Hakken, benen op z'n plaats houden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yv0nnee

Hakken, benen op z'n plaats houden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 16:12

Ik kan gewoon niét me hakken uitdrukken (alleen als ik eraan denk) en ik kan me been ook niet gewoon aan Baz z'n buik houden,,(dit komt ook wel omdat hij een smal figuurtje heeft, 't is een arabier). Heeft iemand oefeningen/tips om dit te verbeteren?

901823

Re: Hakken, benen op z'n plaats houden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:13

Oefenen oefenen en nog is oefenen.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:15

veel zonder zadel rijden wil nog weleens helpen

LaMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:16

Inderdaad, zonder zadel rijden kan wel helpen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:16

Ik heb precies het zelfde probleem. Er aan denken en ik doe het , zo niet doe ik gelijk me been weer omhoog.
Wat ik soms wel eens doe is dat ik me beugels 1 gaatje korter doe. Zo wil je, je hak naar beneden drukken omdat je ze dan te kort vind zitten. Helpt wel bij mij.

Succes !!

Groetjes

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:17

Jen33 schreef:
veel zonder zadel rijden wil nog weleens helpen

Moet der paard wel lekker rijden zonder zadel Tong uitsteken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:22

Lessen, lessen en nog eens lessen.
Bij een goede instructeur dan he! Lachen

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:24

servetten tussen je knieen en het zadel doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:24

Neeeejjjjjjjjj daar krijg je knijpende knieën van. Niet doen!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:25

Whahahaha ik zie iemand al zo rijden ROFL.
Maar het is misschien wel een goeie oefening maar ik zelf zou het niet doen Tong uitsteken.

Groetjes.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:27

Je hebt wel speciale zadels ervoor. Daar zitten 2 bobbels op en daar leg je je been in. Een paard van de manege waar ik rijd heeft zo'n zadel, heb er een keer mee gereden en me leraar vond gelijk dat ik me benen goed had zitten, kwam alleen maar door dat zadel. Had alleen wel last van me knie die tegen die bobbel zat Boos! Tong uitsteken.

Groetjes.

Angeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:28

daar heb ik ook last van.. maar omdat ik nu op les zit en het contstant tegen me word verteld begin ik het langzamerhand weer af te leren Haha! .. dit was ook hetzelfde verhaal bij mijn handen.. die stonden ik in compleet verkeerde houding.. is nu ook al stukken beter in ongeveer 3 maanden!! dus gewoon iemand hebben die het contstant tegen je blijft zeggen zodat je het strontvervelend gaat vinden Lachen

yv0nnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 17:44

Ik denk er tegenwoordig ook steeds vaker aan (ook omdat het gezegd wordt),,maar als ik dan met iets anders intensiefs bezigben, gaan me hakken weer vrolijk omhoog Gestoord

Er is ooit wel gezegd dat je dan met je tenen op de trap moet staan en je hakken naar beneden drukken...Dit vaak doen en je enkels zijn wat leniger.. Mm. het verschil heb ik nog niet gemerkt..

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:49

ik zou ook zeggen, beugels gaatje korter, dat maakt het hakken uitdrukken wat makkelijker Lachen
Benen op zn plaats houden -> probeer je bovenbenen te ontspannen, werkte bij mij goed.

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:49

Ik heb het zelfde probleem Tong uitsteken
En dan niet alleen dat ik me hakken niet uitdruk, maar ook dat me benen te ver naar voren liggen en me tenen als kapstok gebruikt kunnen worden Tong uitsteken
Bij mij op de manege heb ik daar nooit iets over gehoort, maar ik heb nu les met school, en daar wordt daar juist op gelet.
Maar ik rij nu al ong. 11 jaar zo, dus aflere is echt moeilijk!! Als mijn lerares van school (waar ik dan rijles van heb) me benen in de goede houding leg, heb ik het gevoel dat ik helemaal verkeerd zit!!Wordt echt een probleem als ik hoger kom in de wedstrijden..

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:15

Ik ken het probleem hoor, ik kan mijn hakken ook niet altijd uitdrukken.
Meestal rijd ik met vrij korte beugels en dan lukt het wel, maar het is netter om met langere beugels te rijden, zodat ik een nettere houding heb. Maar zodra ik lange beugels heb, trek ik m'n hakken ook weer op.. Nagelbijten / Gniffelen

sandraeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:54

Ik heb een tijdje mijn beugels met strotouwtjes vastgezet aan de singel. Ik heb nu een ander (boomloos) zadel en het gaat een heel stuk beter.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:29

Daar heb ik ook wel last van. Maar ik denk er zoveel mogelijk om en dan lukt het wel aardig.
Maar bij mij werkt het niet als ik een gaatje korter doe, omdat ik dan ontzettende kramp in mijn benen krijg Verward

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:07

mijn dochter rijd met redelijke lange beugels en drukt de hak zo uit dat de benen bijna recht zijn....en ook nog iets naar voren gaan. De pony is redelijk breed en die meid van mij redelijk klein... dus de voeten staan ook nog eens van de pony af.
Maar ze heeft super plezier op onze verzorg pony dus ik laat het maar zo. Moet wel zeggen dat haar vorige verzorg pony een rambo bok was waar je diep in het zadel moest zitten anders werd je gelanceerd. (Daarom nou die lange beugels vind ze fijn) Gestoord

LISAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:03

Ik vind het ook zooo moeilijk om mijn hakken uit te drukken!
Ik denk dat je gewoon moet gaan rijden en er dan de heletijd op letten.
Je kunt bijv. je moeder of een vriendin meenemen die er de heletijd op gaat letten..
Als jij er dan even niet aan denkt zegt diegene het gelijk en dan wen je er denk ik vanzelf wel aan Tong uitsteken