Hoi!!
Als het gaat om paardrijden ben ik verre van een held..
In het verleden heb ik een zwaar ongeval gehad met paarden en toen ben ik gestopt met rijden. Het bleef echter kriebelen en ik ging mezelf een VZ paard zoeken. Dat begon allemaal goed, tot dat paard me er ook heel gemeen afbokte.
Weer enkele weken thuis in het gips...
Dan leerde ik mijn huidige paard Valentino kennen : hij is echt doodbraaf. Vaak is hij aan de luie kant.
Nu heb ik met hem nog niet vaak buiten gereden.
Een paar weken terug al wel en toen was ie wel n beetje ziek : ik mocht stappen en draven en dat ging echt ontzettend goed!!
Gisterenmiddag ging ik opnieuw buiten rijden. Ik had hem eerst even gelongeerd en hij was echt heel erg rustig. Ik er dan op en hij was meteen heel nerveus. Bij het draven was hij amper te houden.
Opeens schrok hij dan ook van iets en natuurlijk was ik meteen heel erg bang. Ik heb dan nog n paar cirkels gestapt maar was echt als de dood om te vallen en ben dan maar afgestapt...
Nu voel ik me natuurlijk heel erg slecht...
Ik zou vanavond wel terug nogmaals willen proberen maar ik durf het precies niet goed.
Heeft iemand hier tips voor? Binnen rijden kan voorlopig nog niet omdat ze de bak nog aan het aanleggen zijn.
Het is ook niet fijn rijden zo met een paard dat heel nerveus is en zn kop in de lucht steekt bij het minste. Ik heb ook gemerkt dat hij op een hand veel rustiger is...