ik heb een probleem waar ik erg mee zit! Ik rijd met mijn schimmel merrie (v Sjapoer) momenteel M1 dressuur en dat gaat best netjes maar nu ben ik al wat groter (het kan nog wel) en wil ik mijn pony graag naar de Z rijden (liefst Z2) maar de zijgangen lukken voor geen meter
In de L ging het wijken al niet supper en in de M1 gaat de schouderbinnenwaarts niet helemaal 100% maar t gaat wel redelijk netjes.
Maar ik wil binnenkort in de M2 gaan starten maar e traver wil helemaal niet!
Nu is mijn pony ook best eigenwijs en geeft hij zich tijdens het werk niet helemaal over en gaat vaak in gevecht tegen mijn hulpen
Ik heb zelf ook geen ervaring met de oefeningen op M2/Z niveau en de zijgangen zijn het grote probleem voor de rest lukt het allemaal...
Nu had mijn moeder het idee om een keer iemand erop te zetten die die ervaring wel heeft. Denken jullie dat dit zin zal hebben?
Want als het op deze manier verder gaat heb ik geen zin meer elke keer een gevecht als ik iets vraag wat ze moeilijk vind
Mijn istructeur zecht dat er 2 soorten paarden/pony´s zijn met arabisch bloed het soort dat alles voor je doet tijdens het werk en het soort dat er alles aan doet om er onderuit te komen, mijn pony hoort duidelijk bij de laatste groep..
Wat denken jullie wat ik moet doen? Doorgaan met haar of verkopen?
Groetjes Anne 51.