cavalo rijden...net 2 weken onder het zadel...netjes!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

triessieco

cavalo rijden...net 2 weken onder het zadel...netjes!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 08:54

nou heb gisteren mijn vriend maar even gevraagt om mee te gaan naar stal,zodat hij even wat foto's kon schieten,want het was mooi weer..
sommige zijn wel wat donker maar goed het is te zien..
hij is net 2 weken echt goed onder het zaqdel..hou het nog wel een beetje rustig aan hoor want hij is pas 3..maar toch voor die leeftijd en net 2 weken onder het zadel doet ie het erg goed..
soms hangt ie alleen wat op ze buitenkant,maar we hebben de tijd dus dat komt wel goed..
nou hier de foto's het waren er teveel dus heb de mooiste ertussenuit gepikt.
drafje
Afbeelding
drafje..
Afbeelding
jammer dat deze zo donker is ..
Afbeelding
super schattig koppie
Afbeelding
even halthouden
Afbeelding
dat voetje..Lachen
Afbeelding
mooi
Afbeelding
aparte foto
Afbeelding
jah deze is wat aan de donkere kant maar zoals je ziet kan ie heel mooi strekken..
Afbeelding

nou dat waren de foto's wel zo'n beetje...en wat vinden jullie ervan??

PartoutZ

Re: cavalo rijden...net 2 weken onder het zadel...netjes!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:11

Leuk haflingertje zeg!
Lekkerding hoor Vingers aflikken

Je topic hoort trouwens bij HAW Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:06

Verplaatst van ITP naar HAW.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:13

Leuk paardje doet het goed onder het zadel....

Zou je geen cap op doen?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:19

Twee weken onder het zadel en dan al zo lopen? Ga je niet wat snel? Zou je eerst het paard niet eens recht leren lopen en op zijn eigen benen leren lopen?

Appelsteel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:20

Leuke haflinger. Ik sluit me bij de rest aan kwa cap. Je rijdt hem best erg op de kop, terwijl je hem toch echt eerst op zn eige benen moet leren laten lopen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:24

Ik ben het met de rest eens...

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:41

sluit me bij de rest aan, begin bij het begin. probeer je binnenhand wat meer te ontspannen, rechtop en naast elkaar te houden. t is niet dat het er niet leuk uit ziet, want dat ziet het wel, maar ga niet te snel en sla geen dingen over!

groetjes

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:21

Lepeltje21 schreef:
Twee weken onder het zadel en dan al zo lopen? Ga je niet wat snel? Zou je eerst het paard niet eens recht leren lopen en op zijn eigen benen leren lopen?

Ja

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:25

Lepeltje21 schreef:

dat viel mij ook al op ja.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:29

Een paard van 2 weken onder het zadel hoort niet nagevelijk te lopen. Die moet eerst eens leren zijn balans goed te vinden.
Ik vind het een pracht beestje, alleen laat hem eerst eeng ewoon lekker lager halsje, niet nagevelijk(!!) en gewoon lekker de basis 100% onder de knie te krijgen...

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:38

Goldie schreef:
Ik ben het met de rest eens...

Ik ook

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:09

Leuk paardje erg mooi, Wat de rest zegt zal best zo zijn maar ik zjou het zeker niet kunnen maargoed. hoe groot is hij/zij lijkt best klein namelijk! succes

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:14

Sluit me aan bij de rest Lachen
Maar om het even on topic te houden :
Verder een erg leuk paardje om te zien ! Wat een heerlijke manenbos al zeg !

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:53

Joscaa schreef:
Een paard van 2 weken onder het zadel hoort niet nagevelijk te lopen. Die moet eerst eens leren zijn balans goed te vinden.
Ik vind het een pracht beestje, alleen laat hem eerst eeng ewoon lekker lager halsje, niet nagevelijk(!!) en gewoon lekker de basis 100% onder de knie te krijgen...

dit is wel erg grappig hoor, bestaat er een tijdslimiet wanneer een paard " aan de teugel" mag lopen?? Clown
ik ben het ermee eens dat je haar miss meer lengte mag geven, maar zoals ik het zie loopt de haflinger mooi in balans(en dus redelijk op eigen benen)

probeer heel veel te schakelen in tempo en haar daar zelf haar balans te laten zoeken, let goed op dat je dus goed mee bent met je handen.

het ziet er netjes uit dus ga zo door!! Haha!

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:00

Hm, ik heb m'n paard nu ook net 2 weken onder het zadel,
Rijd nu met langere teugel, en ben eerst bezig om dr te laten ontspannen. Als ik de teugels korter neem, ontspant ze zó veel minder. Dus eerst nog even goed ontspannen te laten lopen met langere teugel Haha!

