Ik heb ook zoiets.. ik had een pony op de manege waar ik altijd op reed. Hij galoppeerd altijd super snel en ik reed er al jaren op.
En toen kwam een dag we gingen middengalop doen.. ik dacht nou dat is een makkie
Wij lekker in de bak crossen.. tot we in de hoek kwamen en toen viel hij.. hij schaafde helemaal met zijn hoofd in het zand en met zijn achterbenen maakte hij een wond aan zijn voorbenen.
Sinds toen ben ik heeeel bang om snel te gaan of door de hoeken heen galopperen.
Het is bij mij nu al zo'n 3 jaar zo
tijd geleden kreeg ik weer vertrouwen we gingen galopperen in de les(op een ander paard.) met losse teugel. Dus ik deed het (iets wat ik noooit meer had gedurfd na dat..) en wat gebeurde er het paard waar ik opzat viel ook bijna gelukkig was het bijna maar nu is het weer geschaad
Ik heb ook heeeeel snel de neiging om hard een paard terug te trekken terwijl het met ophoudingen moet..
& het gekke is.. de enigste op wie ik niet bang ben.. is op mijn verzorgpony en de pony op wie de eerste val was.
Maar waarom ik op mijn verzorgpaard niet bang ben?
Ik doe haar pas een half jaartje maar ik probeer met haar elke keer kleine stapjes verder te gaan.
In het begin durfde ik niet eens aan te draven.. want ze geeft soms een bokje.
Nu ben ik al bij het gallopeer probleem en ook dat gaat steeds beter we galopperen erg weinig amar word steeds meer door het groeiende vertrouwen
Voor mijn eigen vertrouwen in het paard wil ik zelfs een keertje (in de bak hoor) gaan rijden zonder zadel en zonder hoofdstel gaan rijden (freestyle)
Ik heb er wel al opgezeten met alleen een halster en zadel en het was doodeng maar na 5 minuutjes gewoon er simpelweg alleen maar opzitten durfde ik kleine stukjes te stappen
en dat wil ik steeds verder op gaan bouwen
Misschien dat je hier iets aan hebt.
Verzin gewoon dingen die je leuk lijken en waarmee je weer meer vertrouwen door kan krijgen
Ik heb de freestyle uitgekozen maar wie weet verzin jij wel iets anders wat weer goed voor jou is
groetjes (owja sorry van me lange verhaal
)