Hier ons eerste verslagje:
Zaterdag 24 maart
Vandaag heb ik Viola voor de 2e keer met het hoofdstel gelongeert en voor de eerste keer met een dekje!!.Ze reageerde al veeeeeeel minder op het bit en was al vrij snel lekker ontspannen en alert maar nog wel een hyperding! Ook het van hand veranderen ging soepeler dan de voorgaande keren hoewel ik haar vandaag nog niet los had gegooit en ik heb besloten dit ook maar niet meer te doen als we aan het werk gaan kijken of dit beter bij haar aanslaat mischien!
Maar jeetje wat is een elastische dekensingel omdoen een probleem zeg! Tenminste, dat vond Vi een probleem, dekje op hara rug oke, maar singel oooo nee! Dus ik eerst de hele tijd mijn hand op haar buik leggen om bij die singel te kunnen komen maar madame gaat lekker rondje's lopen in de stal en tegen de muur willen staan, uiteindelijk met veeeeeeel moeite en gedult kon ik de singel te pakken krijgen en dicht doen en toen was alles weer goed!
Het hoofdstel indoen ging eigenlijk wel heel makkelijk viel me op!
Mijn planning is nu dat ik Viola morgen met zadeltje ga longeren zonder alles en als dat goed gaat gaan er de volgende keer beugels aan en daarna de beugels laten hangen! Elke dag leun ik nog steeds lekker over haar heen en hier reageert ze nog maar amper op, laatst ging ze zelfs op rust staan terwijl ik leunde!!
Het grappige is wel dat Viola echt heeeeeeeeel ander paard is dan Wikke en/ of Sedderick en Viola zou ook altijd een bommetje zijn die elk moment kan ontploffen, maar de gekke bokken heb ik maaaaaanden geleden voor het laatst gezien dus als het weer meezit zit ik er deze week of volgende week al voor het eerst op!