Viola @ Leer-work :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Viola @ Leer-work :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:23

Aangezien het binnen de komende maand (april) allemaal moet gaan gebeuren, open ik hier dit topic om jullie (de geintereseerden onder ons) op de hoogte te houden van Viola haar vorderingen.

Hier ons eerste verslagje:

Zaterdag 24 maart

Vandaag heb ik Viola voor de 2e keer met het hoofdstel gelongeert en voor de eerste keer met een dekje!!.Ze reageerde al veeeeeeel minder op het bit en was al vrij snel lekker ontspannen en alert maar nog wel een hyperding! Ook het van hand veranderen ging soepeler dan de voorgaande keren hoewel ik haar vandaag nog niet los had gegooit en ik heb besloten dit ook maar niet meer te doen als we aan het werk gaan kijken of dit beter bij haar aanslaat mischien!

Maar jeetje wat is een elastische dekensingel omdoen een probleem zeg! Tenminste, dat vond Vi een probleem, dekje op hara rug oke, maar singel oooo nee! Dus ik eerst de hele tijd mijn hand op haar buik leggen om bij die singel te kunnen komen maar madame gaat lekker rondje's lopen in de stal en tegen de muur willen staan, uiteindelijk met veeeeeeel moeite en gedult kon ik de singel te pakken krijgen en dicht doen en toen was alles weer goed! Afbeelding

Het hoofdstel indoen ging eigenlijk wel heel makkelijk viel me op! Afbeelding Ik had Wolter (de boer waar Villa staat en ik haar van heb gekocht) van te voren al gevraagt of hij wou helpen met het hoofdstel zodat ik zelf die stijd niet aan zou hoefen te gaan maar er was niet eens een strijd nodig geweest! Morgen dus helemaal zelf proberen! Afbeelding

Mijn planning is nu dat ik Viola morgen met zadeltje ga longeren zonder alles en als dat goed gaat gaan er de volgende keer beugels aan en daarna de beugels laten hangen! Elke dag leun ik nog steeds lekker over haar heen en hier reageert ze nog maar amper op, laatst ging ze zelfs op rust staan terwijl ik leunde!!

Het grappige is wel dat Viola echt heeeeeeeeel ander paard is dan Wikke en/ of Sedderick en Viola zou ook altijd een bommetje zijn die elk moment kan ontploffen, maar de gekke bokken heb ik maaaaaanden geleden voor het laatst gezien dus als het weer meezit zit ik er deze week of volgende week al voor het eerst op!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-03-07 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Viola aan het leren :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:24

Zondag 25 maart

Vandaag was ik echt trots op mijn meisje! Eerst geborstelt en dekje opgedaan, wel aanstellerig deed ze maar de singel zat eigenlijk heel snel wel dicht!! Ook het hoofdstel omdoen was geen probleem toen ze haar mond eindelijk open deed voor het bit Knipoog

Toen nam ik haar mee naar de bak, alles goed en wel, mams doet de bak dicht ik loop naar de longeerhoekje en wil het draad dichtdoen, begint Jola plots de benen te nemen! Afbeelding
Mams gevraagt of ze asje-asje-asje-asje-ASJE blieft de bak in wou komen om het draadje achter mij en Vitje dicht te doen, mams komt de bak in, ik pak Vi weer en loop weer de longeerhoek in en dit keer was madame heel braaf en toen ook de draadje weer dichtzat heb ik Vi eerst rustig rondje's laten lopen wat ze zeer braaf deed! Ook bij het van hand veranderen liep ze heel makkelijk weer van me weg en ook de overgangen die we flink geoefent hebben verliepen heel soepel! Ik was echt trots op haar!

Uiteindelijk kwamen de mensen die daar wonen er ook weer aan met de hond en hebben we het zadel erop gelegt wat niet geheel probleemloos verliep.. Die tut van een Viola begon al heel hard te rennen toen Wolter met het zadel naar de bak kwam en in de bak was met als gevolg dat ze eerst weer braaf moest luisteren voor we naar de stal zouden gaan om haar te zadelen.. Afbeelding
Dit gebeurde gelukkig al heel snel dus binnen een paar minuten stonden we in de stal met het zadel, ik had Villa vast, Wolter wou het zadel erop leggen maar Viola dacht daar anders over en begon maar te stuiteren.. Afbeelding

Dus ik het zadel overgenomen, Wolter Villa overgenomen en pakte uit voorzorg haar neusje maar beet maar toen ik het zadel op haar rug legde stond madame hooguit wat gespannen maar stok-stijf-stil op haar plek! Afbeelding
Het zadel lag er dus op, singel vast gemaakt en nog deed ze helemaal niks.. Dus op naar de bak weer en ze liep heel rustig met me mee af en toe die oren naar achter want er lag tenslotte iets op haar rug wat ze al uitgebreid bestudeert had dus dat was wel raar dat het ook meeging op haar rug.. Eenmaal in de bak zet ik Jola weer op de volte en tjees wat kan dat beest raar rennen zeg Afbeelding

