Ongeveer 2 maanden geleden heb ik een paard gekocht. Een KWPN ruin van 7 jaar.
Hij is op zijn 3e ingereden en heeft 2 jaartjes dressuur gedaan (L1 niveau). Daarna is hij 1 jaar bijna alleen maar recreatief gereden. Voor de verkoop stond hij op een dressuurstal waar hij een aantal weken heeft gestaan en dressuurmatig is bereden. Daarna heb ik hem dus gekocht.
Met de verhuizing leek hij weinig moeite te hebben. Vanaf de eerste dag at hij goed, ging ie 's nachts gewoon liggen in zijn stal en was ie erg levendig.
Hij was niet erg bespierd en had geen goede conditie toen hij kwam. Ik heb het rijden rustig opgebouwd en begon met een half uurtje rijden per dag, later werd dit 3 kwartier per dag. Ik heb hem vanaf het begin ongeveer 4 of 5 dagen per week bereden, de andere dagen gelongeerd of had hij vrij.
Het rijden ging vanaf het begin steeds erg goed! Er zat constant een stijgende lijn in. Hij pakte alles snel op en ging steeds lekkerder lopen. Ik had 2 keer per week een half uur les. Ook heb ik wat buitenritjes met hem gemaakt. Heel veel nieuwe indrukken voor hem dus.
Maar 1,5 week geleden was hij opeens heel mat, hij reageerde niet meer op m'n been met rijden en liep ontzettend tegen de hand. Ook keek hij niet meer zo levendig uit zijn ogen. Ik heb hem een week vrij gegeven (alleen maar los of longeren). Vandaag heb ik weer voor het eerst gereden en hij was nog steeds niet helemaal de oude.
Nu vraag ik me af of dit een soort terugslag kan zijn van de verhuizing, en alle veranderingen in zijn leven. Het rare is dat hij daar in het begin totaal geen last van had.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee??? Oplossingen??? Ik hoor het graag!