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:22

hmm... ik snap de reacties van anderen.
werk eerst meer aan ontspanning, en als je hij nog maar 2 weken onder het zadel is, is het dan niet slimmer om een cap op te doen Verward maargoed dat is je eigen keus
verder een prachtig paard Haha!

triessieco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:41

jah dat van die cap daar hebben jullie gelijk in..maar..dat aan de teugel lopen doet ie haast vanzelf..hoef ik bijna nix voor te doen....en voorderest..het tempo en de overgangen zitten er al goed in hij luisterd erg goed en schijnt het leuk te vinden..hij bokt niet en gaat er niet vandoor...dat nagevelijke tjah...denk dat ie zelf gewoon lekkerder loopt als ie ze hoofd zo heb geen idee maar ik hoef er bijna nix voor te doen..en erg strak heb ik de teugel ook niet hoor..maar hij hangt zo n end an nogal dus het is net of ik keihard zit te trekken..maar wees gerust dat is niet zo...

triessieco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:43

dus om een lang verhaal kort te maken het is gewoon een pony wat graag werkt..en alles goed en vrij snel oppikt....en als hij zich er lekker bij voelt is het toch goed?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:45

toen ik de eerste blik op de foto's wierp nadat ik de tekst gelezen had was mijn eerste gedachten gelijk: oei wat streng van voren! Bloos!
maar als het hangen is.....mag je gelijk aan gaan werken dan voordat het straks te heftig wordt..
wel een leuk dier om te zien

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:11

even wat info over cavalo.
cavalo is ook eerst met lange teugels gereden, en hem rustig laten wennen aan het feit dat er iemand op zit. maar hij had al vlug door dat hij het bit kon vast pakken, met gevolg dat sturen en remmen niet mogelijk was. hem aan de teugel laten lopen was de enigste mogelijkheid om weer controle te krijgen. hij loopt graag aan de teugel.
ook weet hij wel hoe hij moet lopen. hij loopt netjes recht en tilt ook zijn benen netjes op.
dat het misschien streng van vore lijkt, is waarschijnlijk omdat hij nogal veel energie heeft en dus graag hard wilt draven. daarom word hij ingehouden doormiddel van kneepjes in de teugels, waardoor hij dus ook meteen ze hofd omlaag doen.
bij cavalo was het de juiste keus om te beginnen met rijden. hij word steeds sterker en natuurlijk moeten we hem wel de baas blijven.
en zoals al eerder gezegd. hij werkt graag, dat is ook weer te zien aan het feit dat we hem eerst moesten longere en nu niet meer.
cavalo wilt je er ook niet afhebben, anders zou hij wel weg rennen voor een zweep ofzo. maar alles doet hij braaf. hij loopt ook voorzichtig in de angst jou eraf te gooien.

nou, hij geniet van het rijden en dat moeten we natuurlijk houden. er word goed voor hem gezorgd dus jullie hoeven je geen zorgen te maken.

triessieco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 07:28

hey mirjam..jah en zo is dat..Lachen....het is echt een vriendje voor het leven en hij zou het jammer vinden als je ermee zou stoppen.Lachen;_)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 07:31

Met de rest beetje eens ( dat het misschien wat te snel gaat ) !

Maar verder ziet het er fijn uit !
Hij loopt al erg mooi voor 2 weken onder het zadel !
Verder mooie manen zeg lekker lang echt mooi ! Pling

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:05

Ik vind het er prima uitzien maar je schrijft:

Citaat:
dat het misschien streng van vore lijkt, is waarschijnlijk omdat hij nogal veel energie heeft en dus graag hard wilt draven

Daarvan denk ik dat hij juist zijn balans zoekt. Alle paarden doen dat namelijk in het begin en veel jonge paarden hebben als je erop gaat zitten veel energie. Het is juist de kunst om er dan van voren af te blijven en voorwaarts te rijden. Je hebt af en toe een wat terugwerkende hand en je zit behoorlijk achterover. Als je je teugel wat korter zou nemen zou het er een stuk minder streng uitzien van voren omdat ik niet direct het idee heb dat je heel erg aan de teugels hangt. Pas ook op met het geven van kneepjes in de teugels bij jonge paarden. Ze gaan er erg snel van achter de teugel lopen.

Nogmaals het ziet er naar mijn mening niet heel verkeerd uit maar ik zou toch nog iets meer voorwaarts neerwaarts rijden en het neusje eruit

triessieco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 14:14

weet je wat ik hier altijd wel vind??..dat mensen altijd alleen maar commentaar hebben op de 1 of andere manier ligt het aan mij of is dat gewoon zo??..de 1 wete het af en toe nog beter dan de ander..dan bedoel ik niet alleen maar dit topic hoor..als je naar topics van andere mensen kijkt zie je bij veel doingen ook alleen maar commentaar..:-S