel Nagelbijten / Gniffelen ) Wel zat het nogal 'raar', maar het viel echt goed mee Ja (voelde me meer 'dressuur' Clown )

Bedankt voor de tip! Het is best wel wat wennen, maar het gaat lukken Haha!

Nu vanavond heb ik springles.. dus nog eens lekker profiteren van de korte maat Knipoog en dan lekker volharden met de 'dressuurstijgbeugels' (behalve in de spingles of op parcours uiteraard Knipoog )

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:03

Wat goed dat je er meteen mee aan de slag bent gegaan! En je neemt het commentaar heel goed op.
Misschien een tip voor je beugels: als je kijkt naar foto drie, daar zit je met je knie halverwege de wrong. Als je knie net onder de wrong zit, dus daar waar het nagenoeg plat is, dan heb je het meeste steun aan die wrongen. Je kunt je been dan helemaal tegen je paard aanleggen en je voeten netjes recht houden. Maar super hoe je gebruik maakt van het commentaar! Als ze dat nou allemaal deden Knipoog

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 12:06

Dat is waar Bloos zie het ook op foto 3 Bloos
En euh, ik moet bekennen, als ik de steigbeugels namat zo met mijn vuist op de gesp, en de stijgbeugels onder je arm, kwam de steugbeugels net tot onder mijn oksel. Dus dat wilt zeggen dat ik nog niet overdreven lang zit Bloos Maar wel een schappelijke lengte nu denk ik Lachen En wat ook fijn is, als ik in mijn beugel wil schieten, vind ik hem meteen! Ja want das net op de hoogte van mijn voet Lachen

Ben echt blij met het commentaar! Ik heb er echt veel aan! Bedankt!! Lachen