Al heel snel liep ze lekker ontspannen rechtsom ook in draf, dus Villa weer laten komen om om te keren maar linksom had ze veel meer last van de wind die de zweetbladen van het zadel deed klapperen dus liep ze wel wat gespannender, toen ze lekker ontspannen stapte heb ik haar weer laten draven maar dat vond ze wel wat eng op het stuk dat ze zweetbladen wel vleugels leken!Afbeelding
Toen ze na een paar rondje's ook linksom lekker ontspannen kon draven heb ik haar weer laten stappen en afgezadelt in de stal, hierna mocht ze nog even lekker in de bak loslopen (wat ze gister ook mocht maar toen weigerde ze weer naar stal te gaan dus heeft ze de nacht buiten doorgebracht en reken maar dat ze vanmorgen graag naar stal toe wou! Afbeelding ) en heb ik haar stal in orde gemaakt en Wolter zou vanavond wel weer proberen haar op stal te krijgen Lachen

Genoeg gekletst, hier de foto's!

Eerst met dekje longeren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Let a.u.b niet op mijn voetje's onder Jola haar mond Afbeelding
Afbeelding
Ze had haar binnenoortje goed op mij gericht elke keer Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen kwam het zadel in beeld Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met zadeltje op naar de bak
Afbeelding
EN RENNEN MAAR!! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Weer wat rustiger maar nog wel onwennig
Afbeelding
En let op haar oortje's he Afbeelding
Afbeelding

BE_GENTLE

Re: Viola @ Leer-work :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:56

Ik denk dat hier niet mag staan ik denk dat je dit eerder bij de huiskamer of iets moet zetten omdat je elke keer verslagen er neer zet.. zou voor de zekerheid even temmen..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:07

El_beauty, over de eerste post heb je zeker gelijk. De tweede post bevat ook behoorlijk wat werkfoto's, dus dat mag wel op HAW.
Ik heb al even overleg gehad met de topicstarter voor evt. volgende topics, dan wordt het wat anders gedaan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:57

Maandag 26 maart

Vandaag heb ik Viola gelijk gelongeert met het zadeltje, ze deed alsof het al heel normaal was maar we konden geen beugels vinden dus besloot ik om maar te gaan leunen (dit kende ze al in de stal gewoon leunen) en aangezien dit goed ging kwam Wolter de bak in om Jola vast te houden en begon ik te springen, were kreeg ik geen reactie (dit kende ze ook al van het vele oefenen op stal Knipoog ) dus gaf Wolter mij een voetje dat ik over het zadel ging hangen en ze bleef harstikke braaf staan!! Haha!

Dus ik ging er weer vanaf en nog een keer erop en weer deed Viola helemaal niks!! Afbeelding
TOT.. Ik gebeld werd en zij mijn telefoon dus voelde trillen Afbeelding
Eerst spande ze zich helemaal aan, en toen begon ze weg te draven maar ze rent niet zo dat het niet uit te zitten is Afbeelding
Dus hebben we het nog een paar keer geprobeert en toen ze weer braaf bleef staan zijn we er mee gestopt, morgen weer een dag hopelijk weer met foto's Afbeelding Afbeelding

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:02

shanna dit mag niet hier mogen alleen foto's geplaatst worden van paarden onder het zadel aan de longe etc.. maar niet met alleen verslagen wat je nu doet.. !! heb weer even getemt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:25

Vind je het niet een beetje vlug gaan.
Paard heeft niet eens tijd om te wennen aan iets nieuws.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:35

misschien is het ook handig om niet 3 verschillende namen te gebruiken, beetje verwarrend. (tenminste ik geloof dat je met jola, viola en villa hetzelfde paard bedoeld?)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:39

Wat een leuk paardje... ik vind het wel knap dat ze het allemaal wel snel oppakt maar ga je niet iets te snel door elke dag iets nieuws te doen ?? als het goed gaat kan het wel gewoon hoor.. nog veel plezier en suc6 met haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:45

ik ben al een half jaar bezig met haar minstens, dus we zijna l wel langer bezig en van vandaag hebben we alles even geoefent alleen dan in de bak Knipoog dit topic houd ik bij voor mensen die het verhaal via internet willen volgen, ik heb geen idee waar het anders moet staan dus het mag best verplaatst worden hoor Bloos!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:56

Shanna, ik had je al laten weten dat HAW geen dagboek is Knipoog
Omdat er nu weer een post zonder foto's staat, komt hier een slotje op.
HAW is echt alleen bedoeld voor werkfoto's met daarbij (evt. een beetje) achtergrondinfo.