Telandra @ drafwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

Telandra @ drafwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 18:14

Hier nog een paard kiekjes van mijn Super Telandra
We waren, voordat ze weer geblesseerd raakte, erg hard bezig haar middendraf te verbeteren.

Hier dus een paard foto's van onze, nog niet helemaal perfecte, middendraf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's zijn niet van topkwaliteit, maar ik heb een beetje moeten oplichten...

En? Wat vinden jullie van ons???

Ja, ik weet t, mn handen moeten iets lager, mn been minder ver naar achteren en ik moet ietsje meer echtop gaan zitten... Haha!

Anoniem

Re: Telandra @ drafwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:16

Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb niet erg veel verstand van hulpteugels en martingalen, dus ik weet niet precies wat dit is ?
Enfin, trek a.u.b. niet teveel in zijn/haar mond ..

lascolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:18

ik vind het eruit zien als een goede middendraf hoor! Haha! zover ik weet Tong uitsteken

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 18:18

@ Bizzy: ehm, het is een martinghaal en trekken doe ik echt niet hoor.. Ze klimt er alleen erg uit met de middendraf en zoekt dan balans in mijn hand. Het lijkt mss dat ik trek omdat ik mijn hand te hoog plaats... ???

@ lasco thnx Haha! Maar in bewegend beeld valt het nog erg tegen, dan zie je dat ze haar pas nog niet helemaal afmaakt.
Laatst bijgewerkt door Raja op 23-03-07 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:19

Raja schreef:
ehm, het is een martinghaal en trekken doe ik echt niet hoor.. Ze klimt er alleen erg uit met de middendraf en zoekt dan balans in mijn hand. Het lijkt mss dat ik trek omdat ik mijn hand te hoog plaats... ???

Ah oke Haha!

ja sorry, ik kan die dingen echt niet uit elkaar houden Clown

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:20

En daar is een Stalgenootje Clown
Ziet er goed uit Fleur !!
Ik vind nog steeds dat ze leuk kan lopen Bloos

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 18:21

hee anouk!! Jij ook hier! Gezellig!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:25

Je paard wordt vooral lang in zijn lijf en lang in de rug. zo kan er nooit een goede middendraf ontstaan, Je moet hem vanachter bij drijven en voor zeker niet alles losgooien, dat idee krijg ik bij jouw wel, je moet je paard daarin helpen en ondersteunen. voor een beetje begrenzen zodat hij niet versnelt maar verruimt, daarnaast komt hij ook nog eens tegen de hand. Drijf hem eerst goed op, zorg dat hij nog niet harder gaat maar wel al feller aan je been zetten, DRIJF hem desnoods wat terug, dus niet op de hand terug rijden maar met je been. Dan richt je hem op de diagonaal éérst recht, dan open je je hand iets (let op, niet losgooien, je hand alleen een beetje openen) en aanvullen met je been. Je zal zien dat het dan al stukken beter gaat. Want er is nu misschien wel wat actie voor, maar je zou hier geen voldoende voor krijgen, puur en alleen omdat het paard te lang wordt in zijn lijf.

Succes ermee. Ik hoop dat je er iets mee kan. Heb je les? Anders vraag eens of je instructrice hier even naar wil kijken.

edit; misschien kan je de martingaal een gaatje losser maken, deze werkt nu behoorlijk in, en dat is ook niet fijn voor het paard. Zorg dat je hem wat meer in de aanleuning houd als je hem laat verruimen. Dan krijg hij ook geen ruk van de martingaal.

edit 2: heb de filmpjes uit je onderschrift gekeken, het lijkt (?) alsof deze foto's stilss zijn uit dat filmpje maar ik kan het mis hebben. En daar word mijn vermoeden in ieder geval bevestigd. Je paard versnelt, komt van de hand, en maakt zichzelf lang in de rug. Er ontstaat geen verruiming en de reactie is minimaal. Echt zonde, probeer hier iets aan te doen, want als ik dat filmpje bekijk, zou ik deze absoluut niet als voldoende beoordelen als jury zijnde.
Laatst bijgewerkt door DL_ op 23-03-07 18:30, in het totaal 2 keer bewerkt

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:26

Raja schreef:
hee anouk!! Jij ook hier! Gezellig!

