Ik heb angst voor te springen.Mijn verzorgpony springt graag.
Ik vertrouw hem volledig, maar zodra dat we gaan springen, gaat het zelfvertrouwen van mij, waardoor hij gaat twijfelen, waardoor hij soms naast de hindernis loopt, waardoor ik nog meer schrik krijg.Hoe kan ik meer vertrouwen krijgen in springen met hem?
Vroeger toen ik nog geen schrik had van springen , sprong ik met hem iets minder dan 80cm.Ik heb geen idee waarom ik nu nietdurf, en ik zet alles over op hem.Ik wou hem vandaag later vrij springen, maar de eigenares zegt dat het niet gaat lukken?Omdat hij gewoon langs de hindernis zal lopen, omdat hij dat nooit heeft gedaan(vrijspringen).
IK heb ongveer een maand en half nog met hem gesprongen, maar heel laag, ben er toen wel afgevallen, eigenlijk heel dom,stijgbeugel verloren en er in een bocht afgeschoven...
Wat kan ik het beste doen.Is het beter dat ik wacht met springen met hem tot de grote vakantie(ga dan op kamp met hem,met bloso, ik heb daar leren springen enzo) dat ik dus begeleiding krijg ermee.
Of kan ik iets nu al doen?
dankje veerle

Heb er namenlijk zelf ook last van gehad. Ik ben begonnen met rijden op een arabier.. Die was niet de beste in springen maar goed nam de lage sprongetjes altijd het was zo'n schatje
.. grotendeels mn eigen fout natuurlijk maar dat krijg je ervan.. Toen heb ik gevraagd of ik op de toen nieuwe new forrest pony mocht springen.. Ja dat mocht en daarmee heb ik mn vertrouwen weer redelijk opgewerkt.. En op school heb ik ook een aantal keren met een enorm braaf paard gesprongen.. Nu rij ik helaas niet meer zo veel heb er niet zoveel tijd voor.. Dus helemaal ben ik dr nog niet vanaf..
Heb het eigenlijk nooit gedaan als kind en toen ik wat ouder was en het ging proberen was het echt niet aan mij besteed. Maar als je vroeger geen bang had is het misschien door die val gekomen? Ik zou zeggen rustig vertrouwen opbouwen en misschien met de hulp van een ervaren persoon... Als dat niet lukt en de angst blijft zou ik gewoon niet meer springen en me op iets anders concentreren want als je bang bent dan doe je volgens mij meer kwaad dan goed hoor.