Jaa ik ook hier Haha!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 18:33

@ dresslover: De foto's zijn idd uit het filpmje. En ik geef je helemaal gelijk in je uitleg! Ze versnelt idd meer dan ze verruimt! Dat is ook ons probleem. ik heb gelukkig een hele goede instructeur die precies hetzelfde zegt.. We waren er ook druk mee bezig, maar helaas haalde ik haar 2 dagen nadat ik het filmpje gemaakt had, kreupel uit haar boks en inmiddels zijn we alweer 3 maanden aan t stappen....

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:36

Dat is jammer, heel veel succes ermee.

Ik wil daarnaast ook nog even wat opmerken (had nog even een paar filmpjes goed bekeken) Je draait je enkel behoorlijk zodat je erbij kan, zet je paard wat beter aan je been, en koop desnoods langere (geen scherpere) sporen zodat je er beter bij kan. Doordat je je paardje weinig ondersteunt ontstaan er ook tactfouten die je in het filmpje dus ook ziet ontstaan, en dat is gewoon jammer.

Sterkte met de blessure, en succes met het rijden als je weer aan de gang gaat!

Overigens wel een leuk paard!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:38

Het lijkt eerlijkgezegd een beetje alsof je paard door het bit loopt.
De achterhand zit er nog niet voldoende onder voor een echt goeie middendraf lijkt mij.

Veel succes ermee

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:41

Inderdaad, even aanvulling daarop. Zodra hij meer kan gaan dragen achter, dus meer op het achterbeen komt te staan, kan hij voor ook meer gaan verruimen. Ik heb zelf een inmiddels 4,5 jarige merrie die van nature niet heel veel schouderruimte heeft. Dan heb je gewoon een nadeel daar, maar als je het voor elkaar kan krijgen haar goed op de achterhand te zetten, kan ze voor beter weg en kan ze een middendraf lopen voor een 8. Zodra je paard dus sterker wordt achter, en meer gaat dragen kan hij ook meer gaan strekken, maar daarvoor moet jij hem zelf dus wel goed op de achterhand zetten, en goed de achterhand activeren, en daarvoor kun je veel overgangen rijden en moet je hem scherp aan je been hebben staan.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 18:44

bedankt voor de tips!!
Ze is/was ook echt nog helemaal niet sterk achter. Ze heeft vorig jaar ook een peesblessure gehad, en dit was zeg maar zo'n 4 maanden na het volledig herstel...
Ik heb veel moeite om de achterhamd erbij te houden, ze komt stukjes er we bij, maar ben dat dan erg snel weer kwijt. Ze is is erg lang in haar rug, en dan kost het gewoon wat meer moeite Haha!
Met de lessen zijn we ook altijd erg bezig met overgangen rijden en mn paard terug zetten op de achterhand... Als mijn instructeur haar rijdt is het altijd alweer een heeeel ander gezicht... Dan sta ik langs de kant te stralen van trots! haha, hij is net wat handiger dan ik... Maar waarschijnlijk staat hij daarom in de bak les te geven! Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:46

inderdaad, daarom staat hij in de bak Knipoog Een lang paard is inderdaad lastig bij elkaar rijden. Ik moet wel zeggen dat je dit goed oppakt, veel mensen waren waarschijnlijk een beetje pissig geworden denk ik Knipoog Het komt wel goed met jullie!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 18:54

nee hoor, ik ben altijd blij met tips! En gelukkig luisteren jullie ook naar wat ik te zeggen heb.. Haha!
Ik weet toch dat het goedbedoelde kritiek is?
Nogmaals bedankt ovoor de tips! ik hoop ook zeker dat we er nog gaan komen... eerst maar hopen dat de peesblessure zodanig geneest dat ze de sport weer aan zou kunnen...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:48

Ik hoop het voor je. Had even in je profiel gespiekt, en ik hoop het echt voor je. Met de vorige had je ook al niet veel geluk.. Als je weer kan gaan rijden hoop ik dat je wat hebt aan de tips. Lekker rustig aan doen met opbouwen, komt wel goed.
Succes en Sterkte.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 19:57

Thnx, ik heb af en toe het idee dat het me cht niet gegunt is...
Maar we houden vol! We gaan ervoor!

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:03

ziet er goed uit hoor Lachen oefening baart kunst, niet opgeven, weet zeker dat het lukt ! Knipoog
tipje minder ver naar achter zitten en je handen ligt naar voren ( toestaan).
succes ermee ! Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:38

ik ken het gevoel.. maar niet opgeven, na regen komt zonneschijn Knipoog